www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!

Waarom moeilijk doen bij systeemintegratie? iWay Software introduceert ‘broker independent integration’

Amstelveen, 19 februari 2003 - iWay Software, dochterbedrijf van Information Builders en marktleider in middleware voor de integratie van data en applicaties, introduceert broker independent integration, een reeks softwaretoepassingen die een alternatief bieden voor de traditionele op integration brokers gebaseerde Enterprise Application Integration (EAI) technieken en tools. Het gebruik van integration broker-producten heeft een aantal grote nadelen. Er ontstaat een uitermate ingewikkelde infrastructuur, gebruikers leggen zich vast in leveranciersgebonden technologie en het gebruik ervan vraagt een dwingende aanpak. iWay Software’s oplossingen geven daarentegen de benodigde flexibiliteit aan EAI zonder dat de gebruikelijke investeringen in tijd en geld nodig zijn. Return on investment (ROI) wordt daardoor heel snel bereikt.

"Bedrijven besteden al snel meer dan een miljoen euro en het duurt vaak langer dan anderhalf jaar voordat de eerste transacties door hun integration broker kunnen worden afgehandeld," zegt Dennis Bartels, Sales Directeur International van iWay Software. "De kosten komen uit softwarelicenties, training in speciale kennis en vaardigheden, en consultancy. Ze kunnen alleen worden verantwoord als tientallen of honderden systemen gelijktijdig integraal moeten samenwerken. Dat is maar in twintig procent van de gevallen aan de orde. Voor de overgrote meerderheid van de integratieprojecten biedt de lichtgewicht broker independent toepassing alle functionaliteit die maar nodig is tegen een kwart van de kosten."

Broker independent integration richt zich op de oplossing van de moeilijkste vraagstukken van EAI projecten – de technische aansluiting op applicaties en data, en de transformaties die nodig zijn om systemen aan elkaar te plakken. iWay Software’s aanpak omvat XML, Web services en intelligente adapters, die een universele vertaler vormen tussen applicaties. Deze heeft lang niet alle infrastructuur nodig die gewoonlijk in integration brokers productsuites te vinden zijn.

Veel IT organisaties die voor de uitdaging staan om integratie van systemen te realiseren, kiezen voor XML als dataformaat. iWay Software’s broker independent integratieaanpak maakt het mogelijk elk IT-element te benaderen via XML-documenten. Dit heeft tot gevolg dat tools zoals iWay's XML Transformation Engine informatie uit het ene XML-document kunnen overzetten in het andere zonder dat het nodig is transformatiecode op maat te schrijven voor niet op XML gebaseerde application programming interfaces (APIs). Zelfs niet-standaard systemen zoals legacy databases en ERP-applicaties interacteren met gestandaardiseerde XML-documenten die kunnen zijn ingebed in elke applicatie of bedrijfsproces.

Web services hebben een centrale plaats ingenomen in de gedachten van veel informatiearchitecten vanwege hun gestandaardiseerde aanpak van het gebruik van XML over het Internet. De XML-functionaliteit van iWay’s broker independent integratietechnologie is conform de laatste standaards voor SOAP and WSDL, zonder dat specifieke implementaties in J2EE™ or .NET™ vereist zijn. Dit geeft gebruikers van nieuwe of legacy systemen de vrijheid om onmiddellijk te migreren naar Web services zonder dat significante aanpassingen aan hun architectuur, dure consultancy of training nodig zijn.

iWay's intelligente adapters bieden bovendien onmiddellijke technische connectiviteit met in principe elk informatiesysteem, inclusief softwarepakketten zoals SAP en Siebel, legacy databronnen zoals IMS en VSAM, en transactiesystemen zoals CICS en IMS/TM. De iWay adapters valideren en transformeren elektronische handelsdocumenten zoals EDI en XML (inclusief branchespecifieke formats zoals HIPAA, HL7, SWIFT en FIX) in XML-documenten. Aangezien iWay zich concentreert op broker independent integratietechnologie, kunnen de adapters toe met veel minder softwarecode dan die van de broker-leveranciers op de markt.

"Meer en meer klanten bemerken dat de broker independent strategie voor hen ideaal is,” zegt Bartels. "Ze sluiten op basis van hun bestaande kennis systemen op elkaar aan, dus ze hoeven vooraf al minder geld uit te geven. De implementaties gaan snel, zodat de gebruikers snel return on investment boeken. En ze kunnen hun broker independent-toepassingen hergebruiken in andere integratieprojecten, waardoor ze zoveel waarde halen uit hun architectuur als maar mogelijk is." iWay's samenwerking en partnerships met BEA, IBM, Microsoft en andere toonaangevende integratieleveranciers stellen iWay gebruikers in staat met geringe inspanning broker-functionaliteit toe te voegen aan hun broker independentoplossingen.

Information Builders

Information Builders is toonaangevend in enterprise business intelligence en real-time web reporting. Met de betrouwbare en flexibele WebFOCUS software kan voorzien worden in alle behoeften aan rapportage van gebruikers binnen de extended enterprise, variërend van enkele analisten en power users tot honderdduizenden klanten en gebruikers op het web. Bovendien stelt WebFOCUS organisaties in staat al hun informatie te benutten door overal bij te kunnen - van legacy tot datawarehouse.

Door GartnerGroup omschreven als “rock of Business Intelligence” heeft Information Builders in de 27 jaar van haar bestaan met succes software en diensten van hoge kwaliteit geleverd aan meer dan 11.000 klantensites overal ter wereld, waaronder de meeste Fortune Top 100-bedrijven en alle Amerikaanse overheidsdiensten. Information Builders heeft het hoofdkantoor in New York, het hart van de Amerikaanse economie, en heeft wereldwijd negentig vestigingen. Het bedrijf heeft 1.900 professionals in dienst en meer dan 350 business partners. Het realiseerde in 2001 meer dan 300 miljoen dollar aan omzet. Meer informatie is te vinden op www.informationbuilders.nl.

iWay Software
iWay Software, een dochterbedrijf van Information Builders, is marktleider in middleware die e-business initiatieven versnelt door de snelle integratie van complexe systemen. Met functionaliteit voor het integreren van systemen in real-time, near real-time of volgens tijdschema, biedt iWay een complete, herbruikbare infrastructuur voor EAI, B2B, e-commerce en mobile business. iWay’s ervaring met complexe informatiesystemen heeft geleid tot de ontwikkeling van kant-en-klare intelligente adapters voor het aansluiten van meer dan 200 standaardapplicaties, transactiessystemen, legacy data, relationele databases en e-business formats, zonder dat er softwarecode hoeft te worden geschreven. De oplossingen van iWay Software zorgen voor een aanzienlijke vermindering van de tijd, kosten, inspanningen en risico’s van integratieprojecten in bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.iWaysoftware.com.

De namen van bedrijven en producten die in het bovenstaande vermeld zijn, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaren.

Perscontacten:

Marianne Jelgerhuis                                                           Theo Loth

Information Builders                                                           Loth Content & Consultancy

(020) 456 33 67                                                               0652 322 210

marianne.jelgerhuis@ibi.nl                                                   theo.loth@loth.nl

Laatste van iWay Software
IWay Software annonceert SOA Integration Suite

iWay Software gaat samenwerken met Google bij de ontsluiting van bedrijfsinformatie

iWay Software verkoopt de rechten op acht .Net-adapters aan Microsoft
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
iWay Software contact

iWay Software

Logo Youvia
Logo SoftApp
Logo Infinity IT B.V.
Logo QuandaGo
Logo True B.V.
Logo SiteLucent B.V.
Logo Alleeninkt.nl
Logo Bergler Software Solutions
Logo Xinno
Logo CPMview
Logo Kantoormeubelencenter.nl
Logo UvA Talen BV
Logo MyCademy
Logo Alleeninkt.nl
Logo PaperDigits
Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl