Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (17 jaar en 16 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE LINUX richt zich met de nieuwe standaard editie van de serverfamilie op het MKB

SUSE LINUX Standard Server 8 biedt een eenvoudige installatie en beheer tegen een lage prijs

SUSE LINUX maakt bekend de SUSE LINUX Serverfamilie uit te breiden met de SUSE LINUX Standard Server 8, die bestemd is voor het MKB.

Verkrijgbaar voor Intel en AMD 32-bit-processoren (x86) en met ondersteuning voor twee CPU’s, levert SUSE LINUX Standard Server 8 functionaliteit zoals internettoegang, e-mail, bestands- en afdrukbeheer en grafische configuratiewizards, zodat ook de beginnende Linux-gebruiker in het midden- en kleinbedrijf met gemak een server kan opzetten als Windows domain controller (domeinbeheer), bestands- en printserver in een Windows-omgeving, internetgateway, mailserver, applicatieserver, DNS-server en DHCP-server.

“Door de SUSE LINUX Server familie uit te breiden met de SUSE LINUX Standard Server, geven we kleinere ondernemingen en divisies een handige oplossing die alle functionaliteit biedt die zij van een serverbesturingssysteem verwachten,” aldus Juergen Geck, chief technology officer van SUSE LINUX.

“Cliënten zullen enthousiast zijn over de gebruiksmogelijkheden van de Standard Server die zowel tijd als geld bespaart voor de implementatie en het beheer van hun IT-netwerken.”

Eenvoudige installatie, efficiënt gebruikersbeheer Met zijn grafische gebruikersinterface en configuratiewizards kan de SUSE LINUX Standard Server 8 op een handzame manier geïnstalleerd worden. De gebruikers hoeven tijdens de installatie alleen maar netwerkadressen, gegevens van de ISP en de bedrijfsnaam of gebruikersnaam in te voeren. SUSE LINUX Standard Server 8 wordt geleverd beheer op afstand via het weben biedt externe stafmedewerkers een veilige toegang tot bedrijfsgegevens via een Virtual Private Network (VPN).

In SUSE LINUX Standard Server 8 worden gegevens van de gebruiker beheerd in een centrale directory service (LDAP). Het gedetailleerde beheer van toestemmingen met Acces Control Lists (ACL) garandeert de veiligheid van de gegevens. SUSE LINUX Standard Server 8 maakt een eenvoudige configuratie en modificatie aanpassing van ACL’s mogelijk, zelfs vanaf remote hosts.

Client hosts kunnen op eenvoudige wijze met de SUSE LINUX Standard Server verbonden worden. De automatische allocatie van netwerk-IP-adressen (DHCP) kan via een grafische gebruikersinterface geconfigureerd worden. De domeinaccounts van Windows-computers worden automatisch geïnstalleerd.

Prijs, verkrijgbaarheid en bijkomende diensten Vanaf begin november is SUSE LINUX Standard Server 8 verkrijgbaar in de online-winkel van SUSE en de SUSE LINUX verkooppunten. De verkoopprijs bedraagt € 449,00 exclusief BTW en bevat de software, documentatie, ondersteuning bij installatie en een deelname van een jaar aan het SUSE LINUX Maintenance Program voor één server met maximaal 2 CPU’s. Via het SUSE LINUX Maintenance Web hebben gebruikers toegang tot goed gedocumenteerde fixes, patches en updates, waarmee zij zich verzekerd weten van een optimale beschikbaarheid van het systeem. Het abonnement op het SUSE LINUX Maintenance Program is vanaf inschrijving een jaar geldig en kan met periodes van 12 maanden verlengd worden, tot maximaal vijf jaar.

Ondersteuningsdiensten voor SUSE LINUX Standard Server 8 zijn tegen vaste prijzen leverbaar, met gegarandeerde turnaround-tijden en op verzoek ook 24 uur per dag.

Voor meer informatie over SUSE LINUX Standard Server 8 kunt u terecht op:

Over SUSE LINUX
SUSE LINUX is opgericht in 1992 en één van 's werelds toonaangevende leveranciers van Linux software en diensten. Met het grootste gedreven Linux research en ontwikkel team biedt SUSE bedrijfsklare software en diensten aan die innovatie, snelle marktintroductie en onafhankelijkheid van de open source gemeenschap veilig stellen.  Als zelfstandige onderneming te Neurenberg ondersteunt SUSE - samen met wereldwijde partners - klanten overal ter wereld.

Bijkomende informatie over SUSE LINUX is te vinden op:

Voor nadere informatie:
SUSE Linux AG, Martina Krahmer, tel.: +49  911 740.53507, mak@suse.de Effect EuroPRgroep, Tjarko Rookmaker, tel. : 023 - 547 07 97, suse@effect.demon.nl

Laatste van SUSE
SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Mirantis en SUSE leveren samen Linux Support
Intus levert geavanceerde planning- en roostertool aan Luchtverkeersleiding Nederland

Qualys biedt uitgebreide Inventory Sync met ServiceNow Service Graph CMDB als onderdeel van het nieuwe Service Graph Connector Program

Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren

Emerce trekt nieuw kapitaal aan, aandeelhouder Axivate stapt uit

BlueJeans en Microsoft bereiden zich voor op terugkeer naar het kantoor met cloud-video-interoperabiliteit