www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2487 volgers blijven op de hoogte!

TIBCO LEIDER OP ENTERPRISE SERVICE BUS (ESB)-MARKT

Forrester geeft positieve beoordeling voor uitgebreide ESB-oplossing en toekomstgerichte SOA-strategie

Rotterdam, 5 december 2005 – TIBCO Software Inc. (NASDAQ: TIBX), een toonaangevende leverancier van bedrijfsintegratie- en procesmanagementsoftware die real-time business mogelijk maakt, kondigt aan dat onderzoeksbureau Forrester Research (NASDAQ: FORR) TIBCO Software plaatst bij de leiders in een recente evaluatie van ESB-leveranciers (“The Forrester WAVE™: Enterprise Service Bus, Q4 2005, Evolution of Top Enterprise Service Bus Vendors Across 100 Criteria”, 15 november 2005).

Terwijl TIBCO “Overall Market Leader” is in Forresters meest recente evaluatie van leveranciers van integratiesoftware suites, (“The Forrester Wave™: Integration Suites, Q3 2005, Forrester Research, Inc.”, juli 2005), bezet TIBCO de tweede positie op de ESB-ranglijst, boven alle stand-alone ESB en pure play leveranciers van integratiesoftware suites. TIBCO werd speciaal geprezen voor connection, mediation, change en control. Daarnaast erkende Forrester het belang van TIBCO’s ondersteuning van belangrijke web services-specificaties en van TIBCO’s toekomstgerichte SOA-strategie die gebaseerd is op de Java Business Integration (JBI)-specificatie.

Het ESB-rapport van Forrester vermeldt dat de enterprise service bus-markt steeds belangrijker wordt omdat ESB het beginpunt is voor de net zo belangrijke markt voor service oriented architecture. Voor deze analyse heeft Forrester een vergelijkend onderzoek uitgevoerd van de top 28 leveranciers, op honderd verschillende punten die werden vastgesteld op basis van onderzoek, gebruikerseisen en interviews met leveranciers en experts. Het resultaat is volgens Forrester een indeling van de markt in leveranciers van ESB-suites en leveranciers van uitgebreide ESB-suites. TIBCO werd genoemd als leider in de laatste categorie.

Toekomstgerichte strategie
“TIBCO is een leider op de integratiemarkt en ondersteunt de ontwikkeling en het gebruik van web service-standaarden die de kern vormen van SOA, al jaren”, schrijft Ken Vollmer in de “Enterprise Service Bus Scorecard Summary: TIBCO Software” van november 2005. “TIBCO heeft een zeer toekomstgerichte strategie voor service oriented architecture gebaseerd op de JBI-standaard, die steeds verder ontwikkeld wordt. Dit betekent dat het product zeer geschikt is voor klanten die een oplossing nodig hebben die complexe SOA-eisen aankan in heterogene omgevingen.”

Volgens The Forrester WAVE zullen tegen het einde van 2005 77 procent van de grote ondernemingen, 51 procent van de middelgrote en 26 procent van kleine ondernemingen actief SOA implementeren. Forrester is van mening dat de enterprise service bus de meest gebruikte manier is voor SOA-gebaseerde integratie, en ongeveer een derde van de beslissers op het gebied van IT-infrastructuur in de Verenigde Staten is van plan de implementatie van ESB het komende jaar uit te breiden.

“TIBCO is een pionier op het gebied van ESB-technologie vanwege de Information Bus-architectuur. Wij zijn blij met de erkenning van Forrester van onze positie als marktleider op het gebied van uitgebreide ESB-technologie en van de innovatie en standaardisatie die wij blijven leveren”, zegt Ram Menon, senior vice president, Worldwide Marketing, TIBCO Software, Inc. “Daarnaast willen wij klanten flexibiliteit, keuzemogelijkheden en de meest uitgebreide “pluggable” SOA-oplossing leveren die mogelijk is. En een sterke ESB-functionaliteit is een van de belangrijkste onderdelen van die strategie.’

Forrester research is een onafhankelijk technologie- en marktonderzoekbedrijf dat pragmatisch en toekomstgericht advies geeft over de invloed van technologie op bedrijven en consumenten. Bezoek voor meer informatie over Forrester en de producten en diensten www.forrester.com.

Over TIBCO
TIBCO Software Inc. (NASDAQ: TIBX) is een toonaangevende leverancier van bedrijfsintegratie- en procesmanagementsoftware die real-time business mogelijk maakt. Real-Time Business helpt bedrijven kosten te besparen en flexibeler en efficiënter te werken. TIBCO levert Real-Time Business, door TIBCO 'The Power of Now'® genoemd, aan meer dan 2000 klanten wereldwijd in verschillende industrietakken. Meer informatie over TIBCO’s bewezen technologie op het gebied van enterprise backbone, bedrijfsintegratie, business process management- en business optimization-oplossingen vindt u op de website www.tibco.com. Het hoofdkantoor van TIBCO is gevestigd te Palo Alto, Californië.

###

TIBCO, het TIBCO logo, The Power of Now en TIBCO Software zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van TIBCO Software Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere product- of bedrijfsnamen en merken die in dit document genoemd worden, zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars en worden alleen gebruikt ter verduidelijking.

Meer informatie voor de pers:

Lubbers & De Jong B.V.
Cindy Curré
t: (020) 421 05 65,
cindy@l-dj.nl

Laatste van TIBCO Software
SAS neemt vlucht met TIBCO integratiesoftware

TIBCO One Project versterkt nieuwe generatie infrastructuurapplicaties

TIBCO neemt Spotfire over
TIBCO Software contact

Logo TIBCO Software

+ 31 (0)10 204 5749
  gstuit@tibco.com
  www.tibco.com

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl