Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (11 jaar en 9 dagen geleden)

Kaarsenfabrikant Bolsius piekt in donkere dagen en glasvezelnetwerk Interoute vangt dit op

Schiphol-Rijk, 10maart 2010 – Kaarsenfabrikant Bolsius heeft te maken met een seizoensgebonden productie. Voor de donkere dagen moeten er voldoende kaarsen zijn geproduceerd. Daarnaast is het bedrijf groeiende, met name in Centraal Europa. Om de seizoensgebonden productie en de groei van het bedrijf op te vangen moet Bolsius kunnen rekenen op een robuust en betrouwbaar netwerk. Interoute, eigenaar en operator van het geavanceerde Europese glasvezelnetwerk voor spraak-, data- en internetverkeer, zorgt hiervoor en garandeert goedlopende bedrijfsprocessen en communicatie tussen de verschillende locaties van Bolsius.

Jaarlijks gaan er honderden miljoenen theelichtjes, tafel-, stomp- en geurkaarsen van Bolsius over de toonbank met een piek in de donkere dagen. Interoute beheert de verbindingen van het hoofdkantoor van Bolsius in Schijndel naar alle vestigingen en de verbindingen tussen alle vestigingen. Bolsius heeft hier geen omkijken naar. Deze ontzorging is van groot belang voor Bolsius, omdat het bedrijf voor de product- en verpakkingsontwikkeling, vervaardigen van beeld- en promotiemateriaal, productie en distributie in hoge mate afhankelijk is van dataverkeer.

Seizoensgebonden
In de zomer bouwt Bolsius de voorraad op voor de donkere periode. In Schijndel draait een op Citrix gebaseerde server based computing omgeving. De kwaliteit van de verbinding is voor Bolsius zo belangrijk, omdat de applicaties door een Citrix-omgeving beschikbaar gesteld worden aan alle werknemers, waaronder een deel van de seizoensarbeiders.Om het Citrix-verkeer goed te laten verlopen zijn vlakke responsetijden nodig. Marcel Donkers, Manager ICT bij Bolsius: ‘In Kobylin, een belangrijke productielocatie van Bolsius in Centraal Europa, neemt het aantal werknemers in de zomer aanzienlijk toe. Het is dan van belang dat de verbindingen in orde zijn, met een goede latency en zo min mogelijk time outs.’

Groei
Daarnaast is Bolsius groeiende, met name in Centraal Europa. In deze regio heeft Interoute veel Points of Prescence (POP’s) en dus een goede infrastructuur, zodat nieuwe vestigingen gemakkelijk aan te sluiten zijn en tegen lage kosten. Donkers: ‘Kostenbesparing is voor ons zeer belangrijk, omdat datacommunicatie een aanzienlijk deel van het ICT-budget opslokt.’

Donkers: ‘Onze keuze voor het netwerk van Interoute heeft gunstige effecten op onze bestaande markten en op de groeimarkten in Centraal Europa. Business en ICT alignment is namelijk het resultaat, waardoor onze organisatie nog slagvaardiger wordt. En met Interoute hebben we een partij die ook voor de toekomst bij ons past.’

Over Bolsius
Kaarsenfabrikant Bolsius bestaat sinds 1871 en is opgericht door de gebroeders Bolsius die bijenwas op ambachtelijke wijze verwerkten tot kaarsen. In 1978 nam de heer Kristen het bedrijf over van de familie Bolsius en werden productiebedrijven overgenomen in Nederland, Duitsland, Engeland en Denemarken waaronder de NV Koninklijke Stearine Kaarsenfabrieken Gouda-Apollo. De internationale lijn van Gouda producten is Embrace. Nu is Bolsius veruit de grootste producent van kaarsen in Europa, met ruim 900 medewerkers en export naar meer dan 50 landen. Bolsius is gevestigd in Boxmeer, Moerdijk, Roermond, Helmond, Essen (Duitsland) en in Polen in Poznan, Sady en Kobylin en in Schijndel staat de hoofdvestiging. www.bolsius.com

Over Interoute
Interoute is de snelst groeiende leverancier van communicatietechnologie en eigenaar en operator van het meest geavanceerde en wijdvertakte Europese netwerk voor spraak en data met meer dan 57.000 kilometer glasvezel. Het full-service next generation netwerk van Interoute bedient meer dan 14.000 klanten variërend van detailhandel tot de ruimtevaartindustrie, alle grote Europese telecomaanbieders, de belangrijkste operators in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië, overheden en onderwijs- en onderzoeksinstellingen. Interoute is voor deze organisaties de ideale partner voor het hosten van content, het leveren van wholesale transitdiensten, het bieden van corporate access en het creëren van nieuwe diensten. Interoute heeft kantoren door heel Europa en in Noord Amerika en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. E-commerce transacties met een waarde van meer dan 1 miljard euro vloeien dagelijks door de data centres van Interoute. Hiermee is Interoute een van de sleutelcomponenten in de digitale supplychain van Europa. Voor meer informatie zie: www.interoute.nl

Contact voor de media:
Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
margreet@l-dj.nl

Laatste van Interoute
GTT Completes Acquisition of Interoute

Europese producenten vertrouwen op digitale transformatie in onzekere politieke wereld

Interoute krijgt hoogste score als marktleider op het gebied van High-Performance Networking in Europees Critical Capabilities for Network Services rapport van Gartner
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 11 jaar en 9 dagen
Interoute contact

Logo Interoute

info@interoute.nl
  www.interoute.nl
Interoute sociaal

Interoute tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys