www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (12 jaar en 135 dagen geleden)
PR: LVTPR

Intermax sluit zich aan bij de Dutch Hosting Provider Association

Amsterdam, 12 februari 2009. Intermax, de belangrijkste managed hosting provider in de regio Rotterdam, heeft besloten zich aan te sluiten bij de Dutch Hosting Provider Association (DHPA). De DHPA bestaat daarmee uit negentien deelnemers en de toetreding van Intermax onderstreept de relevantie van de DHPA en haar doelstellingen. De aansluiting van Intermax toont mede het groeiende belang van de DHPA binnen de professionele hostingbranche en de rol die de Stichting daarin speelt. Intermax levert naast managed hosting nog een groot aantal complementaire hostingdiensten en is initiatiefnemer van de Rotterdam Internet Exchange.

Hans Bennink, directeur van DHPA: "We hebben als DHPA besloten om dit jaar ons draagvlak in de managed hosting sector verder te verbreden en daarmee een nog krachtiger spreekbuis te worden dan we nu al zijn. Vandaar dat we blij zijn met de aansluiting van Intermax, een sterke en speler uit de regio Rotterdam die zich actief inzet voor verdere professionalisering van de business. Dat sluit uitstekend aan bij de doelstelling van de DHPA om het profiel en de rentabiliteit van de managed hosting sector te verbeteren."

John T. Knieriem, algemeen directeur van Intermax: "Wij zien de toetreding tot de DHPA als een logische stap in ons 15-jarig bestaan. Wij juichen een verdere professionalisering van de hostingbranche van harte toe. Bovendien is meer transparantie in deze markt van groot belang voor onze (potentiële) klanten en voor de sector als geheel. De DHPA brengt de belangrijkste spelers in de hostingmarkt samen. En daar is duidelijk behoefte aan!"

Over Intermax
Intermax Managed Hosting levert sinds 1994 hoogwaardige internetdiensten aan middelgrote en grote bedrijven en organisaties. Het beheren van bedrijfskritische ICT-infrastructuren is niet alleen een kwestie van de juiste apparatuur, maar ook van de juiste gekwalificeerde en gemotiveerde mensen. Een bijzonder hoge servicegerichtheid onderscheidt Intermax van de rest. Bij Intermax en haar zusterondernemingen werken totaal 60 mensen. Tot onze klanten behoren onder andere het Ministerie van OC&W, Rijksvoorlichtingsdienst, RTV Rijnmond, VNO-NCW, Gulf Oil, United Nations, MSD en TNT Express. Meer informatie vindt u op www.intermax.nl

Over de DHPA
De Dutch Hosting Provider Association (DHPA) streeft naar een verdere professionalisering van de hosting sector. Het platform wil het imago ('profile') en de rentabiliteit ('profitability') van de sector verbeteren. Vooral het MKB-segment van de markt onderkent nog te weinig het strategische belang van hosting. Het gevolg is dat investeringen in serieuze hosting infrastructuren achterblijven. Daarnaast wil het platform expertise en informatie uitwisselen, aanspreekpunt en spreekbuis zijn voor media, politiek en andere partijen en een segmentatie in de hosting markt tot stand brengen op basis van inhoudelijke argumenten. Tot de deelnemers van de DHPA behoren onder meer Bluedome, Cyso Managed Hosting, Denit, Glidepath, Intermax, Interoute, IS Interned Services, KPN, Leaseweb, Multrix, NXS, PINS, Rackspace, Siennax, Proserve, Parentix, Terremark en WideXS/Ion-IP. De DHPA en haar doelstellingen worden gesteund door onder andere Cisco, IBM, Microsoft, Novell, Sun Microsystems, F5, VM-ware en ECP.nl - het platform voor eNederland. Meer informatie op www.dhpa.nl