Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (10 jaar en 103 dagen geleden)

Service2Media ontwikkelt app voor Solar Team Twente

App is beschikbaar op alle mobiele platforms en houdt verrichtingen van zonneauto bij tijdens World Solar Challenge in Australië

Amersfoort, 23 juni 2011 – Service2Media, wereldwijd aanbieder van geavanceerde app oplossingen voor smartphones en tablets, heeft een smartphone-applicatie ontwikkeld voor Solar Team Twente. Gebruikers kunnen de zonneauto van het studententeam via de Solar Team Twente Applicatie op de voet volgen tijdens de World Solar Challenge die in oktober in Australië plaatsvindt. De app is ontwikkeld met studenten van Saxion Hogeschool en wordt vandaag officieel gepresenteerd door het Twentse solarteam, samen met de nieuwe zonneauto.

Op de app is actuele en algemene informatie van het studententeam te vinden. Tijdens de test- en voorbereidingsfase in Australië worden gebruikers op de hoogte gehouden door middel van nieuwsberichten, blogs, tweets, foto’s en video’s. Gedurende de race is ook de snelheid van de zonneauto te volgen, de weersomstandigheden in Australië en de afgelegde afstanden.

Solar Team Twente doet voor de vierde keer mee aan de World Solar Challenge (de Formule 1 voor zonneauto’s) en wordt getipt als mogelijke winnaar. De Challenge vindt iedere twee jaar plaats in Australië en start dit jaar op 16 oktober. Ruim veertig teams uit meer dan twintig landen doen mee aan de ruim 3.000 kilometer lange race van Darwin naar Adelaide.

De app is ontwikkeld op Service2Media’s App Lifecycle Platform, dat bedrijven helpt met het ontwerpen, bouwen, testen en distribueren van hun apps, onafhankelijk van het operating system: iPhone, BlackBerry, Android, J2ME/Symbian en Windows Phone 7. Eerder deze maand maakte het Nederlandse bedrijf bekend een investering te ontvangen van tien miljoen dollar, waarmee de organisatie verder kan groeien door de uitbreiding van het partnernetwerk, het aantrekken van R&D-talent en het verder ontwikkelen van het Service2Media App Lifecycle Platform – M2Active.

“We zijn buitengewoon trots dat we Solar Team Twente kunnen helpen met deze app”, aldus Peter Broekroelofs, CTO van Service2Media. “Bij de ontwikkeling van de zonneauto staat het optimaal gebruik maken van energie centraal. Dat is ook waar Service2Media voor staat: wij willen optimaal gebruik maken van de beschikbare middelen, zowel in onze eigen organisatie als voor onze klanten. Dit noemen we resourcefulness en het is ook de gedachte achter ons App Lifecycle Platform. Wij kunnen met dit platform immers het maximale rendement halen uit de ontwikkeling van apps, omdat ze beschikbaar zijn voor alle mobiele platforms.”

De Solar Team Twente Applicatie is gratis beschikbaar voor Android-, iPhone-, Nokia- en BlackBerry-toestellen, via www.solarteam.nl/applicatie en in de verschillende stores.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Service2Media

Service2Media is marktleider op het gebied van geavanceerde app oplossingen voor smartphones, tablets en een groeiend aantal aanverwante apparaten. Service2Media werkt samen met een aantal van de meest innovatieve organisaties ter wereld, zoals Turner/CNN, Al Jazeera, Rabobank, Abu Dabi Media Company, Liberty Global/UPC, Reed Elsevier, De Telegraaf, NS en Ajax. Service2Media is gevestigd in Nederland, Groot-Brittannië, Spanje, Verenigde Arabische Emiraten en de Verenigde Staten.

The BlackBerry and RIM families of related marks, images and symbols are the exclusive properties and trademarks of Research In Motion Limited.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Gijs Moonen van LEWIS PR

Tel.: +31 (0)40 235 4600
E-mail: gijs.moonen@lewispr.com

Nathan Kotek, VP Marketing van Service2Media

Mob.: +31 6 330 46 125
E-mail: nkotek@service2media.com

Voor meer informatie over Solar Team Twente kunt u contact opnemen met:

Inge Hoogland

Mob.: +316 17 00 63 35
E-mail:  i.hoogland@solarteam.nl

Verstreken tijd: 10 jaar en 103 dagen

Logo Reflex Online BV
Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl