Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (13 jaar en 115 dagen geleden)
PR: LEWIS

Teamcenter 2007 luidt nieuw tijdperk PLM-markt in

nieuwe generatie van digitaal platform biedt als eerste gecombineerde architectuur en verhoogt productiviteit

‘s-Hertogenbosch, 5 oktober 2007 – Siemens PLM Software, een divisie van Siemens Automation and Drives (A&D), aanbieder van software en diensten voor product lifecycle management (PLM), introduceert Teamcenter® 2007. Dit is de nieuwste versie van zijn digitale platform en software-portfolio.

Teamcenter 2007 is volledig gebaseerd op een service oriented architecture (SOA), heeft een gebruiksvriendelijke interface en biedt een volledig pakket aan PLM-oplossingen. Het product verlaagt de total cost of ownership (TCO) van PLM-technologie en verhoogt de productiviteit van fabrikanten door één gegevensbron voor product- en proceskennis.

“Teamcenter 2007 toont aan dat de PLM-markt volwassen wordt en is de eerste oplossing die meer biedt dan losse toepassingen. De software vormt een geïntegreerde PLM-oplossing voor alle disciplines, projectfases en programma’s gebaseerd op een SOA-architectuur”, aldus Michel Vrinat, Collaborative Product Development Associates analyst. “De uitgebreide mogelijkheden van Teamcenter 2007 zijn een goede voorbode voor een blijvend PLM-leiderschap in de markt.”

Beter beheer
Teamcenter 2007 is ontwikkeld met als focus het verlagen van de TCO. Door diverse verbeteringen en nieuwe mogelijkheden verlopen implementaties eenvoudiger en sneller en verbetert de productiviteit. Daarnaast stroomlijnt de software de collaboration-mogelijkheden en biedt het meer controle over de gehele productlevenscyclus.

Een goed voorbeeld van het verlagen van de TCO is Teamcenter’s nieuwe Business Modeler Integrated Development Environment (BMIDE). Hiermee wordt software-configuratie mogelijk in plaats van maatwerk en worden veranderingen snel doorgevoerd op andere locaties, door gebruik te maken van implementatie-templates en live server-synchronisatie. Daarnaast is Teamcenter 2007 helemaal gebaseerd op SOA-technologie, waardoor het de eerste volledig inzetbare geïntegreerde PLM-suite is. De toegenomen beheermogelijkheden van Teamcenter 2007 vormen een nieuwe standaard voor een eenvoudig te configureren PLM-omgeving. Dit voorkomt kostbare implementaties en bespaart organisaties tijd, omdat ze sneller een systeem uit kunnen rollen dat direct klaar is voor productie.

“SOA-gebaseerd product lifecycle management verlaagt de kosten en complexiteit van het opzetten en onderhouden van een gedistribueerde PLM-omgeving”, aldus Ed Miller, president bij onderzoeksbureau CIMdata.

Een selecte groep klanten van Siemens PLM Software nam deel aan het ‘leadership program’ van het bedrijf. Zij hebben de afgelopen maanden Teamcenter 2007 gebruikt in hun productieomgeving. Dit programma heeft aangetoond dat de volledige SOA-implementatie diverse taken voor de klant vereenvoudigt. Dankzij de geïntegreerde database van Teamcenter heeft een deelnemer zijn upgrade in één keer kunnen uitvoeren en niet door middel van losse handelingen en synchronisatie van verschillende componenten. Daarnaast vereenvoudigt het single data model het hergebruik van beschikbare data en het koppelen van ERP-systemen waardoor er bespaard wordt op tijd en ontwikkelkosten.

Naast de eenvoudige inzetbaarheid van Teamcenter 2007, biedt de software een lagere TCO door de gebruiksvriendelijke interface. Het nieuwe uiterlijk is gebaseerd op de gebruikersinterface van Microsoft waardoor gebruikers sneller wennen en de trainingskosten verminderen.

Verhoogde productiviteit en teamwerk
Door te voorzien in één bron voor product- en procesgegevens en de directe wereldwijde collaboration-mogelijkheden, levert Teamcenter 2007 hogere productiviteit en stimuleert de software het werken in teams. Organisaties hebben daardoor meer tijd om zich te richten op de ontwikkeling van innovatieve oplossingen die direct bedrijfswaarde opleveren.

Teamcenter 2007 voegt alle productgerelateerde data samen. Hierdoor ontstaat snelle en eenvoudige toegang tot de juiste informatie, ongeacht de locatie of functie van de gebruiker. Deze informatie wordt gebruikt om proceskennis voor geïntegreerd beheer van alle systemen te verbeteren. Hierdoor worden de vereisten aan mechanische-, elektrische-, elektronische- en softwaresystemen duidelijk zodat veranderingen effectiever te beheren zijn. Teamcenter 2007 vereenvoudigt ook het beheer van stuklijsten, door nieuwe manieren om complexe productrelaties te visualiseren. Hiermee worden ontwerpstuklijsten in lijn gebracht met logistieke stuklijsten. Ook is het aanpassen en volgen van aanpassingen in stuklijsten mogelijk.

Verder heeft het ‘leadership program’ aangetoond dat klanten veel tijd kunnen besparen bij ontwerpbeoordelingen door Teamcenter te gebruiken als enkele bron voor kennis en collaboratie. Een deelnemer aan het programma heeft tijdens een productontwikkelingsproces bij de collaboratie tussen verschillende locaties alle benodigde informatie in één middag verzameld. Dit proces duurde voorheen drie tot vier weken. Ontwerpers en ingenieurs zijn nu minder tijd kwijt met papierwerk en richten zich op creatief ontwerp.

Meer controle
Teamcenter 2007 is de meest volledige suite van end-to-end PLM-applicaties, met een ongeëvenaard onderling integratieniveau. Het geeft organisaties meer controle door alle processen te koppelen in een samenhangend systeem. Hierdoor wordt er efficiënter gewerkt en wordt de productlevenscyclus inzichtelijker voor het management.

Het management van fabrikanten neemt sneller vertrouwensvolle beslissingen door initiatieven voor nieuwe producten en diensten te koppelen aan marktvraag. De software-integratie zorgt ervoor dat data slechts in één proces hoeft te worden ingevoerd. Daarnaast maakt de schaalbaarheid van Teamcenter en de diversiteit aan modulaire applicaties het ook voor kleine fabrikanten mogelijk een kostenefficiënt systeem in te zetten dat met het bedrijf meegroeit.

De verbeterde inzichtelijkheid die Teamcenter 2007 biedt, heeft een positief effect op de bedrijfsresultaat. Omzetpotentie wordt vergroot door ideeën af te zetten tegen marktkansen, producten te produceren die afgestemd zijn op marktbehoeften en deze te introduceren voordat de concurrent dat doet. Tegelijkertijd verminderen de operationele en proceskosten door efficiëntere en beter gecoördineerde samenwerking tussen verschillende afdelingen en een grotere flexibiliteit in het productontwikkelingsnetwerk.

Grotere successen
Iedere belangrijke bedrijfsapplicatie heeft veel invloed op de organisatie die het selecteert en inzet. Een systeem of merkgebonden niche-leverancier die zich nog niet bewezen heeft, vormt een risico. Als marktleider heeft Teamcenter een ongeëvenaard record van bewezen wereldwijd leiderschap.

“Door te luisteren naar de markt en het begrijpen van de uitdagingen in de wereldwijde maakindustrie, is het ons ontwikkelteam gelukt om ‘s werelds meest geavanceerde en complete PLM-aanbod te creëren, dat zowel makkelijk te implementeren als te gebruiken is”, aldus Chuck Grindstaff, product executive vice president bij Siemens PLM Software. “Het resultaat daarvan is dat klanten minder tijd kwijt zijn aan niet-productieve taken en meer tijd kunnen besteden aan het ontwikkelen van innovatieve producten.”

Teamcenter 2007 is per direct beschikbaar. Meer informatie kunt u vinden op www.ugs.com/teamcenter2007

BERICHT VOOR DE REDACTIE

About Siemens PLM Software
Siemens PLM Software, a division of Siemens Automation and Drives (A&D), is a leading global provider of product lifecycle management (PLM) software and services with 4.4 million licensed seats and 47,000 customers worldwide. Headquartered in Plano, Texas, Siemens PLM Software’s open enterprise solutions enable a world where organizations and their partners collaborate through global innovation networks to deliver world-class products and services. For more information on Siemens PLM Software products and services, visit www.siemens.com/plm

About Siemens Automation and Drives
The Siemens Automation and Drives Group (A&D), Nuremberg, Germany, is the leading manufacturer in this field worldwide. Products supplied by A&D include standard products for the manufacturing and process industries and for the electrical installation industry as well as system solutions, for example for machine tools, and solutions for whole industries such as the automation of entire automobile factories or chemical plants. Supplementing this range of products and services, A&D also offers software for linking production and management (horizontal and vertical IT integration) and for optimizing production processes. A&D employs 70,600 people worldwide and in fiscal year 2006 (to September 30) earned a group profit of €1.572 billion on sales of €12.848 billion and orders of €14.108 billion, according to U.S. GAAP. Further information about A&D is available in the Internet at www.siemens.com/automation.

# # #

Note: Siemens and the Siemens logo are registered trademarks of Siemens AG. SIEMENS and NX are trademarks or registered trademarks of SIEMENS Corp. or its subsidiaries in the United States and in other countries.

Voor meer informatie over UGS PLM Software kunt u contact opnemen met Simone Versleijen:
E-mail: simone.versleijen@siemens.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met Jelle Zuidema van LEWIS, het IT PR bureau:
Tel: + 31 (0)40 235 4600
E-mail: jellez@lewispr.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Verstreken tijd: 13 jaar en 115 dagen
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Offorte
Logo AtMost
Logo SoftApp BV
Logo QuandaGo
Logo DATPROF
Logo Avaap
Logo Fastbyte
Logo Leadgate Europe
Logo Xdroid
Logo Qualogy
Logo NewChannel
Logo QuandaGo
Logo Salure
Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.