Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (9 jaar en 58 dagen geleden)
PR: Whizpr

Pink Elephant ontwikkelt “Green IT Citizen” training in aansluiting op het nieuwe EXIN examen

Voorburg, 10 mei 2011

Pink Elephant heeft bijgedragen aan het ontwikkelen van het nieuwe EXIN examen “Green IT Citizen.” Doel van het examen is iedere medewerker van een organisatie, dus zowel IT professional als gebruiker van IT middelen, met ´groene ogen´ naar het gebruik van IT middelen te laten kijken. Deze bewustwording kan een start van een gedragsverandering zijn binnen organisaties omtrent Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

“Bedrijven vinden een efficiënt en duurzaam gebruik van IT middelen steeds belangrijker. Daarbij is kostenbesparend werken een belangrijk thema binnen een verantwoord IT beleid. Zonder bewustzijn bij de medewerkers kun je dit als bedrijf niet waarmaken. De medewerker past zijn gedrag pas aan als hij weet hoe hij invloed kan uitoefenen op het verlagen van kosten en verhogen van duurzaamheid van zijn bedrijf. Met het EXIN Green IT Citizen examen spelen we hierop in door te focussen op de bijdrage die de gebruiker kan leveren aan het efficiënt omgaan met IT middelen”, aldus Michiel van der Lande, CEO van EXIN.

Jan-Dirk Krispijn, directeur Pink Elephant: “Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een visie op de gehele bedrijfsvoering. MVO zal voor ieder bedrijf anders zijn, maar het streven naar duurzame bedrijfsvoering en zorgvuldig omgaan met mens en milieu zal een standaard gaan worden. Om een aanzet te geven binnen organisaties omtrent MVO en dan met name binnen het IT vakgebied is deze Green IT training -en certificering een welkome aanvulling. Deze training maakt deel uit van Pink Elephant’s strategie om de IT bij organisaties zo efficiënt en kostenbewust mogelijk in te richten. Inmiddels hebben alle medewerkers van Pink Elephant Nederland de Green IT Citizen training dan ook gevolgd en zich hiervoor gecertificeerd”.

Het Green IT Citizen examen van EXIN is vanaf april beschikbaar en te boeken via de website van EXIN. De volledige Green IT Citizen training is daarnaast bij Pink Elephant te verkrijgen en duurt één dag, inclusief het officiële EXIN examen. Meer informatie over de training is te vinden op de website van Pink Elephant.

Over Pink Elephant
Pink Elephant is opgericht in 1980 en groeide in de jaren '90 uit tot één van de succesvolste ICT bedrijven van Nederland. Pink Elephant is als label in het jaar 2000 van de Nederlandse markt verdwenen. In het buitenland is het altijd actief gebleven. Pink Elephant heeft vestigingen in Noord Amerika, Engeland, Zuid Afrika en Australië. Sinds vorig jaar is het wederom actief op de Nederlandse markt op het gebied van proces-, projectmanagement en educatie.

Over EXIN
EXIN is een internationaal erkende organisatie voor de certificering van professionals in informatiemanagement. Daarnaast accrediteert EXIN opleiders waardoor de kwaliteit van opleidingen gewaarborgd wordt. Wereldwijd zijn ruim 1 miljoen professionals door EXIN gecertificeerd. Kandidaten kunnen een EXIN examen afleggen in meer dan 125 landen en in meer dan 20 talen. Met behulp van een internationaal expertnetwerk is EXIN op de hoogte van de meest actuele ontwikkelingen in informatiemanagement.

Voor meer informatie:

Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise