ICT~Office maakt zich grote zorgen over de voorgenomen acties van de Europese Unie om importheffingen toe te passen op LCD-monitoren. Concreet gaat het om een douaneheffing van 14% op LCD-schermen die groter zijn dan 19 inch. De mogelijke kosten voor de industrie, de winkeliers en de gebruikers lopen in de miljoenen. In een brief aan staatssecretaris Wijn bepleit ICT~Office dat het nultarief wordt gehanteerd voor de import van alle LCD-monitoren.
Zie bijlage voor het volledige persbericht.