www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

3Dconnexion onthult SpaceNavigator for Notebooks

3D-muis voor reizende 3D-professionals en -enthousiasten

Draagbare 3D-muis verzekert precieze en plezierige 3D-interactie

8 April 2008 – 3Dconnexion, een Logitech-bedrijf, kondigde vandaag de komst van de jongste telg in zijn 3D-muizenfamilie aan – de SpaceNavigator™ for Notebooks. De SpaceNavigator for Notebooks is ontworpen voor reizende professionals en enthousiasten, en biedt een precieze, rijke 3D-ervaring in een compact, mobiel ontwerp dat maar de helft weegt van zijn desktoptegenhanger, de SpaceNavigator.

"Naarmate de laptopmarkt groeit en steeds meer mensen hun laptop meenemen, stijgt de behoefte aan geavanceerde mobiele invoerapparaten", aldus Dieter Neujahr, president van 3Dconnexion. "Deze nieuwe 3D-muis heeft een uitgekiend ontwerp dat voldoet aan de behoefte aan draagbaarheid in vele omgevingen, zonder dat het ten koste gaat van de intuïtieve 3D-navigatie en verbeterde ontwerpervaring die onze klanten van de 3Dconnexion-productenlijn verwachten."

De SpaceNavigator for Notebooks biedt dezelfde voordelen als de oorspronkelijke SpaceNavigator – moeiteloze verplaatsing en besturing in 3D-werkomgevingen – maar heeft een nieuw dopontwerp voor meer diepgaande en natuurlijke interactie in 3D-toepassingen. De SpaceNavigator for Notebooks is reisbestendig en past gemakkelijk in een laptoptas, gepakt en gezakt in zijn handige hoes. Het apparaat kan dankzij zijn kleine oppervlak gemakkelijk overal gebruikt worden: thuis, op het werk of op andere locaties.

De 3D-muizen van 3Dconnexion
In tegenstelling tot muizen waarvan de beweging tot een plat vlak beperkt is, kunnen de 3D-muizen van 3Dconnexion moeiteloos in 3D-werkruimten verplaatst en bestuurd worden. Vlieg in 3D-ruimte door de navigatiedop zachtjes omhoog te halen, in te drukken en te draaien, terwijl u tegelijk het beeld soepel en uitermate intuïtief zoomt en roteert. Drukt u harder, dan gaat u sneller, drukt u minder hard dan gaat u langzamer zodat u precieze microaanpassingen kunt aanbrengen.

3Dconnexion biedt geavanceerde, betaalbare 3D-muizen die door meer dan 120 van de populairste 3D-toepassingen op de markt worden ondersteund, waaronder Adobe® Photoshop® CS3 Extended en Acrobat® 3D, Autodesk® Inventor™, AutoCAD®, 3ds Max®, en Maya®, Blender, CATIA, Google Earth™ en SketchUp®, Microsoft® Virtual Earth™, NX™, Pro/ENGINEER®, SolidWorks® en vele andere CAD-, DCC-, AEC- en GIS-toepassingen. Op www.3dconnexion.com/solutions/cad/all_sup_app.php vindt u een volledige lijst met toepassingen die door 3Dconnextion worden ondersteund.

Compatibiliteit, prijsbepaling en verkrijgbaarheid
De SpaceNavigator for Notebooks wordt door alle belangrijke besturingssystemen ondersteund, waaronder Windows® 2000, Windows XP, Windows Vista™, Macintosh® OS X 10.4.6 of hoger en Linux® (Redhat Enterprise Linux WS 3, SuSE 9.0 of hoger).

De SpaceNavigator for Notebooks wordt door een 2-jarige beperkte hardwaregarantie ondersteund en is op dit moment verkrijgbaar voor de adviesprijs van 129 euro (excl. btw). De gehele 3Dconnexion-productenlijn, inclusief de SpaceNavigator Personal Edition (adviesprijs 59 euro incl. btw), SpaceNavigator Standard Edition (adviesprijs 99 euro excl. btw), SpaceExplorer™ (adviesprijs 299 euro excl. btw) en SpacePilot™ (adviesprijs 399 euro excl. btw) zijn bij alle goede CAD-leveranciers, grote onlineleveranciers, zoals Buyitdirect.com, Muizenshop.nl en Central Point en direct via www.3Dconnexion.com verkrijgbaar. Ga naar www.3Dconnexion.com voor een volledige lijst van leveranciers.

3Dconnexion, een Logitech-bedrijf
3Dconnexion, een 100% dochteronderneming van Logitech (SWX: LOGN) (Nasdaq: LOGI), is de toonaangevende leverancier van 3D-muizen voor 3D-ontwerp en visualisatie. 3Dconnexion-apparaten ondersteunen de populairste en krachtigste 3D-toepassingen op de markt door gebruikers een intuïtievere en natuurlijkere manier te bieden om met computergegenereerde 3D-inhoud te werken. 3Dconnexion’s bekroonde 3D-muizen worden in een groot aantal verschillende industrieën, en door 3D-ontwerpers, animators en kunstenaars wereldwijd gebruikt. 3Dconnexion heeft zijn hoofdkantoor in Fremont (Californië), Europese hoofdkantoren in Seefeld (Duitsland) en kantoren wereldwijd. Meer informatie vindt u op www.3Dconnexion.com.

CLICK TO DOWNLOAD A PICTURE

© 2008 3Dconnexion. Alle rechten voorbehouden. 3Dconnexion, het 3Dconnexion-logo en andere 3Dconnexion-merken zijn het eigendom van 3Dconnexion en kunnen gedeponeerd zijn.

For more information please contact:

Robyn Pierce

Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl