Datum: (4015 dagen oud)
PR: Hill+Knowlton Strategies

Business Objects groeit 23 procent

Bilthoven, 25 juli 2007 - Business Objects, leverancier van Business Intelligence (BI) oplossingen heeft de resultaten bekend gemaakt over het tweede kwartaal van 2007.

De omzet in het tweede kwartaal van 2007 kwam uit op 363 miljoen dollar, 23 procent hoger dan een jaar eerder. De inkomsten uit licenties bedroegen 149 miljoen dollar, een stijging van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De omzet uit services kwam uit op 214 miljoen dollar, 25 procent hoger dan het tweede kwartaal van 2006.

De winst per aandeel (US GAAP) kwam uit op 0,22 dollar, vergeleken met 0,08 dollar in hetzelfde kwartaal vorig jaar een stijging van 175 procent. De Non-Gaap winst per aandeel bedroeg 0,48 dollar, een stijging van 55 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2006.

John Schwarz, CEO van Business Objects: “Dit kwartaal leverde we een significante groei in bedrijfsmarge en een erg stabiele prestatie, met een tweecijferige omzetgroei in alle regio’s en productgroepen. Tevens hebben we onze leiderschapspositie uitgebreid met de strategische overname van Cartesis en Inxight, die key producten en technologieën toevoegen voor enterprise performance management en inzicht in ongestructureerde data.”

Sabine Palinckx, Regional Manager Benelux: “Het tweede kwartaal van 2007 liet een duidelijke groei zien voor Business Objects in de Benelux. Dit blijkt ook uit contracten die Business Objects dit kwartaal heeft afgesloten met RTL Nederland, KBC, GE Plastics en Stiho. De kennis die is binnengehaald met de recente overnames zal bij gaan dragen aan de verdere groei.”

Klik hier voor het volledige Engelstalige bericht

Over Business Objects
Business Objects (Euronext Paris: ISIN FR0004026250 - BOB en Nasdaq: BOBJ) is pionier op het gebied van Business Intelligence (BI). De organisatie levert innovatieve, technologische oplossingen en diensten waarmee 44.000 klanten wereldwijd inzicht hebben in alle beschikbare bedrijfsinformatie. Zo kunnen organisaties van elk formaat snel en goed gefundeerde beslissingen nemen gebaseerd op accurate en actuele informatie. Business Objects beschikt tevens over een uitgebreid partnernetwerk. www.businessobjects.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie:
Business Objects