www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (13 jaar en 85 dagen geleden)
PR: LEWIS

Siemens kiest Open Text voor project bij BBC

Hoofddorp, 21 april 2008 – Open Text™ Corporation (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC), de grootste onafhankelijke leverancier van Enterprise Content Management (ECM) software en oplossingen, maakt bekend dat haar Artesia Digital Media Group is gekozen door Siemens IT Solutions and Services als belangrijke technologiecomponent van het Digital Media Initiative (DMI) dat Siemens uitvoert bij de Engelse omroeporganisatie BBC. Artesia zal met Siemens een partnership aangaan om deze technologie en specifieke knowhow beschikbaar te maken voor andere omroepbedrijven die een soortgelijke technische uitdaging willen aangaan.

Siemens IT Solutions and Services ontwikkelt in nauwe samenwerking met de BBC een oplossing voor DMI en is verantwoordelijk voor de leverancierselectie. Als system integrator van het project begeleidt Siemens de servicegeoriënteerde integratie van alle componenten om tot een oplossing te komen die geheel voldoet aan de wensen en behoeften van de BBC.

Artesia’s bijdrage in de ondersteuning van Siemens is zowel qua omvang als qua bereik erg groot en richt zich op het beheer van de video-, audio-, beeld- en gerelateerde informatie over acteurs, scenarioschrijvers, producers, titel- en aanverwante rechten. De Artesia Digital Asset Management (DAM) oplossing draagt bij aan essentiële functionele elementen van het initiatief, waaronder:

• De implementatie van een uitgebreid metadata model met mogelijkheden om te catalogiseren
  • Het voorzien in uitgebreide zoekmogelijkheden, zodat gebruikers het archief kunnen doorzoeken om media opnieuw te gebruiken en het materiaal vanaf de eigen desktop te kunnen bekijken
  • Het voorzien in opslagbeheer, zodat gebruikers kunnen zoeken in zowel traditionele fysieke (tape) als digitale media
  • De integratie van een aantal subsystemen met het archief via een messaging en orchestration technologie

Elisabetta Castiglioni, Executive Vice President Global Media Business bij Siemens: “Siemens heeft in de markt gezocht naar de beste leveranciers voor DMI. We zijn erg ingenomen Open Text als dé partner te hebben kunnen selecteren; zij hebben het juiste product om een enorme bijdrage te leveren aan het project. DMI is een prachtig voorbeeld van het type innovatie dat we binnen de omroepindustrie kunnen realiseren. We kijken uit naar de samenwerking met Open Text.”

DMI is een pan-BBC project dat streeft naar een on-demand, multi-platform, digitale omgeving voor de organisatie. Het vormt een herbruikbaar platform voor het kosteneffectief leveren van nieuwe en toekomstige publiekgerichte diensten. De oplossing ondersteunt alles wat gecreëerd of uitgezonden wordt door de BBC via elk medium,inclusief internet, breedband, analoge of digitale televisie of mobiele telefonie. Alle content wordt opgenomen, gemonteerd, definitief gemaakt en gearchiveerd met behulp van file-gebaseerde systemen en vervolgens beschikbaar gemaakt aan operators op hun desktop PC.

Open Text International BV - Siriusdreef 38-40, 2132 WT, Hoofddorp
Telefoon: 023 -565 2333,
www.opentext.com

Over Open Text

Open Text™ is ’s werelds grootste onafhankelijke leverancier van Enterprise Content Management (ECM) software. De innovatieve oplossingen brengen mensen, processen en informatie binnen een organisatie samen. Zakelijke, compliance en marktgerichte informatie binnen grote organisaties, overheidsinstellingen en professionele dienstverleners wordt effectief beheerd met de Open Text-oplossingen. Ruim 46.000 organisaties, met wereldwijd miljoenen gebruikers verdeeld over 114 landen en 12 talen, maken gebruik van de Open Text software. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

About Siemens IT Solutions and Services
Siemens IT Solutions and Services is an internationally leading provider of IT solutions and services. It covers the entire IT service chain from a single source, from consulting to system integration, right through to the management of IT infrastructures. In addition, Siemens IT Solutions and Services extends the range of offerings of the other Siemens Groups to include software developments and IT solutions. With its comprehensive know-how and industry-specific knowledge, Siemens IT Solutions and Services provides measurable added value for its customers. Founded in January 2007, the new Siemens Group employs around 43,000 people and posts annual sales of about 5 billion Euros according to U.S. GAAP, of which some 60 percent are generated outside of the Siemens group. More information at: www.siemens.co.uk/it-solutions.

About Artesia, the Open Text Digital Media Group
Open Text, an enterprise software company and leader in enterprise content management, helps organizations manage and gain the true value of their business content. For more information about Open Text, please visit: ww.opentext.com/. Artesia, the Open Text Digital Media Group provides leading enterprise Digital Asset Management (DAM) solutions that help companies manage their rich media content for more efficient, collaborative, consistent and creative marketing and production workflows. For more information go to: www.artesia.com.

Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995
This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company’s strategic initiatives, the Company’s growth and profitability prospects, the benefits of the Company’s products to be realized by customers, the Company’s position in the market and future opportunities therein, the deployment of Livelink and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company's customers, demand for the Company's products and other risks detailed from time to time in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2007. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management's beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management's beliefs or opinions change.

Copyright © 2007 by Open Text Corporation. LIVELINK ECM and OPEN TEXT are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Margienke Smit / Gerline van Wijnen. Tel.: 055 – 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com (Ref. 0608)

Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Verstreken tijd: 13 jaar en 85 dagen
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Offorte
Logo AtMost
Logo SoftApp BV
Logo QuandaGo
Logo DATPROF
Logo Avaap
Logo Fastbyte
Logo Leadgate Europe
Logo Xdroid
Logo Qualogy
Logo NewChannel
Logo QuandaGo
Logo Salure
Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.