Alternate organiseert het eerste Nederlands Kampioenschap Router Rennen

Zaterdag 29 augustus in Ridderkerk

Ridderkerk, 3 augustus 2009 - Alternate, leverancier van hardware, software en entertainmentsystemen, organiseert samen met Sitecom, toonaangevend leverancier van netwerkproducten, het Nederlands Kampioenschap Router Rennen op zaterdag 29 augustus in Ridderkerk. Een router (uitspraak: Brits: “roeter”, Amerikaans: “rauter”) is een apparaat dat computernetwerken aan elkaar verbindt, bijvoorbeeld internet en een thuisnetwerk. De presentatie van dit evenement is in handen van de beeldschone Gigi Ravelli, bekend van onder meer GTST en Dancing with the Stars. DJ Jesse Voorn zal het kampioenschap knallend afsluiten met een optreden.

Wat is Router Rennen?
Je bindt onder iedere voet, onder het schoeisel met tape een router, dus aan iedere voet één. Vervolgens ren je het speciale parcours van 60 meter. Deelnemers ontvangen van Alternate en Sitecom een setje routers om op te rennen.

Wat kun je winnen?
Per ronde rennen tien deelnemers tegen elkaar. De snelste wint. De 10 winnaars gaan door naar de finale. De winnaar van de finale mag zich vervolgens de eerste officiële Nederlands Kampioen Router Rennen noemen en ontvangt een geheel verzorgde dag in Movie Park Germany plus een Sitecom Gaming Router.

* Het kampioenschap vindt plaats van 12.00 tot 14.00 uur
* Locatie: terrein Alternate op de Handelsweg te Ridderkerk
* Inschrijven kan online via www.routerrennen.nl
* 12.00 uur aftrap door Gigi Ravelli
* Uitreiking van de gouden router door Peter van der Graaf, Sales Manager Benelux Sitecom Europe BV

Ed Aldus, bekend van RTV Rijnmond en Buienradar.nl is de scheidsrechter. Hij geeft het startschot en houdt de deelnemers nauwlettend in de gaten.

Afsluiting door DJ Jesse Voorn
DJ Jesse Voorn zorgt voor de afsluiting van het NK Router Rennen. Jesse is in Nederlandse clubs en op dancefestivals een klinkende naam en staat bekend om zijn diversiteit aan stijlen. Hij is ook een grote vriend van dance4life en zet zich als ambassadeur flink in voor dance4life.

dance4life
Met dit kampioenschap ondersteunen Alternate en Sitecom dance4life, de internationale organisatie die zich samen met jongeren inzet om de verspreiding van hiv en aids terug te dringen. Gedurende het NK Router Rennen verzorgt dance4life het nodige entertainment. Daarnaast doneert Alternate, voor iedere deelnemer, 10 euro aan dance4life.

“We zoeken altijd naar unieke acties om onze doelgroepen te benaderen. Met het NK Router Rennen hebben we samen met Sitecom een dergelijke actie opgezet. Bovendien steunen we onze partner dance4life in zijn wereldwijde strijd tegen de verspreiding van hiv en aids onder jongeren. We verwachten dat in totaal honderd enthousiaste deelnemers zullen meedoen aan het eerste officiële NK Router Rennen,” aldus Bas Wanrooij, Marketing Manager Alternate.

Gouden router
Het NK Router Rennen wordt gesponsord door Sitecom, marktleider in Nederland op het gebied van “Networking Devices” (Bron: GfK). Op het NK Router Rennen ontvangt Alternate de gouden router award. “In een relatief kort tijdsbestek heeft Alternate meer dan 10.000 Sitecom “N” routers verkocht aan eindgebruikers. De gouden router award is een nieuw initiatief van Sitecom om strategische partners die een bijzondere prestatie hebben geleverd extra in het zonnetje te zetten,” aldus Peter van der Graaf, Sales Manager Benelux Sitecom Europe BV.

Noot voor de redactie: het hi-res filmpje en beeldmateriaal kunt u downloaden op www.mcsonline.nl/pers. Indien u dit evenement wilt bijwonen kunt u een e-mail sturen naar info@monogram.nl of contact opnemen met Annemieke van Baal 023 - 562 82 08/ 06 - 285 793 74.

Over Alternate
ALTERNATE is al jaren een bekende naam als leverancier van hardware, software en entertainment. De oorsprong van het bedrijf ligt in Duitsland, waar in 1992 begonnen werd met de verkoop van hardware per postorder. Sinds september 1998 is Alternate in Nederland actief vanuit Ridderkerk. Door traditionele verkoopmethoden te combineren met nieuwe technologieën opereert zij als e-logistics aanbieder via internet uitermate succesvol en heeft zij een duidelijke stempel op de markt gedrukt. Met een eigen showroom, technische dienst en helpdesk biedt ALTERNATE Nederland een totaalpakket voor zowel particulier als bedrijf. Elke dag werken 230 medewerkers hard om met elkaar waar te maken waar ALTERNATE voor staat. Voor meer informatie: www.alternate.nl of www.routerrennen.nl

Over Sitecom
Sitecom behoort tot EMEA's meest toonaangevende en snelst groeiende merken op het gebied van Home Networking en connectivity oplossingen. Sitecom doet geen concessies op het gebied van kwaliteit, prestaties of design en onderscheidt zich in gebruiksgemak. Eenvoud is waar het om draait bij Sitecom. Als merk heeft Sitecom een duidelijke missie: het converteren van technische producten naar oplossingen waarmee gebruikers moeiteloos en direct aan de slag kunnen. Het bedrijf is opgericht in 1998 en het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam (Nederland). Met 65 medewerkers en zes kantoren in verschillende landen bedient Sitecom 18 landen in EMEA. Sitecom biedt 200 innovatieve producten, netwerkoplossingen en computeraccessoires voor thuis en klein zakelijk gebruik. Voor meer informatie over Sitecom: www.sitecom.com