www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (10 jaar en 103 dagen geleden)

TomTom en Renault produceren één miljoen geïntegreerde Carminat TomTom navigatiesystemen

Amsterdam, 23 juni 2011 - TomTom en Renault maken vandaag bekend dat sinds mei 2009 één miljoen geïntegreerde Carminat TomTom navigatiesystemen de fabriek hebben verlaten. Deze mijlpaal in de branche wordt onderschreven door niet eerder behaalde gebruikerscijfers.

Toen Renault in mei 2009 de eerste Carminat TomTom introduceerde was dit de eerste stap in het toegankelijk maken van kwalitatieve geïntegreerde navigatie voor instapmodellen en autotypen uit het middensegment. De Carminat TomTom heeft ongeëvenaarde gebruikerscijfers, maar liefst 48% van de consumenten van nieuwe Renaultmodellen met de Carminat TomTom mogelijkheid aan boord kiezen voor de geïntegreerde navigatie. Dit aantal is maar liefst driemaal hoger dan het gemiddelde in de branche.

“Dat we een miljoen Carminat TomToms hebben geproduceerd bewijst duidelijk hoe succesvol het product en onze samenwerking met Renault zijn. Wij voorzien een duurzame strategische relatie met Renault door te blijven leveren wat onze klanten van ons zijn gaan verwachten: de allerbeste navigatie-ervaring,” aldus Giles Shrimpton, Managing Director van TomTom Automotive.

“Sinds 2009 hebben één miljoen Renaultrijders hun vertrouwen getoond in het Carminat TomTom navigatiesysteem. Op dit moment biedt dit intelligente geïntegreerde navigatiesysteem voor slechts € 490 zeer waardevolle internetdiensten. Als je de kwaliteit daarvan eenmaal hebt ervaren, wil je nooit meer zonder,” zegt Stephen Norman, Global Marketing & Communications Director bij Renault.

TomTom blijft de navigatie-ervaring voor Renaultrijders verder verbeteren. In de zes maanden na de introductie werd de TomTom Carminat aangevuld met de geavanceerde routetechnologie IQ Routes en eind vorig jaar heeft TomTom daar nog realtimediensten zoals de verkeersinformatiedienst HD Traffic aan toegevoegd.

Behaalde mijlpalen en uitbreiding van het aantal automodellen:

2009
Februari - november Eerste Carminat TomTom wordt geproduceerd in de fabriek in Flins (Frankrijk), voor het model Renault Clio
De Carminat TomTom wordt geïntroduceerd voor de volgende Renaultmodellen: Megane- en Scenic-series, Laguna en Fluence
November Eerste gratis software-update uitgebracht: Carminat TomTom 1.1 biedt nu Advanced Lane Guidance en IQ Routes®-technologie voor de beste routeberekening
December Carminat TomTom is verkrijgbaar voor de bestelwagen Kangoo

2010

Oktober Carminat TomTom LIVE wordt geïntroduceerd op de Paris Motor Show en is als eerste beschikbaar voor Latitude, Espace IV Phase 2 en Laguna III Phase 2

Carminat TomTom verkrijgbaar voor de bestelwagens Master en Trafic

Januari Het Carminat TomTom product wordt vervangen door Carminat TomTom LIVE
Maart 150.000 Carminat TomTom LIVE geïntegreerde systemen
Juni In totaal 1.000.000 van 20 verschillende Renaultmodellen zijn uitgerust met Carminat TomTom of Carminat TomTom LIVE navigatie.

- EINDE -

Over TomTom N.V.
TomTom N.V. (AEX: TOM2), opgericht in 1991, is wereldwijd de toonaangevende leverancier van lokalisatie- en navigatieproducten en –diensten. TomTom richt zich op het bieden van ’s werelds beste navigatie-ervaring aan alle bestuurders. TomTom, met zijn hoofdvestiging in Nederland, heeft over de hele wereld meer dan 3.500 mensen in dienst en verkoopt zijn producten in meer dan 40 landen.

De TomTom-producten zijn draagbare navigatieapparaten (PND’s), geïntegreerde voertuigsystemen, track-and-trace-oplossingen voor wagenparkbeheer, kaarten en realtime-diensten, waaronder TomTom HD Traffic.

Bezoek voor ’s werelds meest up-to-date routeplanner met live-verkeersinformatie: www.routes.tomtom.com. Meer informatie over TomTom is te vinden op www.tomtom.com.

Voor vragen van journalisten:
TomTom International BV
Wouter Glaser
Wouter.glaser@tomtom.com
06 – 34 05 38 36

Porter Novelli
Ruud den Rooijen
rdrooijen@porternovelli.nl
06 – 54 92 10 42

For Investor Relations:
Richard Piekaar
ir@tomtom.com

About Renault
The Renault group, with more than 350 industrial and commercial sites and present in 118 countries, designs, develops, manufactures and sells a broad range of innovative, safe and environmentally respectful vehicles. Renault pursues its strategy of profitable growth under the Renault, Dacia and Renault Samsung Motors brands. The Renault group employs 121 000 people worldwide, reported a net revenue of €38,971 million and has sold more than 2,6 million vehicles in 2010.

Renault press contacts:
+ 33 1 76 84 63 36
www.renault.com & www.media.renault.com
Laatste van TomTom
TomTom lanceert nieuw navigatiesysteem voor motorrijders: TomTom RIDER 550

TomTom presenteert TomTom BRIDGE Hub

Nieuwe competitie: wie is Europa’s veiligste zakelijk bestuurder?
Verstreken tijd: 10 jaar en 103 dagen
TomTom contact

Logo TomTom

www.tomtom.nl
TomTom sociaal

TomTom tweets

Logo Reflex Online BV
Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl