www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (11 jaar en 35 dagen geleden)
PR: Marcommit

AccountView introduceert elektronische verwerking inkomende facturen

Tijdwinst, efficiencyvoordeel, meer grip op kosten en optimalisering liquiditeitspositie

Amsterdam, 29 juni 2010 – Voor bedrijven die inkomende facturen sneller willen verwerken en meer grip willen op hun kosten, is de nieuwe software voor Inkomende Facturenautorisatie (IFA) van AccountView de ideale oplossing. IFA is een applicatie waarmee het mogelijk is de facturenstroom volledig elektronisch te verwerken. Dit levert organisaties aanzienlijke tijd- en efficiencyvoordelen op. Bovendien profiteren ze van beter inzicht in de kosten en kunnen ze hun liquiditeitspositie optimaliseren.

Met IFA wordt een factuur direct bij binnenkomst in de organisatie ingescand. De software haalt daarbij automatisch kengegevens uit de factuur, zoals de crediteur, het totaalbedrag en de factuurdatum. Deze informatie wordt gebruikt om het document te registreren. Vervolgens gaat de factuur een vooraf vastgestelde workflow in. De workflow zorgt voor een vlotte fiattering door de juiste mensen, in de juiste volgorde. Na goedkeuring wordt de factuur automatisch verwerkt in de financiële en eventueel de projectadministratie.

IFA staat garant voor een snelle en efficiënte verwerking van inkomende facturen. Bedrijven voorkomen dat rekeningen zoekraken en weten altijd precies waar deze zich in het proces bevinden. Ook is op ieder moment duidelijk welke kosten er door wie zijn gemaakt, zelfs al zijn deze nog niet afgehandeld. Dit geeft bedrijven een beter beeld van en meer grip op hun financiën. Nog een voordeel is dat, door het gestroomlijnde fiatteringsproces, spookfacturen geen kans krijgen. Al deze maatregelen stellen organisaties in staat hun liquiditeitspositie te verbeteren.

“In kleine en middelgrote organisaties gaat vaak nog veel tijd verloren met de verwerking van inkomende facturen. Het proces verloopt niet gestroomlijnd. Dit gaat ten koste van de efficiency. Bovendien gebeurt het regelmatig dat facturen zonder goedkeuring worden betaald, kwijtraken of niet te plaatsen zijn. Bedrijven vergissen zich in het werk dat een zoekgeraakte of onbekende factuur met zich meebrengt. Wij hebben berekend dat een onderneming bij 50 tot 100 facturen de kosten van IFA er al in het eerste jaar uit heeft door de gerealiseerde efficiencyverbetering. Vanaf het tweede jaar wordt een jaarlijkse besparing van 25% behaald”, aldus Casper Haspels, Commercieel Directeur van AccountView.

IFA is vanaf augustus 2010 beschikbaar via de partners van AccountView.

Over AccountView
Sinds 1987 levert AccountView modulair opgebouwde business software aan meer dan 27.000 klanten in Nederland, Duitsland en Engeland. Deze flexibele en snel te implementeren software automatiseert en integreert meerdere bedrijfsprocessen, waaronder de financiële administratie, handel, projecten, uren, relatiebeheer en accountancy - al dan niet met een internetkoppeling. AccountView wordt verkocht en ondersteund door een netwerk van onafhankelijke partners die evenals AccountView de nadruk leggen op kwaliteit en langdurige relaties. AccountView maakt onderdeel uit van Visma AS, marktleider in business software in de Scandinavische landen met ruim 230.000 klanten.

Bekende namen in het klantenbestand van AccountView zijn onder andere: Formido, Koningszuivel, Xenos, Vedior Holding, Koninklijk Theater Carré, SER, CBF, Humanitas, Nederlandse Sportalliantie, ABAB Accountants en Alfa Accountants. Meer informatie over AccountView vindt u op www.accountview.nl
Laatste van Visma
Mkb verspilt tijd en geld met omslachtige facturatie

Visma start #bettertogether voor bewustwording rondom e-facturatie

John Reynders start als Country Director Netherlands bij Visma
Verstreken tijd: 11 jaar en 35 dagen

Logo Marcommit
Visma contact

Logo Visma

info@vismasoftware.nl
  www.visma.nl
Visma sociaal

Visma tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo