Groningen, 21 maart 2011 - Mbo’ers moeten in hun laatste cursusjaar besluiten of ze willen doorstuderen of niet. En gaan ze doorstuderen: voor welke studie moeten ze dan kiezen? Om de studenten bij dit proces te helpen, houdt de Hanzehogeschool Groningen van maandag 28 tot en met woensdag 30 maart de HanzeXperience MBO Techniek & ICT.
De studenten stellen zelf hun driedaagse samen, waarin ze – net als in het normale onderwijs – deelnemen aan een project, ondersteund door colleges en practica. Hun docenten kunnen indien gewenst een dagdeel meelopen.
De mbo’ers worden tijdens hun driedaagse begeleid door studenten en docenten van de Hanzehogeschool Groningen. De Hanzestudenten zullen vertellen over hun eigen ervaringen en daarnaast wordt informatie gegeven over de inhoud van de opleidingen, het studietraject, de overgang van mbo naar hbo, verschil in beroepsbeelden mbo en hbo, studiebegeleiding en kansen op de arbeidsmarkt.
Meer informatie:
www.hanze.nl/hanzexperiencembo.
Noot voor de pers: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Steffy Praamstra, persvoorlichter Hanzehogeschool Groningen, tel. (050) 595 56 56 of 06 22404049.