Parijs, 1 juni 2004 - Alcatel heeft vandaag bekendgemaakt dat het is toegetreden tot het WiMAX Forum(tm) als principal member. Dit nieuwe lidmaatschap bevestigt Alcatel's geloof in WiMAX en is een verdere uitbreiding van de eerder aangekondigde samenwerking met Intel. Deze samenwerking is gericht op de beschikbaarheid van WiMAX Forum Certified(tm) breedbandoplossingen in de tweede helft van 2005.
WiMAX biedt breedbandtoegang die complementair is aan DSL, glasvezel, GSM/EDGE, Wi-Fi en UMTS. WiMAX biedt uitstekende mogelijkheden om de dreigende digitale tweedeling in dunbevolkte gebieden te overbruggen, en om breedbandtoegang te bieden in meer afgelegen gebieden of in gebieden waar de bestaande koperkabel niet voldoet. WiMAX kan bovendien in combinatie met Wi-Fi, GSM/EDGE en UMTS een complete oplossing bieden voor breedbandtoegang aan mobiele gebruikers.
Het volledige persbericht vindt u in het bijgaande document.
Voor nadere informatie:
Alcatel Telecom Nederland
Ed Magnée
070 - 3079 488
pers@alcatel.nl