www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

CommScope toegetreden tot Green Grid

Commscope wil best practices overbrengen aan klanten en partners

Bunnik, 30 juli 2008 – CommScope (NYSE: CTV), moederbedrijf van SYSTIMAX Solutions is toegetreden tot de Green Grid. Dit wereldwijde consortium wil energie-efficiency verbeteren in datacenters en zakelijke IT-omgevingen. Als lid van de Green Grid werkt CommScope nauw samen met andere leden en wordt kennis gedeeld over het beter omgaan met energie in datacenters.

De laatste tien jaar heeft CommScope initiatief genomen om zijn CO2-uitstoot te verminderen bij de productie van zijn oplossingen. Ook is het bedrijf het ReelSmart recyclingprogramma gestart voor kabelhaspels waarmee jaarlijks meer dan 100.000 kabelhaspels worden gerecycled en zo’n 29.000 bomen worden gered. Daarnaast levert CommScope energiezuinige Ecopower-kasten voor datacenters en rapporteert het bedrijf al vanaf 2002 een daling in zijn eigen CO2-uitstoot.

CommScope's ‘groene activiteiten’ voor het besparen van energie worden ook met energie-efficiënte producten doorgegeven aan klanten. Zo levert CommScope's Intelligent Building Infrastructure Solution (IBIS) over één backbone een enkele infrastructuur voor zowel verlichting, het IT-netwerk en de beveiliging van een gebouw. Dit verhoogt de energie-efficiency en de productiviteit van een onderneming.

"Bij CommScope ondersteunen we de inspanningen van de Green Grid om energie-efficiënte en milieuvriendelijke oplossingen te ontwikkelen en samen te brengen” , zegt Luc Adriaenssens, senior vice president, Research, Development & Technology bij CommScope Enterprise Solutions. "We begrijpen de noodzaak om het milieu te beschermen en willen daarbij een voorbeeld zijn voor anderen. Terwijl we ons blijven richten op het leveren van superieure producten, goede klantenservice en het bereiken van commerciële bedrijfsdoelen, blijft de zorg voor het milieu ook een belangrijke prioriteit.”
De Green Grid wil wereldwijde aanbevelingen doen met best practices en technologieën die de energie-efficiency in datacenters en zakelijke IT-omgevingen verbeteren. Door toe te treden tot de Green Grid draagt CommScope bij aan het ontwikkelen van kennis bij ontwikkelaars en eindgebruikers van datacenter-technologie.

Over CommScope
CommScope (NYSE: CTV) levert een compleet portofolio netwerkinfrastructuuroplossingen waarmee bedrijven onafhankelijk van hun grootte, branche of IT-budget kunnen profiteren van zakelijke en technische voordelen. De divisie Systimax Solutions biedt hierbij geïntegreerde, end-to-end-connectiviteitsoplossingen voor spraak-, data-, video- en gebouwbeheersystemen. Met Systimax is CommScope wereldwijd marktleider in gestructureerde bekabelingssystemen met een productportfolio dat bestaat uit koper-, glasvezel- en draadloze oplossingen. CommScope levert zijn Systimax-producten met een hoog prestatieniveau via een netwerk van ervaren business partners. Wereldwijd installeren deze business partners gemiddeld 1.600 kilometer Systimax-bekabeling per dag in 130 verschillende landen. Voor meer informatie: www.commscope.com.

Meer informatie:
Whizpr