www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

WhatsUp Gold versie 12

Realtime monitoren van netwerkapplicaties

Na 15 jaar van uitstekend netwerkbeheer is er nu de nieuwe WhatsUp Gold-productlijn met ongeëvenaarde functionaliteit voor zowel midden- en kleinbedrijf als grote ondernemingen.

Hoofddorp, 15 mei 2008 – SCOS Software, een toonaangevende leverancier van security en netwerkbeheerdiensten, kondigde vandaag aan dat WhatsUp Gold Version 12 Standard, Premium, Distributed en MSP Editions per direct verkrijgbaar zijn. De WhatsUp Gold-producten zijn vernieuwd en beschikken nu onder andere over een aantal nieuwe features voor het realtime monitoren van netwerkapplicaties. Daarnaast zorgt de software voor tot op de seconde nauwkeurige configureerbare rapporten over de gemonitorde systemen en applicaties. Door de extra updates is WhatsUp Gold beter schaalbaar en heeft het extra functionaliteit en meer mogelijkheden dan vergelijkbare producten specifiek voor midden- en kleinbedrijf (MKB). Daarnaast is WhatsUp Gold vaak voordeliger dan de netwerkbeheeroplossingen van concurrenten.

Warner Music, onderdeel van Warner Music Group, dat verantwoordelijk is voor wereldwijd bekende platenlabels als Atlantic, Warner Bros en Rhino, heeft WhatsUp Gold Version 12 succesvol getest bij haar activiteiten. “Als toonaangevende muziekuitgeverij is het voor ons van belang dat we ons complexe netwerk goed kunnen overzien en doorgronden,” legt Claudio Rivabene uit, IT-manager bij Warner Music. “WhatsUp Gold Version 12 van Ipswitch is voor ons de nummer één gebleken voor het beheren en monitoren van onze IT-infrastructuur.

De verbeterde WhatsUp Gold-productlijn steunt op Ipswitch’ award-winnende, schaalbare architectuur en alle mogelijkheden waar de beheerders van ruim 70.000 netwerken en meer dan drie miljoen netwerkapplicaties inmiddels op vertrouwen. De unieke, modulaire structuur van WhatsUp Gold v12 maakt dat gebruikers met een vooruitziende blik de belangrijkste IT-infrastructuren kunnen beheren en monitoren. De WhatsUp Gold-productlijn maakt gebruik van een schaalbare, algemene architectuur en ondersteunt daarmee zowel grote als kleine ondernemingen. Bovendien groeit de software mee met de onderneming van haar klanten, wat zorgt voor consistente en gebruiksvriendelijke interfaces voor beheer en monitoring, transparante upgrademogelijkheden en de laagste aanschafprijs en Total Cost of Ownership (TCO).

“IT-netwerken spelen een cruciale rol binnen de bedrijfsstrategie en vertegenwoordigen binnen veel organisaties de weg naar groei,” aldus Matt F. Hamburg, Senior Netwerk en Security adviseur van SCOS. “WhatsUp Gold v12 maakt dat network engineers proactief en vooruitstrevend kunnen handelen als het gaat om netwerkbeheer, waardoor de netwerken gezond blijven en de groei van de onderneming wordt gefaciliteerd. Bovendien groeit WhatsUp Gold mee met de onderneming. Er hoeft dus niet op een gegeven moment een nieuw systeem geïmplementeerd te worden, of personeel te worden omgeschoold, en oude gegevens gaan niet verloren.”

De belangrijkste features van WhatsUp Gold v12:
  • Rapporten tot op de seconde nauwkeurig – grafieken, metingen en taakbeheer met configureerbare, realtime gegevens die u aan uw workspace view kunt toevoegen.
  • Realtime gegevens in volledige rapporten – 13 nieuwe realtime rapporten kunnen aan het overzicht worden toegevoegd, inclusief grafieken die voortdurend worden bijgewerkt met de meest recente informatie. De realtime gegevens kunnen worden gekoppeld aan oude gegevens waardoor gebruikers een volledig beeld krijgen van alle beschikbare informatie.
  • InstantInfo – gebruiksgegevens zijn nu realtime beschikbaar via workspace views en dashboards door eenvoudigweg de cursor over de link van de betreffende applicatie te bewegen (bijv. de naam van de harddisk of netwerkinterfaces).
  • Web Task Manager en Web Performance Monitor – nieuwe web-based netwerktools maken dat er voor iedere applicatie die gebruikers realtime monitoren meer mogelijk is met vertrouwde Windows-tools – dit geldt zelfs voor applicaties die niet op Windows draaien.
  • Nieuwe SNMP-tools en -vernieuwingen – SNMP in WhatsUp Gold v12 is flexibeler, heeft meer mogelijkheden en is beter configureerbaar. Inclusief: MIB Explorer, MIB Walker, MIB Manager, ondersteuning van snelle SNMP-interface en mogelijkheid tot het hernoemen van SNMP-interfaces.
  • E-mailmonitor – innovatief monitorsysteem dat gebruik maakt van SMTP, POP3 of IMAP om de beschikbaarheid van mailservers te controleren. Encryptie met SSL/TLS- en SMTP-verificatie om te garanderen dat er alleen e-mails verstuurd worden aan beveiligde e-mailaccounts, overeenkomstig de richtlijnen voor beveiliging en gegevensbescherming.
Andere nieuwe features van WhatsUp Gold v12:
  • Nieuwe SNMP MIB (Management Information Base)-tools
  • 215 nieuwe Cisco-MIB’s
  • Vernieuwde SQL Server 2005 Express (SSE)-database
  • Applicatiebeheer met drag- & drop-functionaliteit
  • Ondersteuning van Microsoft Vista zowel voor besturingssysteem als voor WhatsUp-hostsysteem
  • SMS Direct Support met verbeterde functionaliteit voor sms-berichten
“Door de schaalbare architectuur van de WhatsUp Gold v12-producten kunnen netwerkprofessionals er zeker van zijn dat hun netwerken, naarmate deze complexer worden, moeiteloos meegroeien en naar wens blijven voldoen,” aldus Ennio Carboni, vicepresident Sales voor Ipswitch Network Management. “Gebruikers hoeven als hun netwerken groeien geen nieuwe producten te evalueren, aan te schaffen, te installeren, configureren en onder de knie te krijgen. Van eenvoudige single-site netwerken tot multi-site netwerken van grote ondernemingen, voor de hele productlijn geldt dat WhatsUp Gold zorgt voor dezelfde consistente en gebruiksvriendelijke interface, beheerstructuur en rapportage.

Meer informatie:
www.scos.nl