www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (10 jaar en 17 dagen geleden)

Morphis lanceert nieuw servicekanaal: de eerste chatbot voor transacties

Na de succesvolle introductie van het multichannel klantenservice platform ‘ProcessRunner’, lanceert Morphis wederom een baanbrekende innovatie: de SelfService Box. De eerste chatbot, waarmee klanten eenvoudig zelf transacties kunnen uitvoeren en vervolgprocessen automatisch worden afgehandeld.

Is uw organisatie al klaar voor mobiele transacties via smartphones en tablet pc’s?

Onno Pistorius, de drijvende kracht achter de nieuwste innovatie van Morphis: “Onderzoeken wijzen het toenemende gebruik van mobiel internet keer op keer uit. De verkopen van smartphones en tablet pc’s blijven stijgen. Bovendien streeft de hedendaagse klant naar zelfredzaamheid. Telefonisch contact wordt tegenwoordig pas gezocht als informatie niet via de website kan worden gevonden. Daar zijn we op ingesprongen, de SelfService Box biedt een antwoord op al deze trends”.

Heeft u al eens geprobeerd om met uw smartphone een internetreservering te plaatsen? Veelal kan dat uitsluitend via de bedrijfswebsite en via statistische en voorgedefinieerde formulieren. “Dat dat vele malen makkelijker kan, bewijst de SelfService Box”, zegt Pistorius met gepaste trots.

Wat maakt deze innovatie zo uniek?
De SelfService Box is de eerste chatbot waarmee klanten echt zélf transacties kunnen uitvoeren, zonder dat zij ingewikkelde passwords en userid combinaties hoeven te onthouden. Een waterdicht vraag- en antwoordspel maakt dat mogelijk. Uniek daarbij is dat de SelfService Box zelf de dialoog aanstuurt, nadat de klant een keuze voor een gewenste transactie heeft gemaakt. De chatbot ‘kent’ de situatie van de klant. De klant voert persoonlijke gegevens in, die de chatbot stap voor stap valideert. Net zoals een agent dat zou doen. De vervolgacties die voortvloeien uit het verzoek worden automatisch uitgevoerd. Bovendien kan de chatbot, bijvoorbeeld ter afsluiting, een specifiek op deze klant afgestemde cross of upsell vraag stellen of een vraag stellen ter verdere dataverrijking.

Wijzigingen, orders, een aanvraag…
De chatbot kan worden ingezet voor tal van transacties. U kunt hierbij denken aan het doorvoeren van persoonlijke gegevens zoals een adreswijzing, het aanpassen van een abonnementsvorm, het melden van een diefstal, het aanvragen van informatie, het plaatsen van een reservering, etc. Elk bedrijf heeft wel een aantal transacties die gemakkelijk door klanten zelf kunnen worden geïnitieerd. De SelfService Box handelt de hieruit voortvloeiende vervolgprocessen automatisch af.

Integratie social media
De Box kan worden opgenomen als component van een bedrijfswebsite, als onderdeel van een App of op een Facebook pagina. Onno Pistorius: “De SelfService Box onderscheidt zich echt ten opzichte van de huidige virtuele medewerker. Al is het maar omdat ‘Ik begrijp u niet’ niet in het vocabulaire voorkomt.”

Benieuwd wat de SelfService Box voor uw organisatie kan betekenen? Neemt u dan gerust contact op met Esther Segers, Sales Manager bij Morphis. Dat kan via 06 316 95 019 of via e.segers@morphis.net.

Over Morphis
Morphis is leverancier van het ’multichannel klantenservice’ platform ProcessRunner. Dit webbased softwareplatform richt zich primair op het efficiënt en klantgericht afhandelen van het gehele klantproces. Op overzichtelijke schermen krijgt de medewerker alle klantinformatie gepresenteerd die op dat moment relevant voor hem is. Daarnaast is de gehele klanthistorie altijd inzichtelijk en worden vervolgprocessen automatisch opgestart.

Eenvoudig in gebruik
De informatie die ProcessRunner presenteert, is veelal afkomstig uit verschillende back-end systemen. Voor organisaties is dat prettig omdat het huidige ICT landschap in tact kan blijven. Sterker nog, het bestaande landschap wordt beter benut. ProcessRunner is daarnaast zo eenvoudig in gebruik dat medewerkers al na een systeemtraining van één dag aan de slag kunnen.

Waardering klanten
Morphis heeft op het gebied van Customer Process Management een interessant track record opgebouwd en is bekroond met prijzen als de FD Gazellen Award, de Deloitte Technology Fast 50 en Ernst & Young Entrepreneur Of The Year. Maar veel belangrijker is de waardering van de klanten zoals, Essent, ANY-G (voormalig Unamic/HCN Financial Services), De Friesland Zorgverzekeraar, Delta, MAIN Energie en de Nederlandse Energie Maatschappij.

Morphis BV
Esther Segers
Hugo de Grootlaan 35
5223 LB ’s Hertogenbosch