www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (11 jaar en 36 dagen geleden)

Libris en Blz. stunten met spaarprogramma voor eBooks

Samenwerkende kwaliteitsboekhandels halen uit met unieke actie op digitale markt

Hoevelaken, 8 september 2010 – Als eerste in Nederland bieden Libris en Blz. een uniek online spaarprogramma voor eBooks aan. Bij iedere euro die klanten in de webshops www.libris.nl en www.blz.nl aan een eBook besteden, sparen ze 10 eurocent voor een volgende aanschaf. De aankoop van een digitaal boek van 10 euro levert dus al direct een spaartegoed op van 1 euro. Voorwaarde is wel dat met een creditcard of via iDEAL wordt betaald. Het tegoed wordt bijgeschreven op het account van de klant. Bij het afrekenen in de webshop kan deze het spaartegoed gebruiken om mee te betalen, net zoals bij een tegoedbon.

Als professionals in papieren én digitale content voor boeken zijn de samenwerkende kwaliteitsboekhandels binnen Libris en Blz. in staat het lezerspubliek optimaal te bedienen. Met het spaarprogramma benadrukken ze nog eens dat ze niet alleen toonaangevend zijn in de markt van het traditionele boek, maar ook vooroplopen in de eBook-markt. Nog een voorbeeld hiervan is dat het bij Libris en Blz. vanaf het begin mogelijk was om digitale boeken rechtstreeks te downloaden naar e-readers met een draadloze internetverbinding. Andere aanbieders van eBooks hebben dit voorbeeld maar recent gevolgd.

De populariteit van eBooks is in de afgelopen tijd sterk toegenomen. Bij Libris en Blz. vertienvoudigde de omzet van digitale boeken zelfs in het afgelopen jaar. Een absolute piek was er in de maanden juni en juli: steeds meer mensen nemen blijkbaar een eBook mee op vakantie.

Over Libris en Blz.
Bij Libris en Blz. is een groeiend aantal zelfstandige boekhandels aangesloten; professionele en bevlogen ondernemers die gericht samenwerken om de concurrentie met ketens op alle fronten aan te gaan. De boekhandels binnen Libris zijn toonaangevend met hun brede assortiment. Bij Blz. zitten de betere kantoorboekhandels, met een ijzeren mix van boeken en kantoorartikelen. Met een omzet van ruim 100 miljoen euro zijn de ondernemers binnen Libris en Blz. samen marktleider in de markt van het algemene boek. Libris en Blz. maken deel uit van Intres, een van de grootste retailservice-organisaties voor zelfstandige ondernemers in Nederland. Voor meer informatie over Libris en Blz. zie: www.libris.nl en www.blz.nl

Intres
Andries Guliker
Tel. 31 (0)33 - 25 32 204
aguliker@intres.nl

Intres
Caroline Damwijk
Tel. 31 (0)33 - 25 32 368
cdamwijk@intres.nl

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
nandab@communicationforce.com
Verstreken tijd: 11 jaar en 36 dagen

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo