Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (11 jaar en 139 dagen geleden)

Movares kiest voor 3PAR Enterprise Storage van Databasement

Zoetermeer, 16 december – Databasement, leverancier van datamanagementoplossingen en -diensten in de Benelux en Spanje, levert Enterprise Storage van 3PAR aan advies- en ingenieursbureau Movares.

Movares is een kennisbedrijf dat sterk afhankelijk is van de beschikbaarheid van haar IT-infrastructuur. Met de Enterprise Storage van 3PAR verzekert Movares zich van uiterst hoge beschikbaarheid en flexibiliteit om kordaat op te kunnen treden bij zowel positieve (groei) als negatieve (brand, waterschade) veranderingen of situaties.

Databasement heeft Movares volledig redundante high performance 3PAR storage systemen geleverd, inclusief software voor SnapShots, Replicatie en Thin Provisioning. Door de stabiele snapshot technologie en synchrone mirroring naar de tweede locatie is de beschikbaarheid van data maximaal. Middels kruislingse synchrone mirroring zijn de storage systemen elkaars uitwijk en is er een complete uitwijkomgeving gerealiseerd. Hierdoor zijn de systemen buitengewoon efficiënt te beheren en staan ze aan de basis van een stabiele IT-infrastructuur van Movares.

Movares heeft een duurzame bedrijfsvoering hoog in het vaandel, waarbij zoveel mogelijk milieuverantwoord gehandeld wordt en innovatieve methoden, producten en diensten worden geïmplementeerd om de milieubelasting van haar werk te verminderen. De aanschaf van 3PAR Enterprise Storage past perfect in dit plaatje. Besparing van energie- en koelverbruik van minimaal 20% waren een belangrijke eis vanuit Movares bij de herinrichting van haar IT-infrastructuur. De opslagsystemen van 3PAR voldoen hier ruimschoots aan. Met 3PAR kan Movares jaren vooruit” zegt Mariet Peerboom, ICT Manager Movares.

Het migratietraject van de data naar de 3PAR systemen verloopt voorspoedig. ”De migratie gaat uiterst snel en volgens planning zal het grootste gedeelte van onze data eind 2010 over zijn geplaatst. Door de Thin Provisioning technologie van 3PAR kunnen wij veel spaarzamer met de beschikbare ruimte omgaan”, aldus Pascal Duits, ICT Architect Movares.

Het verlagen van de TCO (Inclusief energiebesparing en levensduur) en belasting van de IT beheeromgeving zijn belangrijke maatstaven bij de keuze van Movares voor haar nieuwe omgeving geweest. Databasement levert de totaaloplossing inclusief totaal support van 7x24 uur voor hard- en software.

Over Movares
Movares is een advies- en ingenieursbureau dat oplossingen genereert in de volle breedte op onder andere gebieden als mobiliteit, infrastructuur en ruimtelijke inrichting. Movares is een dynamisch bedrijf, met een rijke historie, waar bijna 1.400 professionals werken. Het hoofdkantoor van Movares bevindt zich in Utrecht. Verder bedient Movares haar lokale klanten in Nederland vanuit vier regiokantoren in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven en Rotterdam.

Over Databasement
Databasement (www.databasement.eu), opgericht in 2002, is een van de grootste leveranciers van datamanagementoplossingen en -diensten in de Benelux. Databasement werkt vanuit haar oorsprong met een unieke hybride business aanpak die volledig aansluit op de eisen die vandaag de dag door organisaties worden gesteld op ondermeer het vlak van flexibiliteit, (kosten)efficiëntie en transparantie. Het hybride business model geeft organisaties de vrijheid van keuze om de IT-infrastructuur zelf in eigendom te hebben of deze geheel of gedeeltelijk uit te besteden door gebruik te maken van Databasement’s cloud services. Databasement verzorgt hierbinnen op uiterst professionele wijze de transitie en migratie zodat stap voor stap de IT-infrastructuur kan worden aangepast totdat de juiste combinatie van interne IT-infrastructuur en interne of externe cloud services is bereikt.

Contact:
Jeroen Hendriks
Marketing Manager Databasement
tel.: +31(0) 79 361 97 65
jh@databasement.eu
Laatste van Databasement
Reinier de Graaf kiest voor “Infrastructure as a service” van Databasement

Movares kiest voor 3PAR Enterprise Storage van Databasement

Databasement introduceert nieuwe datamanagentoplossingen en –diensten
Verstreken tijd: 11 jaar en 139 dagen

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics