www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl

Avocent introduceert de DSR800 KVM over IP-switch voor het midden- en kleinbedrijf

Rotterdam, 20 mei 2003 - Avocent Corporation (NASDAQ: AVCT) heeft vandaag een nieuwe KVM over IP oplossing aangekondigd. De DSR800 is speciaal ontworpen om de voordelen van de DS Series beschikbaar te maken voor kleinere installaties op verspreide locaties.

De DSR800 is geschikt voor alle grote serverplatformen en biedt zowel lokale als remote toegang tot multiplatform serveromgevingen en seriële apparatuur via standaard IP-verbindingen. Het systeem heeft één lokale poort voor toegang op rack-niveau en één digitale poort voor IP-toegang. Elke DSR800-switch wordt beheerd met de centrale DS-beheersoftware van Avocent voor veilige toegang tot alle aangesloten servers of seriële apparaten. Met DSView is het krijgen van toegang gewoon een kwestie aanklikken. DSView is verkrijgbaar in een browser- en clientversie en met de software kunnen de administratieve rechten, toegangsrechten en controlemogelijkheden worden beheerd.

Met het DSR800-systeem kunnen bedrijven op een eenvoudige en veilige manier de toegang en het beheer regelen van diverse 'branch' locaties met slechts een paar servers of seriële apparaten.

Met de DS-beheersoftware hoeft de Systeembeheerder niet meer op pad te gaan om een probleem op te lossen. Vanaf iedere willekeurige locatie is de volledige besturing over alle apparaten te realiseren, waar deze zich ook bevinden.

"Onze DS-software en unieke KVM over IP-oplossingen worden continu verbeterd en beter afgestemd op de eisen en wensen van onze klanten, die wellicht slechts een klein aantal servers op een externe locatie willen besturen", aldus Gary Johnson, die als Senior Vice President verantwoordelijk is voor de wereldwijde marketing en verkoop. "Onze KVM over IP-systemen uit de DS-serie bieden vanuit iedere willekeurige locatie een centraal beheer van de aangesloten servers en seriële apparaten. Qua flexibiliteit kan hier geen enkel ander KVM-switchingsysteem aan tippen, want via een gewone IP-verbinding worden zowel seriële verbindingen als KVM-verbindingen ondersteund."

De DSR800 is het nieuwste switchingsysteem in de beproefde en bekroonde DS-serie van Avocent. Het betreft hier 1U DSR-apparaten die speciaal zijn ontworpen voor gebruik in een rack, waar ruimte kostbaar en continue controle over de servers noodzaak is. Wanneer voor de aansluiting Avocent DSRIQ-modules worden gebruikt, kunnen de kabels aan de achterzijde van het rack aanzienlijk netter worden opgeborgen, dankzij het efficiënte CAT5-kabelontwerp.

Naar verwachting is de DSR800 in juni leverbaar. Meer productinformatie vindt u op www.avocent.nl

Contactpersonen voor de media
Ronald Hendriks
Avocent Corporation
ron.hendriks@avocent.com

Bastiaan van Amstel
AxiCom
bastiaan.van.amstel@axicom.com

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel