www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!

IPControl van INS verbetert ROI

Automatisering van IPv4- en IPv6-adresbeheer en DNS/DHCP-serverconfiguratie

(Amsterdam, Nederland– 28 september 2004) Het IPControl IP-adresbeheersysteem, de jongste telg van de Diamond IP-softwarefamilie, is beschikbaar. Dit heeft INS, een vooraanstaand leverancier van consultancydiensten op het gebied van IT-infrastructuur, IP-netwerkbeheersoftware en bedrijfstechnologische oplossingen, bekendgemaakt. IPControl biedt ondernemingen en serviceleveranciers een volledig geïntegreerde softwareoplossing voor inventarisatie, configuratie en capaciteitsbeheer van IPv4- en IPv6-adresruimte en DNS/DHCP-servers. Het gebruik van IPControl vermindert de down time van het netwerk met 15%. Hierdoor ontstaat een stabiele IT-infrastructuur die daadwerkelijk bedrijfsbrede, end-to-end servicevoorzieningen ondersteunt.

Forrester research ondersteunt de waarde van IPAM (IP address management) technologieën zoals IPControl van INS: "Bedrijven hebben baat bij de implementatie van IPAM-technologieën. Uit onderzoek van IPAM-leveranciers, systeemintegrators en analisten naar het rendement van investeringen (ROI) blijkt dat de omschakeling van handmatige naar automatische verwerking van IP-adressen en DNS-servers aanzienlijke voordelen (150% tot 500% over een periode van drie jaar) oplevert, ". (IP Address Management van Forrester Research, Inc., 18 juni 2004).

De belangrijkste kenmerken van IPControl zijn:

• Modellering, detectie, configuratie en beheer van naam- en adresruimte die overeenstemt met huidige IP-beheermethoden
  • Flexibele en uitgebreide instellingen voor het definiëren van kenmerken, velden, beleidsregels, naamconventies en hiërarchieën.
  • Uitgebreide rapportages, inclusief historische overzichten van IP-adresgebruik, adresruimteprognoses en beheergeschiedenis. Dit maakt effectief capaciteitsbeheer en rapportage mogelijk.
  • Eenvoudig DNS/DHCP-configuratieproces met ondersteuning voor geavanceerde DNS/DHCP-functies.
  • Overzichtelijke grafische gebruikersinterface dat navigatie, adresbeheer en DNS/DHCP-serverconfiguratie vereenvoudigt.
  • Geavanceerde functionaliteiten,  hoge ROI en redelijk geprijsd.

"Nu het aantal te beheren IP-diensten en IP-adressen exponentieel blijft stijgen, ervaren ondernemingen steeds vaker dat producten van de eerste generatie, meestal spreadsheets, niet langer goed functioneren", aldus Michael Dooley, Vice President Software Solutions van INS. "IPControl is specifiek ontworpen als oplossing voor zowel huidige als toekomstige complexe IP-omgevingen. Het vereenvoudigt het beheer van IP-apparaten en verbetert aanzienlijk de operationele efficiëntie en het serviceniveau door automatisering van IP-adresbeheer en gerelateerde DNS/DHCP-serverconfiguratie."

IPControl is het tweede product uit de serie Diamond IP software. Deze serie is ontwikkeld om ondernemingen en serviceleveranciers het beheer van hun IPv4- en IPv6-netwerkadresruimte te helpen verbeteren. Het eerste product uit deze serie, NetControl, is in november 2003 geïntroduceerd en stelt ondernemingen en serviceleveranciers in staat om netwerk- en subnettoewijzingen van IP-adresruimte binnen of tussen organisaties te plannen en te beheren. IPControl integreert naadloos met NetControl. Het eindresultaat is een totaaloplossing voor gecentraliseerd beheer van IP-adresblokken, IP-subnets en IP-adressen. Het implementatieproces voor IPControl is veel eenvoudiger dan bij de meeste vergelijkbare systemen. Indien gewenst zijn consultancydiensten van INS natuurlijk beschikbaar om bij de implementatie en het gebruik van IPControl en NetControl te ondersteunen.

Voor meer informatie over de volledige Diamond IP-softwarefamilie voor beheer, beveiliging en versnelling van meervoudige Internet-infrastructuurapparaten en –diensten kunt u een bezoek brengen aan www.ins.com/solutions/software.asp.

Over INS
INS (International Network Services Inc.) levert consultancydiensten alsmede software en bedrijfstechnologische oplossingen op het gebied van IT-infrastructuur om bedrijven te ondersteunen bij de opzet, beveiliging en het beheer van hun bedrijfskritieke netwerken. Onze end-to-end consultancyoplossingen zorgen ervoor dat organisaties hun bedrijfsvoering kunnen optimaliseren, de concurrentiestrijd beter aankunnen en op toekomstige eisen voorbereid zijn. Onze expertisevelden zijn IT-strategie en -planning, IT-infrastructuur, besturingssystemen en directoryservices, opslagsystemen en -diensten, beveiliging, netwerk-, systeem en projectbeheer. De Diamond IP-softwarefamilie van INS voorziet in flexibele en schaalbare oplossingen voor hedendaagse complexe IP-netwerken. Wij zijn een van de grootste onafhankelijke leveranciers van consultancydiensten en -oplossingen op het gebied van netwerksystemen, en hebben inmiddels duizenden projecten naar volle tevredenheid van de klant tot een kwalitatief hoogstaand einde gebracht. Het hoofdkantoor van INS bevindt zich in Santa Clara, Californië (VS) en ons bedrijf heeft een wijdvertakt kantorennet in de Verenigde Staten en Europa. Voor meer informatie kunt u met ons contact opnemen: Amsterdam: +31 (0) 20 880 2800/, Europa algemeen +44 (0) 1628 503000, Verenigde Staten +1-888-767-2788 en overige wereld +1-408-330-2700 elders in de wereld. www.ins.com

The knowledge behind the network®
The knowledge behind the network is een geregistreerd handelsmerk van INS.

Contactpersonen voor media

Diederik Vos
Vice President Europe Software
+ 33-630 567210
dvos@ins.com

Verenigde Staten
Rick Blum
Senior Manager, Strategic Marketing
1-978-318-9449
rick.blum@ins.com

Laatste van INS
IPControl van INS verbetert ROI
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl