www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (12 jaar en 181 dagen geleden)
PR: TOL Marketing & Communicatie Advies

De Vlaamse overheid sluit nieuw ICT-contract met EDS-Telindus

Capelle a.d. IJssel, 9 januari 2008 – De Vlaamse regering heeft een overeenkomst getekend met EDS-Telindus voor de levering van informatie- en communicatiediensten aan de Vlaamse overheid. Het contract heeft een duur van 7 jaar en een geschatte waarde van 582 miljoen euro. Het is het grootste outsourcing-contract ooit afgesloten in Vlaanderen.

De overeenkomst omvat een breed pakket van diensten zoals ondersteuning van gebruikers, beheer van de gebruikersinfrastructuur en het maximaal beschikbaar houden van de ICT-omgeving binnen de Vlaamse overheid. EDS en Telindus zijn al sinds 2003 als partners betrokken bij de dienstverlening aan de Vlaamse overheid.

EDS wordt binnen het nieuwe contract verantwoordelijk voor het beheer van systemen en bedrijfstoepassingen, onderhoud en ontwikkeling van applicaties, de servicedesk en server-, storage- en mainframe-infrastructuur. Telindus, onderdeel van de Belgacom Groep, neemt binnen de Vlaamse overheid het netwerk, de interventiediensten en de beveiliging voor haar rekening. Voor dit contract werkt het consortium EDS-Telindus samen met een 50-tal ICT-bedrijven.

“Luc Chauvin, ICT-manager van de Vlaamse overheid, en zijn team van de entiteit ICT-Beleid introduceerden een heel open en flexibel outsourcing-model dat multi-vendor-integratie, continue innovatie en een scherp prijsbeleid stimuleert”, aldus Eric Van Bael, Managing Director van EDS België. “EDS en Telindus hebben de krachten gebundeld om tegemoet te komen aan de hoge eisen en zijn trots op het feit dat zij opnieuw werden geselecteerd als partner voor de Vlaamse overheid”.

“Dankzij het professionalisme en kennis van zaken kan het consortium EDS-Telindus flexibel en snel inspelen op hoge verwachtingen van de Vlaamse overheid en haar eindgebruikers”, zegt Peter Overakker, Vice President EMEA North bij EDS. “Ook in Nederland stelt de overheid hoge eisen. We zijn als EDS daarom continu bezig onze kennis en ervaring uit te breiden. Zo hebben we onlangs Barry van Beem aangetrokken als Director Public & Transportation bij EDS. Zijn jarenlange ervaring in de publieke sector zorgt ervoor dat we een grote stap vooruit maken.”

EDS
EDS, één van 's werelds meest vooraanstaande ICT-dienstverleners, levert zakelijke en technologische oplossingen aan zijn klanten. EDS was meer dan 45 jaar geleden grondlegger van de it-outsourcing markt. Vandaag de dag levert EDS een breed dienstenportfolio voor outsourcing van informatietechnologie en bedrijfsprocessen aan klanten in de industrie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, telecommunicatie, energie, transport, retail en overheid overal ter wereld. Kijk voor meer informatie op eds.nl. Klanten van EDS in Nederland zijn o.a. ABN AMRO Bank, Aegon, DSM, Koninklijke Ahold en het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Telindus
Telindus is een internationaal ICT-bedrijf dat ICT-oplossingen en -diensten aanbiedt. Telindus is werkzaam als partner voor sourcing en oplossingen die inspelen op de behoeften van de bedrijfs- en openbare sector. Telindus biedt beveiligde geconvergeerde netwerken aan, alsmede beveiligde systemen en applicaties, onderbouwd met management- en ondersteunende diensten.

Met meer dan 36 jaar ervaring in ICT investeert Telindus aanzienlijk in expertise om moderne IT- en telecommunicatie-infrastructuren gedurende hun volledige levenscyclus te onderhouden. Als ICT-integrator heeft Telindus een indrukwekkende klantenlijst en heeft strategische partnerships met vooraanstaande leveranciers uitgebouwd, die een solide basis biedt voor ondernemingen, telecombedrijven en overheidsinstanties die op zoek zijn naar ICT-oplossingen.

In januari 2006 sloot Telindus zich aan bij de Belgacom Groep om de IT Services afdeling van dit bedrijf te worden. Belgacom SA/NV [Euronext Brussels:BELG] is in België marktleider in een groot aantal domeinen, waaronder telefoondiensten voor vaste lijn, mobiele communicatiediensten, breedband data en Internet diensten. Samen bouwen Belgacom en Telindus aan een bedrijf dat connectiviteit en IT-diensten verenigt. www.belgacom.be

Telindus behaalde een omzet van 702 miljoen EUR in 2006. Met een vakkundig, internationaal team van 2.753 werknemers is Telindus aanwezig in 14 landen in West-Europa, Hongarije, China en Thailand. Het hoofdkwartier van Telindus bevindt zich in België. www.telindus.com

Voor meer informatie:
Bas Winckels
EDS International B.V.
tel.: 0181 - 50 23 94
mobile: 06 52 083 310
e-mail: bas.winckels(at)eds.com

Telindus Nederland
Karin van Ieperen
karin.vanieperen(at)telindus.nl

Marieke Adama
Whizpr
tel.: 0317 410 483
e-mail: eds(at)whizpr.nl
Laatste van EDS
DSM besteedt werkplekbeheer uit aan EDS, an HP company

EDS in top van Europese applicatie outsourcing-dienstverleners

EDS in leiderskwadrant voor opslagdiensten
Verstreken tijd: 12 jaar en 181 dagen
EDS contact

Logo EDS

info@eds.com
  www.eds.nl

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise