www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (18 jaar en 171 dagen geleden)
PR: WILD werk

SUSE LINUX INTENSIVEERT FOCUS OP PARTNERS MET NIEUW UITGEBREID PARTNERPROGRAMMA EN GERICHTE CHANNEL ORGANISATIE

Toegewijde krachten en wereldwijde processen vergroten bereik en verbeteren kwaliteit van oplossingen, diensten en ondersteuning

Neurenberg, Duitsland, 20 maart 2003 - SuSE Linux kondigt plannen aan om wereldwijd het bereik, de effectiviteit en de vaardigheden van haar partners te vergroten met behulp van een nieuwe, gerichte partnerorganisatie en een uitgebreid partnerprogramma.

Het SuSE Linux Partner Programma zal de alertheid en vakbekwaamheid van partners verhogen door kennis beschikbaar te stellen die zich toespitst op de specifieke vaardigheden, ervaring en doelgroep van de partners. Daarnaast wordt de ondersteuning van sales- en marketingactiviteiten verbeterd. Hierbij worden verschillende niveaus aangeboden, van de SuSE Member Partner tot de SuSE Premium Partner.

Via een enkel programma zal SuSE zich richten tot specifieke bedrijven als system integrators, resellers, ISV’s, IHV's, consultants en providers van trainingen en support. Het SuSE Partner Programma maakt hiervoor gebruik van vier trajecten: Business Partner, Technology Partner, Support Partner en Training Partner.

‘Onze partners vormen de kern van SuSE Linux’, zegt Richard Seibt, CEO van SuSE Linux. ‘Dit nieuwe programma - en het speciale team dat we hiervoor hebben opgezet - zal onze partners voorzien van de kennis en de vaardigheden die ze nodig hebben om te voorzien in de behoeften van onze gezamenlijke cliënten.’

Het nieuwe programma omvat drie niveaus:

· SuSE Member Partner - de perfecte start voor partners die vertrouwd willen raken met SuSE Linux. Member Partners zullen voortdurend worden voorzien van een stroom aan bedrijfs- en productinformatie waarmee zij hun kennis van SuSE Linux en hun marktexpertise kunnen uitbreiden. Toegang tot SuSE's nieuwste bedrijfsproducten in combinatie met op het web gebaseerde technologieworkshops, salespresentaties en ?materiaal maken deel uit van de training van het Member Partner-niveau. Partners op Member-niveau profiteren bovendien van toegang tot het SuSE Linux Maintenance Web en de Knowledge Database. · SuSE Advanced Partner - voor partners die al actief zijn op de Linux-markt en die beschikken over aantoonbare kennis en een bewezen staat van dienst op het gebied van SuSE Business Solutions. Het Advanced Programma biedt ondersteuning bij sales en marketing. Partners op Advanced-niveau mogen de SuSE partner logo’s voeren en zich presenteren via de websites van SuSE. Ze krijgen toegang tot SuSE’s supportfaciliteiten en elk succes dat Advanced Partners hebben bij de verkoop of stimulering van verkoop van SuSE business-producten zal beloond worden via het SuSE Leverage Programma, dat met de lancering van het nieuwe partner programma geïntroduceerd wordt. · SuSE Premium Partner - is bestemd voor die partners die in staat zijn hun cliënten uitgebreide technische expertise en professionele diensten op Linux-gebied te bieden. Partners op Premium-niveau zullen volledige toegang krijgen tot alle beschikbare bronnen die SuSE heeft met betrekking tot sales, marketing en technologie. Als extra impuls zullen alle vragen met betrekking tot de aankoop van SuSE-producten door potentiële cliënten worden doorgespeeld naar lokale Premium Partners. · SuSE Leverage Program - SuSE Leverage is een programma dat gebruikmaakt van ‘invloedrapportage’ en ‘herinvestering van vaardigheden’, ontworpen voor partners die vraag naar SuSE-producten weten te creëren. Het programma helpt SuSE Partners de vereisten voor hun niveau te verbeteren. Het SuSE Leverage Programma is alleen beschikbaar voor SuSE Partners op Advanced en Premium-niveau. Zodra SuSE Partners een stijgende lijn tonen in hun verkoop en kwalificatie, zal SuSE deze inspanning waarderen met extra investeringen in gezamenlijke sales, marketing, materiaal en services.

Deelname aan het programma
Elk bedrijf op Linux-gebied diensten, sales, training, support of hard- of software aanbiedt of wil gaan aanbieden - en bereid is zijn personeel op te leiden en gemotiveerd is een commerciële Linux-strategie te ontwikkelen - wordt uitgenodigd toe te treden tot het SuSE Partner Programma. Bedrijven die aantonen dat zij succesvol zijn op het gebied van Linux sales - gemeten naar winst en successtories - en die als UnitedLinux gecertificeerde bronnen of door SuSE gecertificeerde producten aan bieden - worden in staat gesteld een niveau te stijgen. De titel ‘SuSE Premium’ partner zal door SuSE uitsluitend worden verleend aan de meest loyale, meest toegewijde ondernemingen, met een specifieke Linux-strategie en een bewezen staat van dienst op het gebied van succesvolle SuSE Linux sales..

Nieuwe VP Partner Sales en Services
SuSE Linux maakt daarnaast bekend dat Petra Heinrich is benoemd tot vice-president Partner Sales & Services. Als voormalig vice-president van SuSE's consumententak is Heinrich al ruim 14 jaar actief in de IT-sector. Ze begon haar carrière bij Lotus Development, waar ze leiding gaf aan de activiteiten van Business Partners, Distribution en Partner Marketing. Een van haar belangrijkste verantwoordelijkheden was de integratie van de indirecte sales van Lotus Development en IBM Software. Als Director Partner Sales bij IntraWare AG kreeg ze daarna de verantwoordelijkheid voor IntraWare's internationale business development.

‘SuSE investeert meer in die channelpartners die een aantoonbare betrokkenheid tonen bij de verbetering van hun Linux-omzet en technische capaciteiten. Tegelijkertijd wordt anderen een pad aangeboden waarmee ze de spannende wereld van Linux kunnen betreden’, aldus Petra Heinrich. ‘Samen met onze partners zullen we de beloften van de Open Source-beweging combineren met de krachten van de traditionele IT. Alleen de allerbeste oplossingen, de hoogste kwaliteit aan diensten en ondersteuning zullen zorgen voor de tevredenheid onder cliënten die wij en onze partners nodig hebben om op lange termijn succesvol te opereren op de markt.’

Aanvullende informatie is bereikbaar via http://www.suse.de/en/partner/

Over SuSE Linux
SuSE Linux is een van de toonaangevende aanbieders van complete oplossingen gebaseerd op het open source besturingssysteem Linux. Naast besturingssystemen en software voor particulieren biedt SuSE softwareoplossingen en complete systemen voor de inzet van Linux in bedrijven. SuSE steunt clienten met een breed pakket gekwalificeerde diensten voor consulting, training en support. Het bedrijf beschikt over het grootste ontwikkelingsteam voor Open Source oplossingen. De unieke productkennis die het bedrijf heeft opgedaan is op internet beschikbaar via de grootste Linux kennisdatabank ter wereld.

Bezoek voor meer informatie http://www.suse.de/en/

Voor nadere informatie:

Martina Krahmer     Tjarko Rookmaker
SuSE Linux AG     Effect EuroPRgroep
Tel. : +49.911.740.53507   Tel.: 023 547 07 97
Fax : +49.911.741.7755    Fax.: 023 547 12 39
mak@suse.de      suse@effect-europr.nl

Laatste van SUSE
SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Mirantis en SUSE leveren samen Linux Support
Intus levert geavanceerde planning- en roostertool aan Luchtverkeersleiding Nederland