www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (11 jaar en 180 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Driekwart managers wantrouwt datakwaliteit eigen organisatie

Onderzoek Information Builders: dataverantwoordelijkheid binnen organisaties erg verspreid

Amstelveen, 25 januari 2010 –  Slechts een kwart (26 procent) van de zakelijke beslissers vertrouwt volledig op de kwaliteit van de data die binnen de eigen organisatie aanwezig is. Dit blijkt uit een onderzoek van Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware. Hieraan namen ruim honderd IT- en business managers in de profit en non-profit sector deel. Opvallend is ook dat de respondenten veel verschillende eindverantwoordelijken voor de datakwaliteit in hun organisatie aanwijzen.

Het grootste deel van de ondervraagde zakelijke beslissers (35 procent) wantrouwt de data binnen bepaalde informatiesystemen en 34 procent van de ondervraagden geeft aan de eigen bedrijfsdata in zijn geheel niet volledig te vertrouwen.

In het onderzoek geeft 38 procent van de respondenten aan dat de IT-afdeling binnen hun organisatie verantwoordelijk is voor de datakwaliteit en 23 procent stelt dat dit een taak is voor het hogere management. 17 procent heeft geen idee onder wiens verantwoordelijkheid dit valt. Hieruit blijkt dat de verantwoordelijkheid binnen organisaties erg verspreid is.

Gevraagd naar de belangrijkste redenen voor organisaties om met datakwaliteit-projecten aan de slag te gaan, worden de optimalisatie van master data management (43 procent) en inrichting van een data warehouse (38 procent) als hoofdredenen genoemd. Verder vormt het voldoen aan wettelijke regelgeving voor veel organisaties een belangrijke drijfveer voor het optimaliseren van bedrijfsdata.

De zakelijke beslissers zien de groeiende hoeveelheid data binnen hun organisatie en toegenomen complexiteit hiervan als de grootste uitdaging voor data-integratie. Ook worden de beperkte tijd en IT-middelen als een uitdaging gezien.

“Wij zijn geschrokken van het hoge aantal respondenten dat niet volledig vertrouwt op de datakwaliteit binnen de eigen organisatie”, zegt Dennis Bartels, Vice President Sales EMEA bij Information Builders. “Om daadwerkelijk op basis van bedrijfsinformatie te kunnen sturen, is het belangrijk dat duidelijk is wie voor de onderliggende data verantwoordelijk is. De kwaliteit van de data dient continu gewaarborgd te worden met de inzet van de juiste middelen.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Information Builders
Information Builders is een onafhankelijke en toonaangevende ontwikkelaar met meer dan dertig jaar ervaring in enterprise business intelligence- en integratiesoftware. Hiermee wordt bedrijfsinformatie snel en gemakkelijk beschikbaar gemaakt voor interne en externe relaties, op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Information Builders heeft meer dan 12.000 klanten wereldwijd, waaronder de meeste Fortune Top 100-bedrijven. Naast eigen productontwikkeling heeft Information Builders een wereldwijd partnernetwerk waarmee innovatieve BI-applicaties worden ontwikkeld. Information Builders heeft 1.450 medewerkers in 90 kantoren wereldwijd en 350 zakenpartners.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met Sander van Buuren van LEWIS, Global Public Relations

E-mail: sandervb@lewispr.com

Voor meer informatie over Information Builders kunt u contact opnemen met Paul-Jan Piekema, Marketing Manager Benelux, Information Builders:

Tel: +31 020-4563315
 E-mail: paul_jan_piekema@ibi.com
Laatste van Information Builders
Information Builders introduceert iWay 8

Information Builders en Plainwater slaan handen ineen op gebied van Business Intelligence

Nieuwste trends rond self-service business intelligence en analytics centraal tijdens International Summit 2017 van Information Builders
Verstreken tijd: 11 jaar en 180 dagen

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics