www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (11 jaar en 180 dagen geleden)

Klantbehoefte centraal in nieuwe UPC-campagne met Johnny de Mol

Amsterdam, 25 januari 2011 - UPC start per 1 februari 2011 een nieuwe grootschalige communicatiecampagne. In de crossmediale campagne staan mensen met een bijzondere hobby centraal – een hobby waarvoor ze gebruik maken van internet of tv. De klanten worden thuis bezocht door Johnny de Mol die hen interviewt om meer te weten te komen over hun speciale hobby’s.

Aanleiding voor de campagne vormt de introductie van de nieuwe Alles-in-1 Pakketten van UPC met daarin televisie, internet en telefonie. UPC ontwikkelde vier pakketten die inspelen op het mediagebruik van haar klanten. Klanten kunnen deze pakketten desgewenst uitbreiden met drie varianten: sneller internet, meer televisie-aanbod of een combinatie daarvan.

Nieuwe koers
De campagne betekent een nieuwe koers voor UPC Nederland. Tot voor kort lag voor het bedrijf de nadruk in communicatie op producteigenschappen – en vooral de waarde van het aanbod. In deze nieuwe campagne, waarbij UPC voor het eerst samenwerkt met haar nieuwe bureaus UbachsWisbrun/JWT en .bone, is er bewust voor gekozen nader in te gaan op de voordelen van de verschillende producten. Zo is te zien wat je hebt of kunt met 60Mb internet of met een digitale videorecorder (dvr) en hoe handig Programma Gemist is.

Johnny de Mol
UPC heeft bewust voor Johnny de Mol gekozen. Machteld Koch, Director Marketing Communications van UPC Nederland: “Johnny heeft een hele natuurlijke manier van interviewen. Hij maakt er geen show van, stelt niet zichzelf, maar de mensen centraal en laat ze in hun waarde. Dit levert mooie tv op. Wij hebben meerdere bekende personen voorgelegd aan een brede groep consumenten, maar Johnny kwam absoluut als beste uit de bus, wat betreft match met UPC en als interviewer. Hij roept bij mensen positieve associaties op zoals nieuwsgierig, modern en vernieuwend, die ook goed passen bij het merk UPC.”

Edgar Molenaars, adjunct directeur UbachsWisbrun/JWT: “In de campagne geven we UPC echt een ander gezicht. We zien, op een documentaire-achtige manier, wat je hebt aan sublieme techniek. De gekozen methode geeft bovendien een sympathieke ‘inkijk’ in Nederland.”

Joost van Liemt, creatief directeur .bone: “De online campagne is een verdieping op de offline campagne. Hier staat de inhoud van de pakketten centraal en worden in interactieve animaties de voordelen van sneller internet of meer tv naar voren gebracht.”

Klant:
UPC Nederland

Verantwoordelijk klant:
Machteld Koch, Mark Giesbers, Mariska de Jonge, Perijn Hoefsloot

Bureaus:
UbachsWisbrun/JWT en .bone

Strategie:
Jan Bouts (UW) en Joost van Liemt (.bone)

Account:
Edgar Molenaars, Daniella Coronel, Lisa Merelle (UW),
Rens Plandsoen, Lisette van Seters (.bone)

Creatie:
Marijn Peters, Michiel Keser, creatieve directie Joep de Kort, Massimo van der Plas (UW), Rogier Beerends, Rik Kokkelink, Dimitri Hubregtse (.bone)

Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland ruim 1.900.000 klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 856.000 abonnees voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 816.000 breedbandinternet abonnees en bedient 702.000 digitale telefonie abonnees (cijfers per 30 september 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global, Inc.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti