Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (10 jaar en 21 dagen geleden)

Kaspersky verstevigt focus op corporate business

Nieuwe aanpak met betere ondersteuning en aangepast partnerprogramma

Moskou / Utrecht, 12 juli 2011 – Ondernemingen maken zich steeds meer zorgen over hun IT-beveiliging[1]. Daarom heeft Kaspersky Lab, toonaangevende ontwikkelaar van IT-beveiligingsoplossingen, zijn corporate divisie grondig onder handen genomen en verbeterde ondersteuning geïntroduceerd voor channel partners. Deze ondersteuning omvat een verbeterd partnerprogramma, ontworpen rond de behoeften van channel partners in Europa en de VS.

IT-beveiligingsrisico’s maken bedrijven van elke grootte onbeschermd en kwetsbaar. Kaspersky Lab liet onlangs een wereldwijd onderzoek uitvoeren onder 1.300 IT-leiders. Hieruit bleek dat 48 procent van de respondenten het gevoel had dat er gedurende de afgelopen 12 maanden meer cyberaanvallen waren uitgevoerd tegen hun organisatie – waarbij 30 procent meende dat hun bedrijf opzettelijk als doelwit werd geselecteerd. Virussen, wormen, spyware en andere schadelijke programma’s voerden de ranglijst aan qua externe bedreigingen, zoals ervaren door 61 procent van de organisaties. De vraag naar hoogwaardige, voor het gehele bedrijf geldende oplossingen om netwerken, computers en mobiele apparaten te beschermen was nog nooit zo groot.

Kaspersky Lab, onlangs door Gartner[2] geplaatst in de wereldwijde top 10 en erkend als een van de snelst groeiende leveranciers in de mondiale markt voor beveiligingssoftware, richt zich volledig op verdere uitbreiding van zijn corporate business. In 2010 groeide deze activiteit met 37 procent, oftewel ruim boven het marktgemiddelde.

Onder deze nieuwe aanpak wordt het partnerprogramma nieuw leven ingeblazen om zo de marktkansen voor channel partners te maximaliseren. Het nieuwe programma biedt voordelen als:

• Een eigen channel team, marketingondersteuning en andere middelen om partners te helpen Kaspersky-producten te verkopen
  • Online productdemonstraties
  • Vraaggenererende middelen, marketingmateriaal, prijsprogramma’s en klantenacties
  • Scholing en training via de Kaspersky University, een exclusief door partners te gebruiken technische support hotline en technische pre- en post-sales ondersteuning
Dit wordt ondersteund door een interne herstructurering binnen Kaspersky Lab, die corporate sales beter afstemt op de marketing. Daarnaast brengt dit het personeel van Kaspersky Lab beter in contact met de behoeften en interesses van corporate klanten en partners.

Later dit jaar zal een verbeterde suite van Kaspersky Lab’s bekroonde corporate producten worden uitgebracht. Dit wordt vergezeld door een partnerconferentie die channel partners van de nieuwste informatie zal voorzien over Kaspersky Lab’s corporate bedrijfsstrategie.

“Ondernemingen staan wereldwijd steeds meer onder druk om hun bedrijf te beveiligen tegen externe en interne IT-dreigingen,” zegt Martijn van Lom, Managing Director Kaspersky Lab Benelux. “Kaspersky Lab doet er alles aan om bedrijven gerust te stellen als het gaat om IT-beveiliging, zodat zij hun energie volledig kunnen wijden aan hun bedrijfsactiviteiten. Om beter tegemoet te komen aan de zorgen van corporate klanten moeten we hoogwaardige ondersteuning bieden aan onze gewaardeerde channel partners – en daar gaan onze versterkte corporate divisie en het partnerprogramma voor zorgen.”

[1] ‘Global IT Security Risks’, B2B International voor Kaspersky Lab, juni 2011
[1] Gartner, Inc., Market Share: Beveiligingssoftware, Wereldwijd, 2010, Ruggero Contu, Matthew Cheung, 30 maart 2011.

Kaspersky Lab Newsroom
Kaspersky Lab heeft een nieuwe online perskamer gelanceerd voor journalisten uit heel Europa: Kaspersky Lab Newsroom Europe (newsroom.kaspersky.eu). De perskamer is specifiek ontwikkeld om aan de meest voorkomende verzoeken van journalisten te kunnen voldoen. Zo kunnen journalisten via de portal eenvoudig product- en bedrijfsinformatie, facts & figures, artikelen, persberichten, afbeeldingen, video’s en audiofragmenten en gegevens van PR-contactpersonen vinden en downloaden.

Over Kaspersky Lab
Kaspersky Lab, opgericht in 1997, is een internationaal softwarebedrijf dat geavanceerde oplossingen levert voor de beveiliging van bedrijfs- en thuisnetwerken tegen internetgerelateerde risico’s als virussen, spam, hackers, crimeware, malware en spyware. De door Kaspersky ontwikkelde technologie wordt wereldwijd toegepast in producten en diensten van vooraanstaande IT-securitybedrijven.

Het hoofdkantoor van Kaspersky Lab is gevestigd in Moskou, Rusland. Daarnaast heeft het bedrijf regionale kantoren in onder andere de Benelux, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Polen, Roemenië, China, Japan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten plus een wereldwijd netwerk van ruim vijfhonderd partners.

Voor meer informatie zie www.kaspersky.com/nl of www.viruslist.com voor het laatste nieuws over internetbeveiliging, alerts, analyses en nieuws, inclusief Kaspersky Virus Scanner.

Noot voor redacties:
Voor hoge resolutie beeldmateriaal en overige informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen

Kaspersky Lab
Martijn van Lom
Tel. +31 (0)30 – 752 95 00
Martijn.van.Lom@kaspersky.nl

The Communication Force
Caroline Breure
Tel. +31 (0)23 – 56 56 850
CarolineB@communicationforce.com
Laatste van Kaspersky
Vijf jaar No More Ransom: initiatief voorkwam dat meer dan 700 miljoen euro in de zakken van cybercriminelen verdween

Doxing en dating: persoonlijke gegevens van elke 6de persoon op straat bij daten

Een op de vier werknemers heeft een oproep gemist door te doen alsof toestellen aan het updaten zijn
Verstreken tijd: 10 jaar en 21 dagen
Kaspersky contact

Logo Kaspersky

info@kaspersky.nl
  www.kaspersky.nl
Kaspersky sociaal

Kaspersky tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo