www.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl

Europese bedrijven maken beperkt gebruik van Wi-Fi

Onderzoek Lexmark: onwetendheid met betrekking tot beveiliging en technologie houdt draadloos printen tegen

NAARDEN, 6 december 2010 Een grote meerderheid van kantoorpersoneel in Europa heeft draadloos toegang op hun werkplek, maar slechts een klein deel hiervan gebruikt dit volledig. Dit blijkt uit een onderzoek van Lexmark, leverancier van printoplossingen. Zeven op de tien werknemers beschikken over een draadloos netwerk. De helft geeft toe traditionele kabels te gebruiken om hun computer met de printer te verbinden.

Gebrek aan technische kennis en angst met betrekking tot de beveiliging worden als belangrijkste redenen genoemd voor het negeren van de draadloze printmogelijkheid op de werkplek. 29 procent van de ondervraagden denkt dat het te ingewikkeld is om hun printer draadloos aan te sluiten en 19 procent is van mening dat de verbinding niet veilig genoeg is. Zes procent geeft aan geen draadloze verbinding te gebruiken aangezien ze hun printer niet met collega’s willen delen. Van de ondervraagden die wel gebruik maken van draadloze netwerken, deelt ongeveer de helft (47%) deze apparatuur met vijf of meer collega’s.

“Organisaties lopen zowel financiële als milieuvoordelen mis die ze met draadloos printen kunnen verkrijgen”, zegt Rob Greaves, General Manager Lexmark Benelux. “Door deze technologie te implementeren kunnen veel bedrijven besparen op de benodigde hardware. Het verbinden van individuele gebruikers aan een printer is hierdoor ook eenvoudiger dan voorheen. Dit helpt niet alleen de kosten te reduceren, maar zorgt ook voor meer flexibiliteit en mobiliteit bij de medewerkers,” zegt Rob Greaves.

“Angsten met betrekking tot beveiliging en technologie zijn vaak ongegrond”, vult Greaves aan. “Alle Lexmark inkjet producten ondersteunen WEP/WPA/WPA2 draadloze beveiligingsstandaarden. Deze zorgen ervoor dat gebruikers veilig kunnen printen via hun IT-netwerk, wanneer een apparaat is toegevoegd en beveiligd wordt met een routerwachtwoord. Met minimale technische kennis, zijn de netwerken eenvoudig te installeren.”

Achtergrond onderzoek
Lexmark heeft 388 kantoormedewerkers en thuiswerkers uit acht Europese landen ondervraagd (België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Polen en het Verenigd Koninkrijk). Het onderzoek is afgenomen in september 2010.

Over Lexmark

Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) levert diverse print- en imagingproducten, -software, -oplossingen en -diensten voor bedrijven van alle grootten om hen productiever te laten zijn. Perceptive Software, een stand-alone software-organsiatie van Lexmark, is leidend aanbieder van enterprise content management software. Perceptive Software helpt organisaties om de hele levensloop en inhoud van documenten zonder extra inspanning te beheren, waardoor het businessproces wordt vereenvoudigd en grotere operationele efficiëntie kan worden behaald. In 2009 verkocht Lexmark producten in meer dan 170 landen en boekte een omzet van 4 miljard dollar.

Kijk voor informatie over Lexmark op www.lexmark.nl, de Lexmark Facebookpagina http://www.facebook.com/LexmarkNews en de "LexmarkNews" Twitter feed http://twitter.com/LexmarkNews.

Voor meer informatie over Perceptive Software, bezoekt u www.perceptivesoftware.com, de Perceptive Software Facebookpagina http://www.facebook.com/perceptivesw en de Perceptive Software Twitter feed http://twitter.com/#!/perceptivesw.

Lexmark and Lexmark with diamond design are trademarks of Lexmark International, Inc., registered in the U.S. and/or other countries.  All other trademarks are the property of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, hoge resolutie fotomateriaal of een interview kunt u kijken op http://bit.ly/fXMJdQ of contact opnemen met:

LEWIS – Global Public Relations
Janneke de Vries
Fax: +31 (0) 40 235 4601
E-mail: janneke.devries@lewispr.com
www.lewispr.com

Voor meer informatie over Lexmark kunt u contact opnemen met:
Petra Nemitz
E-mail: petra.nemitz@lexmark.be

Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel