www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (10 jaar en 157 dagen geleden)

2011 Smartlet Competitie: win een Apple iPad!

Seneca organiseert de 2011 Smartlet Competitie, waarin jij kans maakt op een Apple IPad. Ben jij die Smartsite iXperion (web-) developer die bekwaam is -of wil worden- in het implementeren van Smartsite iXperion en het ontwikkelen van maatwerk elementen? Dan ben je uitgedaagd om een herbruikbare, nuttige, innovatieve en creatieve Smartlet te ontwikkelen.

Smartlets zijn functionele elementen die eenvoudig zijn toe te passen op een Smartsite iXperion webomgeving. Een Smartlet is te vergelijken met een widget, webpart of portlet. Tijdens de Smartlet Competitie is het de uitdaging om een herbruikbare, nuttige, innovatieve en creatieve Smartlet te ontwikkelen, waarmee de kracht van het Smartsite Client Framework wordt geïllustreerd.

In 2009 en 2010 organiseerde Seneca al succesvolle ronden van deze Smartlet competitie. Een aantal boeiende bijdragen heeft zijn weg gevonden naar de Smartsite Marketplace, zoals Smartlets voor: Twitter, Flickr, Buienradar, Create Account, Tag Shpere, Google Maps, Top X lijstjes, AddThis en Google Friends.

2011 Smartlet Competitie: Ronde 1

De opdracht voor de eerste ronde is:

Ontwikkel een Smartlet dat op innovatieve wijze gebruik maakt van informatie uit één of meer externe systemen (zoals sociale netwerken) of dat vanuit een Smartsite website een extern systeem of externe site (zoals een sociaal netwerk) voorziet van relevante informatie. Uiteraard kunnen ook andersoortige externe systemen worden ontsloten; denk daarbij aan geografische informatiesystemen, verkeersinformatiesystemen of collaboration systemen. Voor veel sociale netwerken en andere applicaties zijn widgets en API’s beschikbaar. Bijdragen die gebruik maken van de API zullen in het algemeen een hogere waardering krijgen dan bijdragen die een widget encapsuleren.

Deelnemersinformatie

Sluitingsdatum voor de eerste ronde
:18 april, 10.00 uur

Inzending mailen naar: Johan Blok (jwblok@seneca.nl), CEO.

Voorwaarden: De inzending dient een ZIP bestand te bevatten met de Smartlet, instructies voor installatie en configuratie en een korte toelichting van de functionaliteit. Inzenders dienen aan te geven dat zij dit doen onder de Creative Commons 3.0 licentie (zie creativecommons.org/licenses/by/3.0/) en dat ze bereid zijn mee te werken aan een persbericht over hun inzending. Inzendingen worden door een vakjury beoordeeld op innovatieve kracht, creativiteit en technische implementatie. Alle inzendingen vallen onder de Creative Commons 3.0 licentie. De inzendingen worden gepubliceerd op de Smartsite Marketplace, waar de Smartlets te downloaden zijn. Ook kunnen inzendingen -al dan niet commerciëel – door Seneca worden ingezet in websites of als startpunt dienen voor verdere ontwikkeling.

Prijs: De winnaar van de eerste ronde ontvangt een Apple iPad!

Laatste van Seneca BV

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric