www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (10 jaar en 156 dagen geleden)
PR: LEWIS

Belgacom transformeert zijn integratieplatform met de oplossingen en producten van Progress Software

Rotterdam, 23 februari 2011 – Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS), een leverancier van enterprise software die ondernemingen in staat stelt om direct te reageren op veranderende omstandigheden, maakt vandaag bekend dat de Belgacom Groep, de belangrijkste Belgische leverancier van geïntegreerde telecommunicatiediensten, een innovatief integratieplatform ontwikkelt op basis van alle Progress® enterprise infrastructuur producten en oplossingen. Dit IT-project, dat deel uitmaakt van een lange termijn strategisch initiatief, zal een Enterprise Service Bus (ESB) implementeren en Belgacom in staat stellen om nog beter te reageren op de wensen van de business door verbeterde integratie en vereenvoudigde middleware-producten.

“Het selecteren van het juiste zakelijke integratieplatform om onze IT-strategie te ondersteunen, was een belangrijke eerste stap binnen onze lange termijn strategie”, stelt Yves Biver, EAI Domain Manager bij Belgacom. “Wij waren op zoek naar een naadloze integratie tussen retail, wholesale, vaste telefonie, mobiele diensten en breedband data- en internetdiensten. Om de best mogelijke diensten te kunnen bieden aan onze zakelijke klanten, hebben wij behoefte aan de meest robuuste, geïntegreerde en eenvoudig te implementeren oplossing en daarom hebben wij Progress Software als partner gekozen met hun best-in-class integratiesoftware gecombineerd met hun datatransformation engine en hun end-to-end monitoring.”

De telecommunicatiesector ontwikkelt zich in een snel tempo en hiermee veranderen ook de eisen die gesteld worden aan organisaties. Het is een steeds grotere uitdaging om kwalitatief hoogwaardige diensten te leveren. Belgacom wil echter zakelijke klanten de best mogelijke end-to-end ervaring bieden en hen tegelijkertijd op competitieve wijze vanuit een centraal punt een breder aanbod van applicaties en diensten leveren.

“De eisen aan Belgacoms integratie-infrastructuur zijn onder andere zeer betrouwbare connectiviteit, end-to-end overzicht van transacties en een eenduidig overzicht van klantgegevens”, stelt Dr. John Bates, Chief Technology Officer (CTO). “De combinatie van Progress Sonic® ESB (Enterprise Service Bus), Progress Actional® zakelijke transaction assurance-platform en de Progress DataXtend® Semantic Integrator-oplossing zal leiden tot de meest reactieve, betrouwbare en schaalbare infrastructuur. Dit stelt Belgacom in staat om hun customer experience management drastisch uit te breiden om enterprise klanten aan te trekken en te behouden, hun aanbod te differentiëren en hun servicekosten te verlagen.”

Belgacoms ESB-project is ontwikkeld in lijn met de Solution Frameworks NGOSS van het TM Forum en is gericht op het hergebruiken van business services voor service delivery in de toekomst.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Progress Software
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS) is een onafhankelijke leverancier van enterprise software die ondernemingen in staat stelt om direct te reageren op veranderende omstandigheden en klantinteracties. Dit helpt hen om nieuwe mogelijkheden te benutten, de efficiëntie te verbeteren en risico’s te reduceren. De onderneming biedt een uitgebreid portfolio van best-in-class enterprise software variërend van event-gedreven inzicht en real-time respons, open integratie, datatoegang en -integratie tot aan applicatieontwikkeling en -implementatie. De software ondersteunt zowel on-premises als SaaS/Cloud-oplossingen. Progress maakt optimaal gebruik van de voordelen van operational responsiveness en reduceert tegelijkertijd de IT-complexiteit en total cost of ownership.?

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u kijken op http://bit.ly/gEP1vm