www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (11 jaar en 9 dagen geleden)
PR: LEWIS

BI-oplossing van QlikTech opgenomen in Challenger Quadrant

Hoofddorp, 10 maart 2010 – QlikTech, een pionier in Business Intelligence, is op basis van de beoordeling van haar BI-oplossing QlikView, door Gartner geplaatst in het Challengers Quadrant van het Enterprise Business Intelligence Suites (EBIS) Magic Quadrant-rapport.

“Het is fantastisch om door Gartner als een Challenger gezien te worden”, aldus Anthony Deighton, Senior Vice President Products bij QlikTech. “Als pionier op het gebied van in-memory Business Intelligence hebben we een technologieaanbod dat een uitdaging vormt voor de status quo. Wij dagen de gevestigde producten uit met een totaal andere benadering dan traditionele Business Intelligence-platformen. QlikTech heeft wereldwijd meer dan 12.000 klanten, die de voordelen van het gebruiksgemak en de snelle implementatie van QlikView al hebben ondervonden. Met QlikView krijgen zij sneller antwoord op kritische bedrijfsvragen.”

Gartner merkt in het rapport over de evolutie van Business Intelligence het volgende op: “Organisaties staan steeds meer open voor de mogelijkheid om eindgebruikers toegang te geven tot data. Eindgebruikers krijgen hiermee het vermogen door de gegevens heen te navigeren en deze te visualiseren op een ‘surf and save’-manier als alternatief voor een op rapportage gestoelde architectuur. Leveranciers van traditionele BI-platformen voelen zich bedreigd door het succes van leveranciers die deze mogelijkheden bieden en proberen ze te imiteren met eenvoudig te gebruiken interactieve visualisatiealternatieven, waarin vaak in-memory technologie is opgenomen. Deze imitatie, in combinatie met een groeiende erkenning voor het feit dat data discovery tools kunnen worden gebruikt als volledig functionerende BI-platformen voor een brede variatie van functionaliteiten, rechtvaardigt de significante verschuiving van deze leveranciers van het Visionaries naar het Challengers quadrant.”

Over het Magic Quadrant van Gartner
Het copyright van het Magic Quadrant berust bij Gartner en wordt met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische representatie van een markt op een bepaald moment en voor een specifieke periode. Het geeft Gartner’s analyse weer van hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar staan, op basis van criteria voor de desbetreffende markt zoals door Gartner gedefinieerd. Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan, aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen die in het ‘Leaders’ kwadrant staan. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als research tool, en niet als een specifieke leidraad voor actie. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over QlikTech
QlikTech vervult een pioniersrol in in-memory Business Intelligence. Het bedrijf vindt dat zinvolle analyses beschikbaar moeten zijn voor de gebruikers wanneer zij deze informatie nodig hebben. QlikView is ontwikkeld om direct antwoorden te leveren op bedrijfskritische vragen en stelt gebruikers in staat om data zonder beperkingen eenvoudig te onderzoeken. Anders dan met traditionele Business Intelligence kan QlikView waarde bieden met een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat - van één enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. QlikTech heeft meer dan 12.000 klanten in 95 landen en meer dan 800 partners wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

###

QlikTech en QlikView zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Meer informatie:
Marcommit PR
Melanie Petersen
E-mail: qliktech@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 11 jaar en 9 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys