Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (10 jaar en 21 dagen geleden)
PR: Whizpr

Optimaal draadloos bereik met access points van TP-LINK

Bereik ook in moeilijke omstandigheden uit te breiden

Hofheim am Taunus, 12 juli 2011TP-LINK, wereldwijd leverancier van netwerkproducten, brengt in de Benelux een aantal draadloze netwerkproducten op de markt waarmee gebruikers thuis of op kantoor een optimaal draadloos (WiFi) bereik kunnen realiseren. Het gaat om drie access points die zorgen voor de draadloze koppeling van computer, tablet of smartphone met het netwerk (internet), en een zogeheten ‘range extender’ waarmee het bereik van draadloze toegangspunten vergroot kan worden.

De drie nieuwe access points zijn de TL-WA901ND en TL-WA801ND 300Mbps Wireless N Access Points en de TL-WA701ND 150Mbps Wireless N Access Point.

De TL-WA901ND werkt met de geavanceerde MIMO (Multi Input Multi Output) technologie en heeft drie antennes om interferentie en signaalverlies door muren tegen te gaan. Zelfs in gebouwen van gewapend beton zorgt dit access point voor een grote verbetering van het bereik en de draadloze prestaties. Daarbij maakt de TL-WA901ND gebruik van CCA (Clear Channel Assessment) om het radiokanaal te vinden met de minste storing. Door de data van drie afzonderlijke gegevensstromen te combineren ontstaat een robuust draadloos signaal, ook in omgevingen met veel interferentie, zoals appartementencomplexen en kantoorgebouwen. Behalve als access point kan de TL-WA901ND ook fungeren als AP Client, Universal/WDS repeater, Point-to-Point en Point-to-Multi Point. Bovendien ondersteunt dit apparaat ook Power-over-Ethernet (PoE) tot een afstand van dertig meter, wat goed van pas komt in ruimten zonder stopcontacten.

De TL-WA801ND is een iets eenvoudigere en goedkopere uitvoering van de TL-WA901ND. Dit access point werkt met twee antennes, maar biedt verder de zelfde mogelijkheden als de TL-WA801ND.

De TL-WA701ND is een 150Mbps draadloos access point met één antenne. Dit toegangspunt voldoet aan de 802.11n-standaard en maakt gebruik van CCA voor het selecteren van het meest geschikte radiokanaal. De TL-WA701ND kan behalve als access point ook fungeren als AP client, bridge en repeater. Het apparaat kan zijn voeding betrekken via een Ethernet-kabel (Power-over-Ethernet). Er hoeft dan geen stopcontact in de buurt te zijn, zodat eenvoudig de beste locatie voor een goede draadloze transmissie kan worden gekozen.

Overal bereik
In kantoorgebouwen en woningen komt het vaak voor dat het draadloze bereik flink beperkt wordt door betonnen muren en vloeren. Of het gebouw is te groot om met één draadloos toegangspunt te bedienen. In die gevallen biedt een range extender uitkomst. Aan de rand van het bereik van een toegangspunt pikt het apparaat het signaal op en versterkt dit. Op deze manier kan het draadloze netwerk overal binnen een gebouw toegankelijk worden gemaakt.

De TP-LINK 150Mbps Wireless Range Extender (TL-WA730RE) werkt als signaalversterker, maar kan desgewenst ook fungeren als conventioneel access point, met een verbinding met internet via een ADSL- of kabelmodem. Deze range extender voldoet aan de 802.11n-standaard en biedt een snelheid tot 150Mbps. Daarnaast ondersteunt de extender ook 802.11g, zodat apparatuur die nog met deze standaard werkt (54Mbps) kan worden aangesloten.

Over TP-LINK
TP-LINK is een wereldwijde leverancier van netwerkproducten, beschikbaar in ruim 100 landen en met miljoenen klanten. Het bedrijf is marktleider in China en streeft naar innovatieve R&D, effectieve productiemethoden en strikte kwaliteitsmanagement. TP-LINK levert draadloze routers en adapters, draadloze access points, 3G-routers, ADSL-modem/routers, Powerline-producten, IP-camera’s, printservers, SOHO/MKB-routers en SOHO/MKB-switches. Voor meer informatie: www.tp-link.com/en.

Noot voor redacties:
Voor hoge resolutie beeldmateriaal en overige informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen.

TP-LINK
Dan Beach
Skype: Dan.Beach
pr@tp-link.com

The Communication Force
Caroline Breure
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
CarolineB@communicationforce.com
Laatste van TP-LINK Netherlands B.V.
TP-Link onthult nieuwe merkidentiteit tijdens 20-jarige jubileum

TP-LINK introduceert AV1200 Gigabit Powerline AC Kit met hoge Wi-Fi snelheden

TP-LINK kondigt razendsnelle routers aan die wifi-snelheden maximaliseren voor elk apparaat
Verstreken tijd: 10 jaar en 21 dagen
TP-LINK Nether.. contact

Logo TP-LINK Netherlands B.V.

TP-LINK Nether.. sociaal

TP-LINK Nether.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle