LG introduceert tweede PRADA-telefoon

Een revolutionaire stap in innovatie en design van PRADA en LG Electronics

Almere, 19 november 2008 – LG Electronics, wereldwijd toonaangevend in technologie en design voor mobiele telefonie, en PRADA Group (Prada) lanceren voor het einde van dit jaar 2008 hun tweede gezamenlijke mobiele telefoon.

De nieuwe PRADA-telefoon van LG heeft een ultradun toetsenbord dat in één soepele beweging onder uit de telefoon glijdt. Zo vloeiend als het toetsenbord zich opent, zo discreet en eenvoudig glijdt het ook weer terug. Dat maakt de PRADA-telefoon van LG tot een modern icoon van mobiele stijl en design met onderscheidende aspecten.

Deze nieuwe telefoon is de met smart verwachte opvolger van de originele PRADA-telefoon van LG. Die telefoon bracht Prada voor het eerst samen met LG, een van de meest geavanceerde technologiebedrijven wereldwijd, in 2008 op de markt.
De PRADA-telefoon schreef geschiedenis als de eerste mobiele telefoon met volledig touchscreen. Deze mobiele telefoon bezat alle eigenschappen van de meest geavanceerde toestellen en voldeed daarmee aan de behoefte van de ruim één miljoen designbewuste consumenten. Daarnaast is het een krachtige pionier op het vlak van esthetiek. De eerste PRADA-telefoon beïnvloedde de markt dan ook direct.

Het unieke QWERTY-toetsenbord van de nieuwe PRADA-telefoon is ontworpen met het oog op maximaal gebruiksgemak. Door zijn metallic ‘look and feel’ is het een genot om de telefoon aan te raken en het toetsenbord te gebruiken. Daarnaast draagt dit bij aan het strakke design van de PRADA-telefoon van LG. Het zilveren toetsenbord en het volledige touchscreen met bel- en ophangtoetsen dragen bij aan het strakke design van de telefoon en geven het toestel een nieuwe gevoelssensatie.

Andere verbeterde features van de nieuwe PRADA-telefoon van LG zijn de 3G-ondersteuning met videotelefonie, 7,2 Mb/s HSDPA, volledige HTML-browser, dual touch display, vijf megapixel-camera met Scheider-Kreuznach-lens en WiFi.
Deze PRADA-telefoon staat niet alleen garant voor veel plezier. Het is tevens een luxe designitem dat op elk niveau kan concurreren met de technologisch meest geavanceerde mobiele toestellen.

De nieuwe PRADA-telefoon van LG is begin december 2008 verkrijgbaar bij de telecomspeciaalzaken. De adviesprijs van het toestel is 599 euro, incl. btw (zonder abonnement).

Over LG Electronics
LG Electronics is een van ’s werelds grootste producenten van consumentenelektronica en een technologische vernieuwer op het gebied van informatie, communicatie en elektronica. 81 dochterondernemingen bieden werk aan meer dan 82.000 mensen wereldwijd. LG Electronics is ’s werelds grootste producent van plasmaschermen, CDMA-handsets, airconditioners, apparatuur voor optische opslag, dvd-spelers en home cinema-systemen. LG Electronics is onderverdeeld in vier bedrijfsonderdelen: Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display en Digital Media. De geconsolideerde omzet over 2007 bedroeg ruim 57,46 miljard dollar. Voor meer informatie: www.lge.nl.

Over PRADA Group
PRADA Group is een van de wereldwijd toonaangevende bedrijven in de markt voor luxeartikelen. Onder de merknamen Prada, Miu Miu, Church en Car Shoe fabriceert en verkoopt het bedrijf handtassen, lederen artikelen en accessoires, schoenen, prêt-à-porter, brillen en parfums. Deze producten worden verkocht in 211 winkels in 75 landen wereldwijd en via een netwerk van winkels die verschillende luxueuze merkproducten verkopen. Het bedrijf beschikt over zestien productiefaciliteiten waarvan veertien in Italië en twee in Groot-Brittannië (voor Church), en heeft wereldwijd 6.900 werknemers in dienst. De omzet van PRADA Group bedroeg in 2007 1,7 miljard euro.

Beeldmateriaal is beschikbaar op: www.lvtpr.com/imagegallery.

Voor meer informatie:

Lammers van Toorenburg Benelux PR