Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (13 jaar en 134 dagen geleden)
PR: LVTPR

Nieuwe APS-oplossing Quintiq optimaliseert planningprocessen in de luchtvaartsector

's-Hertogenbosch, Utrecht, 19 juli 2007 – Quintiq, leverancier van software voor Advanced Planning & Scheduling (APS), lanceert een nieuwe APS-oplossing voor de luchtvaartsector. De Quintiq Aviation Planning & Optimization Solution is gebaseerd op bestaande technologie van Quintiq en combineert de expertise van het bedrijf met krachtige software voor planning en scheduling. De markt voor luchtvaartpassagiers kan hiermee specifieke problemen oplossen. De oplossing zorgt voor een optimaal gebruik van de vloot, hogere omzet, hogere medewerkersproductiviteit, verbeterde operationele efficiëntie en aanzienlijke kostenbesparingen.

Quintiq biedt met zijn nieuwe product een volledig geïntegreerde oplossing voor tactische planningprocessen, operationele scheduling en real-time actiebeheer. Deze oplossing ondersteunt medewerker- en resourceplanning van alle luchtvaartactiviteiten, waaronder die voor vliegtuigen, crew, gates en grondpersoneel. Ieder element heeft zijn eigen planningmodule die standalone of in combinatie met andere modules is te gebruiken. Met deze oplossing biedt Quintiq luchtvaartorganisaties en luchthavens de mogelijkheid om verschillende netwerken en planningen met elkaar te integreren.

Luchtvaartmaatschappijen hebben te maken met stijgende brandstofprijzen, veranderende regelgeving, veeleisende klanten en terroristische dreigingen. Problemen met operationele kosten en productiviteit kenmerken de traditionele bedrijfsmodellen, waardoor deze de winstgevendheid in snel veranderende omgevingen niet kunnen waarborgen. Faillissementen en consolidatie van grote maatschappijen komen dan ook vaak voor. Daarnaast verklaarden diverse Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen onlangs dat het optimaal inplannen van vliegtuigen en crews een groot probleem vormt. Met als resultaat dat veel vluchten vertraging oplopen.

"De nieuwe Quintiq Aviation Planning & Optimization Solution combineert onze planningexpertise met een diepgaand begrip van de behoeften in de luchtvaartsector. Deze komt voort uit de ervaring die we de afgelopen jaren in deze sector hebben opgedaan", zegt Martijn van Gils, Marketing Director van Quintiq. "Deze oplossing is een goed voorbeeld van de toegevoegde waarde van de Quintiq-aanpak, die een basis biedt voor verdere groei. In dit geval door de planningflexibiliteit in de luchtvaartsector te vergroten."

De Quintiq-oplossing richt zich op alle planningaspecten, waaronder die van vloot, crew, grondpersoneel en luchthaven. Het is mogelijk om efficiënt te plannen op meerdere niveaus, waarbij rekening wordt gehouden met uiteenlopende resources. Daarnaast biedt de oplossing alle functionaliteit voor strategische planningprocessen, die
personeel- en resource-inzet optimaliseert. De oplossing neemt hierin 'what-if'-scenario's, tactische planning, resource-planning voor vliegtuigen en gates en roosters en shifts mee. Ook geavanceerd real-time event management, veranderingen en revisies worden door de oplossing ondersteund.

De Quintiq Aviation Planning & Optimization Solution biedt planningkwaliteit op basis van KPI's. Planners van luchtvaartmaatschappijen beschikken over een eenvoudig te gebruiken planningoplossing met een brede functionaliteit. De gevolgen van wijzigingen in de planning zijn bovendien direct inzichtelijk voor alle planners.

Quintiq
Quintiq in 's-Hertogenbosch ontwikkelt en levert software waarmee bedrijven hun bedrijfsprocessen en samenwerking met klanten kunnen optimaliseren. De geavanceerde planning-, scheduling- en supply chain-optimalisatiesoftware van Quintiq stelt bedrijven in staat om verschillende bedrijfsprocessen te integreren en zo hun rendement te vergroten. Quintiq heeft kantoren in Duitsland, Groot-Brittannië, Verenigde Staten, Maleisië en China. Quintiq werd in
1997 opgericht en heeft sindsdien wereldwijd meer dan 200 implementaties op zijn naam staan. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.quintiq.com.

Voor meer informatie:
Quintiq
Martijn van Gils
Marketing Director
Tel.: +31 (0)73 691 07 39
E-mail: martijn.van.gils@quintiq.com

Lammers van Toorenburg Benelux PR
Anja Breunis / Charly Lammers van Toorenburg
Tel.: +31 (0)30 656 50 70
E-mail: quintiq@lvtpr.nl
Laatste van Quintiq
Samenwerking eVision en Quintiq biedt olie- en gasindustrie voor het eerst oplossing voor afweging tussen veiligheid op werkplaatsen en efficiëntie

Quintiq maakt vier belangrijke aanwinsten voor het financiële team bekend

LLR Partners en NewSpring Capital nemen minderheidsbelang in Quintiq
Verstreken tijd: 13 jaar en 134 dagen

Logo LVTPR
Quintiq contact

Logo Quintiq

info@quintiq.com
  www.quintiq.com
Quintiq sociaal

Quintiq tweets

Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo USoft
Logo Diamanti
Logo Extreme Networks