Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

SCOS biedt oplossing voor optimalisatie van Client Side WAN verkeer

• EPDirect is de eerste oplossing voor Softwarematige EndPoint Shaping Netwerkverkeer
  • SCOS Software bv introduceert NetPriva EPDirect.
NetPriva End Point Direct, EPDirect, is een software-only distributed traffic shaper welke gegarandeerde bandbreedte en prioriteitstelling levert voor verschillende applicaties. Dit biedt een consistente applicatieresponse, direct tot aan het end point zoals desktops & servers in decentrale kantoren, filialen en thuisgebruikers van bedrijfskritische applicaties zonder de noodzaak om een kostbare fysieke appliance te installeren en configureren.

"NetPriva heeft een technologie ontwikkeld welke het voor de eerste keer economisch en praktisch mogelijk maakt om gegarandeerde bandbreedte en verkeersoptimalisatie toe te passen voor iedere omvang van aantal werkplekken binnen een organisatie" aldus Todd Viegut, President van NetPriva. "Het is noch economisch, noch praktisch haalbaar om hardware netwerk appliances te gebruiken voor andere dan de grootste remote lokaties. Door toepassing van gepatenteerde peer-to-peer signaleringsarchitectuur voor bedrijfskritische applicaties lost EPDirect dit probleem op door als eerste te komen met een volledig softwarematige oplossing".

Onderzoek toont aan dat 55% van de werkzaamheden op remote lokaties wordt uitgevoerd en dit aantal groeit gestaag. Zakelijke gebruikers op remote lokaties, filialen en thuiswerkers krijgen steeds meer te maken met verstoppingen van het netwerk. Dit komt omdat er van het principe "first come first served" wordt uitgegaan, waardoor grote email attachments, data filetransfer of backups in conflict kunnen komen met ander zakelijk netwerkverkeer zoals klantenorders en nieuwe vormen van zakelijk netwerkverkeer, welke een consistente bandbreedte nodig hebben zoals VoIP.

NetPriva komt met een betaalbare softwarematige oplossing welke eenvoudig te installeren is en welke centraal beheerd kan worden, ongeacht het aantal PC's op de remote lokatie. Met de naam End Point Direct of EPDirect, garandeert het de bandbreedte en prioriteit van het applicatieverkeer naar de eindpunten van het netwerk. Dit wordt steeds belangrijker aangezien de eindgebruikers steeds meer netwerkverkeer genereren door bijvoorbeeld gebruik te maken van VoIP naar andere gebruikers op het netwerk.

EPDirect is een volwaardige netwerkagent methodologie en gebruikt de lokale netwerk verbindingen van de verschillende PC's in een remote lokatie. Het wordt centraal beheerd en is totaal transparent voor de eindgebruiker maar biedt ze in feite een gepersonaliseerde verbinding met het netwerk. EPDirect kan het netwerkverkeer realtime visueel weergeven en realtime het beheer uitvoeren van de netwerk applicaties en gebruikers activitieiten op de remote lokaties.

Verder herkent EPDirect de verschillende applicaties, URL's en/of gebruikersidentiteit waardoor het mogelijk is om management policies toe te kennen aan applicaties, URL's en/of gebruikers. EPDirect werkt met gecomprimeerde en encrypted data, waarmee het voldoet aan de huidige standaards voor netwerkbeveiliging. EPDirect ondersteunt tevens carrier netwerk services zoals MPLS.

"Door gebruik te maken van zowel EPDirect voor kleine en middelgrote lokaties als de reeds bestaande NetPriva's Edge Appliance Software, EdgeAS, voor datacenters en grote remote lokaties hebben onze klanten nu een oplossing voor de totale organisatie," aldus Matt Hamburg van SCOS Software bv, NetPriva's distributeur in Nederland. "NetPriva's nieuwe prijs per seat betekent een allesomvattende oplossing, met vaste en duidelijke TCO, waarbij de combinatie van EPDirect en EdgeAS dit zeer aantrekkelijk en eenvoudig hebben gemaakt voor onze klanten".

EPDirect is een verdere verfijning van de bewezen technologie van NetPriva's EdgeAS oplossing welke reeds wordt gebruikt door klanten zoals Adecco, Alcatel, DaimlerChrysler, Bridgestone en de VW Bank. NetPriva EPDirect is nu leverbaar.

Informatie: www.scos.nl
info@scos.nl

Voor meer informatie of screenshots:
SCOS Software bv
Matt Hamburg