www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (11 jaar en 83 dagen geleden)
PR: LEWIS

IFS breidt ERP-oplossing uit met functionaliteit voor geavanceerde servicemedewerkerplanning

Uitbreiding volgt op overname 360 Scheduling

ERP-leverancier IFS breidt zijn ERP-oplossing IFS Applications uit met uitgebreide functionaliteit voor het optimaal inplannen van servicemedewerkers. De uitbreiding volgt op de overname van het Britse softwarebedrijf 360 Scheduling. IFS heeft ruime ervaring in het bieden van gerichte oplossingen voor bedrijven waarin service en onderhoud een belangrijke rol spelen, waaronder telecombedrijven, energienetwerkbeheerders en offshorebedrijven.

Het optimaal inplannen van serviceactiviteiten binnen grote serviceorganisaties met honderden medewerkers in verschillende regio's is een complexe zaak. De tijd waarin een medewerker een opdracht afrondt, varieert en er is optimale routeplanning nodig met het oog op de efficiëntie. Daarnaast spelen competenties van medewerkers een belangrijke rol bij de planning, evenals de beschikbaarheid van het juiste materiaal.

Veel organisaties besteden hun serviceactiviteiten uit aan derden. Daarbij gaan opdrachten meestal direct vanuit de systemen van de opdrachtgever naar die van de uitvoerende partij. Deze laatste moet voldoen aan Service Level Agreements (SLA’s) en loopt de kans op boetes als de overeengekomen niveaus niet gehaald zijn.

Een strakke routeplanning om de impact op het milieu te verkleinen, is af te zetten tegen SLA-prestaties. De output is te analyseren in prestatie-indicatoren, zoals resource-productiviteit, gemiddelde reis per activiteit en resource-gebruik. Als een bedrijf bijvoorbeeld een resource-gebruik van tachtig procent en een SLA-slagingspercentage van negentig procent nastreeft, reageert de KPI-monitor als de doelstellingen met een bepaald percentage niet worden gerealiseerd.

360 Scheduling is onder meer beschikbaar als een cloud-dienst. Bedrijven die geen gebruik maken van IFS Applications, kunnen daardoor ook profiteren van de voordelen van deze oplossing.

"Met het toevoegen van de software van 360 Scheduling aan IFS Applications zijn bedrijven in staat te profiteren van een geïntegreerde en wereldwijde oplossing voor optimale inzet van servicemedewerkers. Het systeem biedt de mogelijkheid om de meest efficiënte scenario’s te ontwikkelen of het beste serviceniveau te leveren, en biedt de gebruiker volledige controle over serviceniveaus en rentabiliteit", zegt Thomas Säld, vicepresident Research & Development van IFS.

De servicemarkt is een van de verticale doelmarkten van IFS. Het bedrijf levert een complete oplossing voor het volledige levenscyclusbeheer van klanten, contracten, machines en andere apparatuur. IFS Applications stelt bedrijven in staat om hun bedrijfsprocessen te ondersteunen en te verbeteren en helpt ze samen te werken met klanten, leveranciers en onderaannemers. Tal van bedrijven in de servicesector maken gebruik van IFS Applications, waaronder Hertel, Debut Services, Niscayah, eps, Schultess Maschinen AG, Dalkia, Anticimex, Eltel Networks, Infratek, Gilbarco Autotank en Tomra.

Over 360 Scheduling
360 Scheduling is in de jaren negentig van de vorige eeuw ontstaan als ontwikkelaar en leverancier van een geavanceerde planningoplossing voor hulpdiensten als brandweer en ambulances. Het bedrijf maakte de software in 2002 geschikt voor de service-industrie. Sindsdien kunnen bedrijven met een serviceorganisatie van elke omvang profiteren van de hoogwaardige planning- en schedulingsoftware van de Britse onderneming. Meer informatie is te vinden op www.360scheduling.com.

Over IFS
IFS is een beursgenoteerde onderneming (OMX STO: IFS), opgericht in 1983, die de ERP-suite IFS Applications™ ontwikkelt, levert en implementeert. IFS Applications is een complete, op componenten gebaseerde ERP-suite die gebouwd is op SOA-technologie. IFS richt zich op flexibele bedrijven waarin (een van) de volgende kernprocessen centraal staan: Service & Asset-beheer, productie, supply chain en projecten. Het bedrijf heeft 2.000 klanten en is met 2.700 medewerkers actief in vijftig landen. IFS behaalde in 2009 een netto-omzet van 260 miljoen euro. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com.

Contactinformatie:

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti
Logo ChargePoint
Logo Pure Storage
Logo Schneider Electric
Logo SHARP Electronics Benelux
Logo ITvisors