www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (11 jaar en 139 dagen geleden)
PR: MCS PR

Easynet Telepresence-klanten ook in 2011 in de wolken

Telepresence via de cloud onderdeel van Unified Communications-strategie; CIO’s zien kostenbesparing, verbeterde samenwerking en innovatie als belangrijke redenen voor meer applicaties in de cloud

Amsterdam, 16 december 2010 — Easynet Global Services identificeert een trend die ook in 2011 zal doorzetten: klanten gebruiken telepresence-oplossingen om in de cloud met elkaar te communiceren. Voor veel bedrijven was 2010 het jaar van de cloud. Cloud is niet langer een hype, maar een vorm van IT, waar niemand meer omheen kan. CIO’s hebben ervoor gezorgd dat veel medewerkers in de cloud kunnen werken met applicaties als webmail. Steeds meer CIO’s kloppen bij Easynet aan voor het opzetten van private clouds die on demand diensten faciliteren.

Justin Fielder, Chief Technology and Planning Officer van Easynet: “De beheerde telepresence-oplossingen van Easynet zijn voor CIO’s op twee manieren inzetbaar. In de eerste plaats zijn er cloud-gebaseerde diensten met toegang via een beheerde video-bridging-infrastructuur die wordt gehost in een private cloud. Ten tweede zijn er video- en netwerkdiensten op maat, waarbij de klant investeert in dedicated apparatuur en beheerdiensten. Beide constructies kennen veel voordelen. Essentieel is dat er een robuust netwerk beschikbaar is om deze zaken via de cloud te regelen. Of het nu via het internet of een privaat netwerk gebeurt, unified communications via de cloud brengt een grote netwerkbelasting met zich mee. Zonder de juiste fundering gaat het mis.”

CIO’s zoeken naar nieuwe manieren van werken vanwege de continue druk op medewerkers, om kosten te verlagen en om efficiëntie, innovatie en gebruiksgemak te vergroten. De cloud stelt CIO’s in staat om dit alles te realiseren. Zo kunnen ze IT herdefiniëren en de toegevoegde waarde ervan voor de business bepalen. Easynet staat CIO’s met raad en daad bij om ze te helpen IT meetbaar, betrouwbaar en flexibel te maken en systemen te integreren.

Fielder: “We werken met open standaarden en kunnen alle op standaarden gebaseerde systemen integreren. Daarbij verzorgen we integratie met verschillende unified communications-leveranciers. Zo maken we het onze klanten een stuk eenvoudiger.”

Analistenbureau IDC meldde tijdens een seminar in november 2010 in Londen dat netwerkserviceproviders over de juiste middelen beschikken om zakelijke klanten te ondersteunen in de transitie naar een cloud-omgeving. De meeste activiteiten zijn geschikt voor de cloud en netwerkserviceproviders kennen de issues omtrent netwerkgebaseerde, beheerde diensten, zoals supply chain-samenwerkingen en end-to-end SLA’s. James Eibisch, Research Director EMEA Business Network Services bij IDC: “Er bestaat nauwelijks twijfel over het feit dat cloud-diensten in de komende jaren een aanzienlijk deel gaan uitmaken van de IT-markt. Netwerkserviceproviders gaan hierin een belangrijke rol spelen door klanten te helpen bij de transitie en bij de levering van het onderliggende netwerk en de IT-infrastructuur.”

Over Easynet Global Services
Easynet Global Services is een wereldwijde aanbieder van managed network-, hosting- en integratiediensten, waaronder Telepresence, voor grootzakelijke klanten. Het bedrijf heeft klanten in vijftig landen, waaronder Via Michelin, Newscorp, Tchibo, Transport for London, EDF, SAGE, Q-Park en Bridgestone.
LDC (Lloyds TSB Development Capital) is de privé-investeerdertak van Lloyds Banking Group en is samen met het managementteam honderd procent eigenaar van Easynet.

Meer informatie is te vinden op www.easynet.nl en Easynet is ook te volgen via @easynet en Easynet | LinkedIn.

Voor meer informatie:
Easynet
Cathy van de Garde
Tel.: +31 (0)20 79 89 898
E-mail: cathy.van.de.garde@nl.easynet.net
www.easynet.nl

Progress Communications
Inger Hund
Tel.: +31 (0)20 363 1152
E-mail: inger@progresscommunications.nl
www.progresscommunications.nl
Laatste van Easynet