www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (12 jaar en 133 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

TÜV Rheinland Employee Portal vertrouwt op FirstSpirit™

CMS met SAP portal integratie voor wereldwijd intranet

Dortmund, 1 Maart 2010 – TÜV Rheinland Group heeft zijn medewerkersportal opnieuw gelanceerd met het Content Management System FirstSpirit™. De nieuwe oplossing bestaat uit een organisatiebreed platform voor communicatie, werk en toepassingen dat gebruikers gedetailleerde informatie en nieuws biedt vanuit de gehele organisatie. Gebruikers kunnen de portal bovendien personaliseren met bijvoorbeeld favoriete informatiebronnen en websites. De keuze voor FirstSpirit™ is een logische keuze, in lijn met de SAP strategie van TÜV Rheinland, mede gelet gelet op de naadloze integratie van het CMS met de huidige SAP NetWeaver portal, dankzij de ‘Business Package for FirstSpirit™’ module.

“Integratie van de portal met SAP was een projecteis waaraan FirstSpirit™ ruimschoots heeft voldaan ”, begint TÜV Rheinland project manager, Christian Nonnenmacher zijn opsomming met de belangrijkste selectiecreteria. “Onder de vele aantrekkelijke kanten van FirstSpirit™ vielen vooral op de automatische integratie van portalcontent met de SAP NetWeaver navigatiestructuur inclusief alle privileges, de diverse meertalige mogelijkheden en de geavanceerde zoekfunctionaliteit in de portal. Maar ook de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid voor editors speelde een rol”, besluit hij.

Samen met de ontwikkelaars van TÜV Rheinland, konden e-Spirit en de IT-solution provider HLP, met zijn SAP-expertise, de implementatie in slechts acht maanden succesvol afronden, inclusief de lancering van de eerste projecten. Primair projectdoel was om bestaande informatie en processen om te zetten naar de nieuwe medewerkersportal ‘blueye’, en de internationale communicatiefunctie te verbreden. Om dat te bereiken werd eerst de content van alle Duits- en Spaantalige intranetten met FirstSpirit™ geïntegreerd. Nu stroomt informatie in ‘blueye’ vanuit alle andere intranetten over de hele wereld. Vervolgens bundelt de portal deze informatie van en naar alle 13.300 medewerkers. Daarmee verwacht de organisatie kennisdeling verder te vereenvoudigen en te verbeteren.

Naadloze SAP portal integratie
Met de Business Package for FirstSpirit™, worden content- en navigatie-elementen automatisch gepresenteerd in de look & feel van de TÜV Rheinland portal. "Een werkelijke, diepe portalintegratie met een CMS, valt of staat met de mogelijkheid om content elegant te integreren met de interne portal navigatiestructuur", legt Jörn Bodemann, CEO of e-Spirit AG uit. "Daarom creëren wij contentobjecten direct in de portal. Dat betekent dat er geen losse koppelingen of links zijn vanuit NetWeaver naar een pagina die door ons wordt beheerd. Op die manier kun je rol- en privilegeconcepten in de portal blijven gebruiken en de opslag van overbodige data vermijden.” Voor editors bij TÜV betekent deze diepe portalintegratie dat zij zich volledig kunnen focussen op het maken en onderhouden van content zonder kennis van SAP.

Voor meer informative over de geslaagde SAP portal integratie met FirstSpirit™, kijk op www.e-Spirit.com/SAP en www.hlp.de.

Einde persbericht

Over e-Spirit and FirstSpirit™
Als fabrikant van het high-end Content Management Systeem FirstSpirit™, is e-Spirit technologieleider in de Europese markt. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door voormalige leden van Fraunhofer ISST in samenwerking met de IT-dienstverlener Adesso. Naast licenties en FirstSpirit™ integratie, biedt e-Spirit tevens uitgebreide ondersteuning voor complexe internet- en intranetprojecten. Klanten profiteren van de consultancy- en implementatie-expertise van partnerbedrijven.

FirstSpirit™ is een high-end oplossing voor Enterprise Content Management (ECM) en kan worden geintegreerd met complexe systeemomgevingen en portals. Slimme klanten gebruiken het Content Management Systeem (CMS) om een brede selectie aan content te publiceren via vrijwel alle beschikbare kanalen (internet, intranet en extranet, PDF, e-mailnieuwsbrief, portals, DTP, technische documentatie). Gebruikers verwachten een hoge mate aan gebruiksvriendelijkheid, performance, integratievermogen en investeringveiligheid. Behalve de uitgebreide out-of-the-box functionaliteit, integreert e-Spirit ook innovatieve oplossingen van haar technologiepartners in de modulaire basisstructuur van FirstSpirit™.

Sandra Högemann/Oliver Jäger
e-Spirit AG
Barcelonaweg 14, 44269 Dortmund, Germany
+49 (0)231 28661-73/-66
Presse@e-Spirit.com
www.e-Spirit.com
Laatste van e-Spirit
e-Spirit voegt vertaalfunctionaliteit toe aan eigen AI-portfolio

Spryker en e-Spirit bundelen krachten

e-Spirit voor de tweede keer Visionary in het Magic Quadrant van Gartner
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 12 jaar en 133 dagen

Logo Lubbers De Jong
e-Spirit contact

Logo e-Spirit

us-info@e-Spirit.com
  www.e-spirit.com
e-Spirit sociaal

e-Spirit tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix