D&B live met personeelsplanningsoplossing van ORTEC

Met een groei van 25 tot 30 procent per jaar, zag Integraal Facilitair Dienstverlener D&B zichzelf genoodzaakt om een planningsoplossing voor haar medewerkers te implementeren. “Onze medewerkers verdienen het beste, omdat zij ook onze klanten de beste service geven”, zegt Directeur Bas Hertz. “Om die reden kozen we voor het personeelsplanningssysteem ORTEC Harmony van ORTEC. Dit systeem is voor ons een middel om de werkdruk te verlagen, onze groei te ondersteunen en tegelijkertijd meer werk te verzetten met hetzelfde aantal mensen en middelen.”

“Voorheen werkten we met Excel en een verouderd systeem dat we ooit zelf hebben ontwikkeld. Met deze twee systemen is het onmogelijk om foutloos te werken, vanwege dubbele invoer. Daarnaast kost het werken met twee systemen meer tijd. Met ORTEC Harmony daarentegen werken we nu veel efficiënter en hebben we onze foutenlast kunnen minimaliseren. ORTEC Harmony is snel, gebruiksvriendelijk en zeer overzichtelijk. We zijn heel tevreden”, aldus Bas Hertz.

De vervolgstap die D&B zal maken is de koppeling met het salaris- en het facturatiesysteem. “Wanneer die koppeling is gemaakt, kunnen we daadwerkelijk gaan meten wat we in tijd en geld besparen”, meent Bas Hertz.

‘Aangepast aan onze wensen’
D&B koos voor ORTEC Harmony, omdat: “het een geavanceerde standaard personeelsoplossing is, waarin we zelf alles kunnen aanpassen wat we willen. Je kunt gemakkelijk combinaties maken van vaste processen en een pre is dat je in het systeem de marktspecifieke CAO-regels kunt invoeren, zodat de planning daaraan ook getoetst wordt. We kozen destijds overigens mede voor ORTEC, wegens de positieve ervaringen van een referentie.”

Over D&B
D&B is de toonaangevende Integraal Facilitair Dienstverlener die bedrijven een breed scala aanbiedt van facilitaire services. Met zo’n 350 professionals is D&B voor haar klanten dagelijks in de weer om hun facilitaire zorg weg te nemen en succesvolle dienstverlening neer te zetten. D&B biedt services op het gebied van: beveiliging, hospitality, ontvangstmanagement, chauffeursdiensten en parkeeroplossingen, inkoop van en advies over facilitaire diensten en tot slot totaal integraal facilitaire oplossingen.

Over ORTEC
ORTEC is een van de grootste aanbieders van geavanceerde softwareoplossingen en consultancydiensten voor planning en optimalisatie. De ORTEC producten en diensten leiden tot optimale rit- en routeplanning, belading van voertuigen en pallets, personeelsinzet, vraagvoorspelling en logistieke netwerkplanning. ORTEC biedt zowel stand-alone, alsook maatwerk en SAP®-gecertificeerde oplossingen, ondersteund door strategische partners. ORTEC heeft meer dan 1250 klanten wereldwijd, 700 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Oost Azië.

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Sjoukje Dijkstra, afdeling Marketing & PR van ORTEC, telefoon +31 (0)182 540 500, mobiel +31 (0)6 145 464 24 e-mail: sjoukje.dijkstra@ortec.com, www.ortec.com