Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Atradius kiest voor Commscope bij aanleg nieuw bedrijfsnetwerk

Vereenvoudigd beheer en minimale installatiekosten

Bunnik, 12 juni 2008 – Atradius, één van de grootste kredietverzekeraars ter wereld, heeft bij de bouw van zijn nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam gekozen voor het Systimax Gigaspeed X10D bekabelingssysteem, in combinatie met Systimax iPatch en IBIS (Intelligent Building Infrastructure Solutions). Met deze toepassingen van Commscope bouwt Atradius aan een toekomstvast netwerk en bespaart het op beheer- en installatiekosten.

Het nieuwe kantoor kan 95 vestigingen in 43 verschillende landen ondersteunen. In combinatie met de data- en kennisintensieve kernactiviteiten van Atradius, stelt dat hoge eisen aan de infrastructuur. “Voor de keuze van een bekabelingsnetwerk hebben we gekeken naar oplossingen die concrete toegevoegde waarde bieden op gebieden als betrouwbaarheid, beheergemak, kosten en flexibiliteit. We kwamen daarbij uit op het Systimax Gigaspeed X10D bekabelingssysteem”, vertelt Gerard van Alem, Senior System Engineer IT Services bij Atradius.

Nieuwe standaarden
De bekabeling vormt het hart van het netwerk omdat daar letterlijk alles op aansluit. Dit is bepalend voor de prestaties van de hardware, software en applicaties binnen Atradius. GigaSPEED X10D staat garant voor snelheden tot 10 Gbps en is geschikt voor nieuwe standaarden als ISO Klasse Ea en Cat6a.

Voor de ondersteuning van het remote beheer van zijn netwerkinfrastructuur koos Atradius voor iPatch, de Real Time Infrastructure Management-oplossing van Commscope. Het iPatch-systeem vereenvoudigt het automatisch toevoegen en registreren van netwerkapparatuur en is daarmee praktisch bij in- en externe audits. Atradius weet straks precies waar apparatuur zich in het netwerk bevindt en wat de status van de apparatuur is.

Minimale kosten
Verder implementeert Atradius ook de CommScope Intelligent Building Infrastructure Solutions (IBIS) in het nieuwe kantoor. Hiermee creëert het een geïntegreerd netwerk met minimale installatie- en beheerkosten. Met IBIS hoeven er geen afzonderlijke netwerken met aparte stroomvoorziening voor beveiliging, brandmelding of klimaatbeheersing te worden geïnstalleerd.

Volgens Van Alem is dit project een voorbeeld voor Atradius wereldwijd. “Met deze nieuwe locatie lopen we technisch voorop en kunnen we de standaarden voor de toekomst ontwikkelen.”

Voor een afbeelding van het nieuwe kantoor van Atradius op hoge resolutie, knip en plak de volgende link in uw browser: https://private.filesanywhere.com/WHIZPR/v.asp?v=%8Dpk%BDa%9B%A4%AE%AB

Over Atradius
Atradius is een vooraanstaande kredietverzekeraar met premie-inkomsten van 1,8 miljard euro per jaar en een mondiaal marktaandeel van 31 procent. Het bedrijf verzekert jaarlijks handel ter waarde van 450 miljard euro tegen het risico van wanbetaling en biedt tal van producten, variërend van kredietverzekeringen tot incasso. Met 3.900 medewerkers en meer dan 160 kantoren in 40 landen, heeft Atradius toegang tot kredietinformatie van meer dan 52 miljoen ondernemingen op basis waarvan 22.000 kredietlimietbeslissingen per dag genomen worden. Atradius heeft een A rating (vooruitzicht stabiel) van Standard & Poor’s en A2 (vooruitzicht stabiel) van Moody’s.

Over CommScope
CommScope (NYSE: CTV) levert een compleet portofolio netwerkinfrastructuuroplossingen waarmee bedrijven onafhankelijk van hun grootte, branche of IT-budget kunnen profiteren van zakelijke en technische voordelen. De divisie Systimax Solutions biedt hierbij geïntegreerde, end-to-end-connectiviteitsoplossingen voor spraak-, data-, video- en gebouwbeheersystemen. Met Systimax is CommScope wereldwijd marktleider in gestructureerde bekabelingssystemen met een productportfolio dat bestaat uit koper-, glasvezel- en draadloze oplossingen. CommScope levert zijn Systimax-producten met een hoog prestatieniveau via een netwerk van ervaren business partners. Wereldwijd installeren deze business partners gemiddeld 1.600 kilometer Systimax-bekabeling per dag in 130 verschillende landen. Voor meer informatie: www.commscope.com.

Meer informatie:
Whizpr