www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!

Bescherm u tegen Cybercrime, digitale (spionage-) aanvallen, Data Leakage via Usb en Writeable Media met EventTracker.

De nieuwe versie van EventTracker kan waarschuwen bij verdachte gegevensdownloads.

Hoofddorp, 28 April 2011, SCOS Software komt met een nieuwe release EventTracker v7.1. van Prism Microsystems, een toonaangevende leverancier van veelomvattende SIEM-oplossingen voor middelgrote ondernemingen. Deze nieuwe versie bevat uitgebreide nieuwe functies, waaronder bewaking van USB-stations en beschrijfbare media. EventTracker, welke continue waarschuwt wanneer er een USB-stick of beschrijfbare media wordt gebruikt, is in staat incidenten te voorkomen, zoals bijvoorbeeld het openbaar maken van 250.000 vertrouwelijke berichten van Amerikaanse diplomaten. Dit was het gevolg van een omvangrijk intern beveiligingslek binnen een Amerikaanse regeringsinstantie.

De verspreiding van beschrijfbare media-apparaten, zoals USB-sticks en cd/dvd stations, heeft geleid tot veiligheidsrisico’s binnen datanetwerken. Ernstige inbreuken op gegevensinformatie bij organisaties, zoals in het geval van WikiLeaks, worden veelal veroorzaakt door interne bronnen. In slechts enkele seconden kunnen met behulp van deze media vertrouwelijke gegevens van een computer worden gekopieerd. Een cruciale functie van EventTracker v7.1 is het controleren van verwijderbare media. Hierdoor zijn organisaties voortaan in staat tot het detecteren en, in vele gevallen, het voorkomen van verlies van vertrouwelijke gegevens. Daarnaast kunnen zij doelbewuste aanvallen van interne bronnen voortaan beperken.

"Het WikiLeaks-verhaal is zo’n verhaal dat op veel klanten blijvende indruk heeft gemaakt. USB-stations en beschrijfbare media bieden een grote mate van efficiency. De mogelijkheden tot misbruik zijn echter groot. Enorme gegevensvolumes kunnen in luttele seconden gekopieerd worden. EventTracker is ontwikkeld en wordt continue verbeterd en verfijnd als antwoord op de steeds grotere bedreiging waarmee ondernemingen en regeringsinstanties tegenwoordig geconfronteerd worden," aldus A.N. Ananth, CEO bij Prism Microsystems.

EventTracker Windows Agent waarschuwt wanneer een USB-apparaat of beschrijfbaar medium aan servers of werkstations wordt gekoppeld of verwijderd. De EventTracker Agent controleert alle bestandsactiviteiten voor deze apparaten, waaronder toevoegingen, wijzigingen, verwijderingen of kopieën. Deze informatie wordt samen met tijd en datum, apparaataanduiding en gebruikersnaam real time naar de host verzonden. Op basis van vooraf ontwikkelde richtlijnen kan EventTracker dan een incidentalarm genereren. Zo kunnen IT en/of Security medewerkers worden gewaarschuwd, worden er automatische herstelmaatregelen gestart of worden onbevoegde USB-apparaten geblokkeerd.

EventTracker is actief ‘achter de schermen’: gebruikers worden niet gehinderd door de real time bewaking die plaatsvindt. Deze vorm van informatiebewaking is cruciaal om de gegevensveiligheid van een organisatie te garanderen; het had een ideaal hulpmiddel kunnen zijn in situaties als recentelijk in het WikiLeaks-scenario.

Verdere verbeteringen voor EventTracker v7.1 betreffen een nieuwe XML API en ondersteuning voor Smartcards (HSPD12).

Voor meer inlichtingen:

SCOS Software bv
info@scos.nl
www.scos.nl
tel. 023 5685615

Opmerkingen voor de redactie: Reviews, interviews, screenshots en informatie zijn verkrijgbaar bij

SCOS Software BV.
Hans Pronk