www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (11 jaar en 140 dagen geleden)
PR: LVTPR

MEDION AKOYA MD 8883: een pc boordevol technologie

SSD-pc met USB 3.0 vanaf 18 december 2010 verkrijgbaar bij ALDI

16 december 2010 – De nieuwste technologie en uitstekende prestaties met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding; dat biedt de SSD-pc MEDION AKOYA MD 8883. De computer beschikt over een bijzonder goede hardware-uitrusting met onder meer de nieuwe snellere dataoverdrachtstandaard USB 3.0 en een Solid State Drive (SSD). Dit laatste zorgt ervoor dat programma’s sneller opstarten. De pc is vanaf 18 december 2010 voor slechts 899 euro verkrijgbaar in alle Nederlandse ALDI-filialen.

De MEDION AKOYA MD 8883 maakt indruk met zijn Intel Core i5-760-processor en een werkgeheugen van 4 GB. Op de enorme S-ATA-hardeschijf van maar liefst 2 TB (2.000 GB) is voldoende ruimte voor een hele muziekverzameling of een fotoarchief tot wel 400.000 foto’s. DE ATI RADEON HD5670 grafische kaart met DirectX 11 en GDDR5-geheugen zorgt voor een uitstekende beeldkwaliteit en laat films en games perfect tot hun recht komen. Het SSD-geheugen van 40 GB is stil en energiezuinig. Daarnaast zorgt het voorgeïnstalleerde Windows 7 besturingssysteem ervoor dat gebruikers sneller toegang hebben tot gegevens en programma’s. Verder zijn MEDION AKOYA ND 8883-bezitters minder tijd kwijt met het installeren van programma’s, omdat de pc met een omvangrijk softwarepakket is uitgerust. De pc beschikt onder meer over een originele versie van Windows 7 Home Premium en Microsoft Office Starter 2010, waardoor gebruikers direct aan de slag kunnen. De draadloze LAN IEEE 802.11 met n-standaardtechnologie zorgt voor een supersnelle verbinding met internet.

De MEDION AKOYA MD 8883 biedt verder een USB 3.0-aansluiting voor het snel overzetten van bestanden. Zo kunnen onder meer foto’s, video’s en meer tot tien keer sneller van A naar B worden overgezet dan met een USB 2.0. Ook de MEDION-datapoort3 is op deze technologie gebaseerd. De hardeschijfaansluiting aan de voorkant van de computer biedt de mogelijkheid eenvoudig externe HD-Drive2go-hardeschijven aan te sluiten, zonder lastige kabelverbindingen. De datapoort3 is compatibel met de supersnelle 2,5- en 3,5-inch USB 3.0-hardeschijven van MEDION.

Naast deze pc bieden MEDION en ALDI ook een 23-inch breedbeeld LCD-monitor aan met nieuwe LED-achtergrondverlichting en een Full HD-resolutie van 1920 x 1080 pixels. Dit beeldscherm beschikt over een dynamisch contrast van 5.000.000:1 en levert een optimale beeldkwaliteit. Hij werkt verder zeer energiezuinig en is daarmee goed voor het milieu.

Beschikbaarheid:
De MEDION AKOYA MD 8883 is vanaf 18 december 2010 bij alle ALDI-filialen te koop voor 899 euro. De LCD-monitor is beschikbaar voor 189 euro.

Over MEDION
MEDION AG is beursgenoteerd aan de SDAX-index (Small-Cap-DAX). Het bedrijf is gevestigd in Essen (Duitsland) en heeft 1.100 medewerkers. MEDION behaalde in het fiscale jaar 2009 een omzet van 1,41 miljard euro. MEDION focust zich op het maken van innovatieve consumentenelektronica van hoge kwaliteit met een aantrekkelijk design. De producten zijn betaalbaar voor een breed publiek. Daarnaast ontwikkelt MEDION in toenemende mate aanvullende diensten, vooral op het gebied van telecommunicatie / MEDIONmobile, downloaddiensten en andere online diensten. Voor meer informatie: www.medion.nl.

©2010 MEDION AG. Alle rechten voorbehouden.

*MEDION en het MEDION-logo zijn geregistreerde handelsmerken van MEDION AG in Duitsland en/of andere landen. Andere producten en diensten kunnen handelsmerken of servicemerken zijn van hun respectievelijke eigenaars.

##

Contactpersoon voor de pers:
Lammers van Toorenburg Benelux PR
Annemieke van Baal
T.: 030 – 65 65 070
E.: medion@lvtpr.nl

Technische specificaties van de MEDION® AKOYA® MD 8883:

Hardware

• Intel Core i5-760-processor (2,8 GHz, Intel Turbo Boost-techniek, 8 MB Intel Smart Cache)
  • Grafische kaart: ATI Radeon HD 5670 DirectX 11met 512 MB DDR5-geheugen en digitale HDMI Audio-/Video-uitgang, DVI-I en D-Sub VGA
  • 40 GB Solid State Drive; stil in gebruik, snelle opstarttijd en betere prestaties
  • S-ATA-hardeschijf met 2 TB capaciteit
  • 4 GB DDR3 SDRAM-werkgeheugen
  • MEDION-datapoort3 met USB 3.0 (compatibel met de supersnelle 2,5- en 3,5-inch USB 3.0-hardeschijven van MEDION)
  • Multi-standaard dvd-/cd-brander met dvd-RAM en Dual Layer-ondersteuning
  • Snelle draadloze LAN IEEE 802.11 n-standaard technologie
  • 8-kanaals High Definition Audio (mits aangesloten op daarvoor geschikte luidsprekersystemen; apart verkrijgbaar)
  • PS2-toetsenbord
  • Optische USB-muis
  • Multikaartlezer voor SD-, SDHC-, MMC-, MS- & MS-Pro-geheugenkaarten.
  • Netwerkcontroller Gigabit LAN (10/100/1000 Mbit/s)
  • Apparaatafmetingen/gewicht: 180x390x390mm (BxHxT)
Software

• Originele Windows® 7 Home Premium 32 Bit (incl. 64 Bit Recovery-dvd)