www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (11 jaar en 35 dagen geleden)
PR: LEWIS

Brammer verbetert voorraadbeheer met IBM predictive analytics

~ Distributeur bespaart ruim 34 miljoen euro in één jaar door voorraad te reduceren en klantenservice te verbeteren ~

IBM kondigt vandaag aan dat Brammer Group, een Europese distributeur van industriële reserveonderdelen, IBM predictive analytics-software inzet om klantgegevens te analyseren en de klantvraag te voorspellen. Voordat gebruik werd gemaakt van IBM SPSS software voerden medewerkers calculaties handmatig uit en werden beslissingen over de voorraden gemaakt op basis van schattingen in plaats van feiten. Dankzij de software heeft Brammer nu real-time inzicht in vraag en aanbod, waardoor jaarlijks ruim 34 miljoen euro (22 procent) bespaard wordt op voorraadkosten.

Brammer bedient, met meer dan 2.000 medewerkers in zestien Europese landen, klanten in markten zoals automotive, farmacie, chemie, horeca, nutsbedrijven en luchtvaart. De distributeur levert miljoenen mechanische onderdelen en bijbehorende diensten die nodig zijn voor onderhoud, reparatie en revisie van productieapparatuur.

Door het accuraat voorspellen van de vraag naar producten die een lange doorlooptijd hebben, kan Brammer Group effectiever inschatten welke producten goed verkopen. Hierdoor kunnen ze de diversiteit aan producten op voorraad verbeteren. Uit jaarlijkse tevredenheidsonderzoeken blijkt dat dit heeft geleid tot een betere klantenservice.

Doordat Brammer Group meer inzicht heeft in de klant met behulp van IBM SPSS predictive analytics, kan het ook de relatie met strategische leveranciers optimaliseren. Daarnaast heeft de distributeur zijn nooddienst verbeterd voor klanten die te kampen hebben met machine-uitval. Door de software is de organisatie in staat om die items op voorraad te hebben die het meest nodig zijn in geval van nood. Dit inzicht wordt verkregen door de klantgegevens van de afgelopen vijf jaar op product-, branche-, land- en Europees niveau, evenals de prijs-, service- en distributiegegevens te analyseren.

Brammer’s inzet van predictive analytics-software maakt deel uit van een groter initiatief om het beheer van steeds grotere hoeveelheden data binnen de gehele organisatie te verbeteren. Zo gebruiken de verschillende landen bijvoorbeeld andere namen voor hetzelfde product. Dit maakt het lastig om een organisatiebrede analyse uit te voeren. Brammer zet de software van IBM SPSS in om gegevens binnen de landen te standaardiseren. Hierdoor ontstaat een duidelijk en geconsolideerd beeld van de Europese voorraad op productniveau.

Yongli Ge, senior logistics analyst bij Brammer, zegt: “Door de inzet van de IBM SPSS predictive analytics-technologie hebben wij onze voorraad aanzienlijk kunnen stroomlijnen doordat wij deze nu baseren op de aankooppatronen van onze klanten. Hierdoor kunnen wij beter voorspellen wat we op voorraad nodig hebben en in welke hoeveelheid. Dit heeft al geleid tot een kostenbesparing van meer dan 34 miljoen euro.”

“De recessie zorgt ervoor dat organisaties hun uitgaven herzien en kosten besparen waar mogelijk. Technologie speelt hierin een belangrijke rol”, aldus Colin Shearer, predictive analytics strategist bij IBM SPSS. “Organisaties zoals Brammer kunnen door middel van predictive analytics kosten besparen zonder dat dit gevolgen heeft voor de klantenservice.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van IBM SPSS via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=16

Voor meer informatie over SPSS, an IBM Company:

Voor meer informatie over IBM business analytics:

Volg de ontwikkelingen van IBM business analytics:
IBM Business Analytics & Optimization Online Press Kit: http://www.ibm.com/press/analytics
IBM Business Analytics & Optimization: Smarter Planet on Tumblr: http://smarterplanet.tumblr.com/tagged/new_intelligence

IBM Business Analytics on Twitter: http://www.twitter.com/ibmbizanalytics

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: spssbenelux@octanepr.com

Voor verdere informatie over IBM SPSS kunt u contact opnemen met Nathalie Hardijzer:
Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: nathalie.hardijzer@nl.ibm.com
Laatste van IBM SPSS
IBM waardeert Key Figures met de IBM SPSS Most Valuable Partner Award 2010

IBM SPSS predictive analytics helpt Vereniging Eigen Huis relatie met leden te verbeteren

Telecomaanbieder Ziggo selecteert IBM analytics software voor meer gerichte 1-op-1 communicatie met haar miljoenen klanten
Verstreken tijd: 11 jaar en 35 dagen
IBM SPSS contact

Logo IBM SPSS

+ 31.183.651.777
  bbeest@spss.com
  www.spss.com/nl

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo