Oudewater, 12 november 2008
Door het navolgen van enige eenvoudige disciplines wordt een nationale efficiencyslag ontketend met onmiddellijk merkbare resultaten en gelijkertijd een verlaging van alle gerelateerde stresfactoren voor langere termijn.DNG en partner eCom-On roepen Nederland op om op dinsdag 25 november a.s. tegelijkertijd de volgende disciplines met e-mail op te brengen:
- Begin je dag niet met e-mail, bedenk iets belangrijker als eerste taak
- Minimaliseer het CC gebruik tot het absuluut hoogstnoodzakelijke
- Vermijd het gebruik van Allen Beantwoorden (Reply to All)
- Stuur geen overbodige berichten als: bedankt, OK, tot ziens en flauwe grappen
Deze, op het oog simpele, maatregelen leiden tot een afname van e-mail verkeer voor zowel zender als ontvanger vanaf 20% en meer* met positieve gevolgen voor de afhandeling ervan en de belasting van netwerken, opslagsystemen, e.d.
Benut vervolgens de vrijgekomen tijd om de Inbox (Postvak In) te schonen (weggooien of opbergen in mappen). De hoeveelheid e-mail in de Inbox draagt in hoge mate bij aan het gevoel van werkdruk en stresbeleving.
Woordvoerder van eCom-On, Rob Venstra:
“juist het schijnbare gemak van e-mail zorgt voor overgebruik (en misbruik) en een onbalans in de algehele communicatie. Ook wordt niet beseft dat men een zeer lang nog traceerbare historie achterlaat.”*Deze verwachting is gebaseerd op de ruime ervaring bij gerenommeerde bedrijven in Nederland die reeds de workshop ‘e-mail zelfbeheer’ inzetten in de strijd tegen e-mail overload. Besparingen oplopend tot 50% zijn geconstateerd.
Contactgegevens:
eCom-On: Rob Venstra,
0348-568108/0641844388,
www.eCom-On.nl, info@eCom-On.nl