www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

Zoom luidt nieuw communicatietijdperk in met geplande innovaties

Zoomtopia 2021 laat zien hoe Zoom-innovaties door klanten worden ingezet om verandering te omarmen, hybride werken mogelijk te maken en hun bedrijf te laten groeien

Amsterdam, 13 september 2021 - Zoom Video Communications, Inc. trapt vandaag Zoomtopia 2021 af met de aankondiging van geplande nieuwe functies en diensten die aansluiten op het nieuwe hybride werken en een heel nieuwe draai geven aan verbinding en samenwerking. Zoom ontwikkelt zich continu om de moderne werkplek te ondersteunen met bijpassende tools.

“In de afgelopen tien jaar zijn we uitgegroeid tot het voorkeursplatform voor videocommunicatie en daar zijn we natuurlijk enorm trots op. Maar dynamischer dan de afgelopen achttien maanden is het bij ons nog niet eerder geweest,” zegt Eric S. Yuan, oprichter en CEO van Zoom. “Alleen al in het afgelopen jaar hebben we honderden nieuwe features, verbeteringen en mogelijkheden gelanceerd en we zijn nog lang niet klaar. Van virtuele whiteboards om op samen te werken alsof je bij elkaar in één ruimte zit tot live vertaling- en transcriptie met behulp van AI: technologieën die eerst nog klonken als science fiction staan op het punt werkelijkheid te worden en gaan onze manier van werken enorm beïnvloeden.”

Meer mogelijkheden voor evenementen
Recent onderzocht Zoom welke rol we denken dat videocommunicatie gaat spelen in de (nabije) toekomst. Uit het onderzoek bleek dat respondenten van over de hele wereld verwachten dat veel conferenties en evenementen een digitale evenknie krijgen.
  • Zoom Events Conference is een nieuw type evenement dat Zoom dit najaar beschikbaar wil maken op Zoom Events. Organisatoren kunnen hiermee geavanceerde, meerdaagse evenementen organiseren met uitgebreide functionaliteiten zoals een evenementenlobby, chat, netwerk- en sponsormogelijkheden, enquêtes, opnames, analyses en meer. Met deze opties biedt Zoom Events Conference hosts én deelnemers een volledig aan te passen congreservaring.
Ondersteuning voor het nieuwe werken
Zoom wapent klanten met innovatieve technologieën die nieuwe kansen voor bedrijfsgroei bieden. Enkele voorbeelden hiervan:
  • Zoom Video Engagement Center (VEC): Verbind experts met klanten via video om hoogwaardige ervaringen te leveren, waardoor zij een vertrouwensband kunnen opbouwen en hun expertise kunnen delen in een virtuele omgeving. Met branchespecifieke oplossingen zal Zoom VEC dezelfde cloud-first schaalbaarheid en vertrouwde video-architectuur bieden die klanten van Zoom gewend zijn.
  • Zoom Whiteboard: Productief hybride werken is afhankelijk van effectieve en efficiënte samenwerkingstools. Zoom Whiteboard is de nieuwe standaard om slimmer samen te werken. Het whiteboard is een digitaal canvas dat naadloze, real-time en asynchrone samenwerking mogelijk maakt, waarbij de interactie met het whiteboard vergelijkbaar is met een fysieke ervaring, zodat vergaderen visueel aantrekkelijker en efficiënter wordt.
  • Samenwerking Zoom & Oculus: Samen met Horizon Workrooms brengt Zoom de fysieke en virtuele wereld dichter bij elkaar. Door deze samenwerking krijgen gebruikers toegang tot hun Zoom-whiteboard en Zoom-vergaderingen binnen een is). Zo kunnen gebruikers zich volop richten op hun Zoom-whiteboard, ongeacht het apparaat waarmee ze deelnemen - en dat alles terwijl ze in een Zoom-vergadering zitten.
  • Live-vertaling en -transcriptie: Zoom-vergaderingen worden vanaf volgend jaar nóg inclusiever dankzij automatische, real-time vertalingen en transcriptie, met ondersteuning voor meerdere talen. Zoom verbindt gebruikers over grenzen en continenten heen, en deze nieuwe live transcriptie- en vertaalfuncties geven gebruikers eindeloze mogelijkheden om ook taalbarrières te doorbreken.
  • Zoom Rooms Smart Gallery: Om een meer inclusieve hybride werkervaring op afstand en op locatie te bevorderen, worden de gebruiksmogelijkheden van Zoom Rooms Smart Gallery uitgebreid voor vergaderruimten van elke grootte, door individuele video-feeds te creëren van deelnemers in een vergaderruimte, zodat ze duidelijk en op dezelfde manier als deelnemers op afstand in beeld worden gebracht.
  • Hot Desking: Met de hot desk-oplossing van Zoom, die later dit jaar wordt verwacht, kunnen werknemers werkplekken en -ruimten in hun kantoor reserveren met behulp van een interactieve kaart en kunnen ze met eenvoudige authenticatie hun persoonlijke Zoom-ervaring meenemen naar een Zoom Rooms- of Zoom Phone-toestel.
  • Platformbeveiliging: Om klanten in staat te stellen hun eigen encryptiesleutels aan te maken en te beheren, werkt Zoom aan een BYOK-functie (Bring Your Own Key). Een eerste bèta staat gepland voor later dit jaar. Daarnaast is Zoom van plan end-to-end-encryptie (E2EE) uit te breiden naar Zoom Phone, waardoor gebruikers mogelijk al volgend jaar kunnen upgraden naar E2EE tijdens één-op-één-telefoongesprekken via de Zoom-client.
Beter verbonden werkwijzen
Zoom virtualiseert de verschillende manieren waarop we fysiek met elkaar communiceren. Zoom Meetings, Chat, Webinars en Telefoon werken allemaal samen als één verbonden en uniforme communicatieoplossing:
  • Zoom Apps: Zoom Apps zijn ontwikkeld om vergaderingen te optimaliseren. Later dit jaar wordt de integratie van Zoom Apps naar verwachting beschikbaar voor het hele platform, waaronder Zoom Apps voor webinars, Zoom Apps voor mobiel en met apps die nog betere samenwerking mogelijk maken.
  • Zoom Chat Huddle View biedt een visuele lay-out van kanalen om teams een gevoel van verbondenheid te geven wanneer ze virtueel werken. Kanaaldeelnemers kunnen een virtuele achtergrond kiezen, chatten, eenvoudig zien wie zich in het kanaal bevindt en snel zien of ze bezig of beschikbaar zijn, waardoor teams beter samenkomen.
  • Zoom Phone Video Voicemails staat op de planning om een persoonlijker alternatief voor standaard voicemails te bieden, met de mogelijkheid om videoberichten voor collega's in hun voicemail-inbox achter te laten.
  • Zoom Continuous Collaboration maakt het makkelijker om samen te werken met verschillende tools, dankzij betere integraties met het Zoom-platform en derden. Dankzij deze geplande verbeteringen, kunnen gebruikers bestanden, opnames en chats van Zoom Meetings delen met Zoom Chat. Zo wordt het makkelijker om bestanden terug te vinden en samen te werken in documenten, zonder dat je de Zoom-client hoeft te verlaten.
  • Zoom Widget biedt een overzichtelijke agenda, waarmee gebruikers kunnen zien wie er al in een vergadering zit en de host via Zoom Chat kunnen waarschuwen als ze te laat zijn. Voor mensen die aaneensluitende meetings hebben, helpt Zoom Widget hen de tijd in de gaten te houden, verwachtingen te managen en hun teamgenoten up-to-date te houden.
Al deze geplande innovaties zullen bijdragen aan een efficiëntere, op samenwerking gerichte gebruikerservaring, terwijl tegelijkertijd processen worden vereenvoudigd door workflows te verbinden en beter te organiseren.

Sociale impact en de Zoomtopia Awards
  • Zoom Cares kondigde aan dat 2 miljoen dollar beschikbaar te stellen aan acht wereldwijde non-profitorganisaties ter ondersteuning van de geestelijke gezondheid van inheemse, LGBTI+ en jonge mensen van kleur - groepen die onevenredig zwaar getroffen zijn door COVID-19 en systematisch racisme. Zoom heeft een team van zeven experts uit de hele wereld samengesteld als onderdeel van het participatieve subsidieproces om gezamenlijk te beslissen over de non-profitorganisaties en de verdeling van de donaties.
  • Met de Zoom Delivering Hope Awards eert Zoom een select aantal klanten die enorme inspanningen hebben geleverd in de strijd tegen COVID-19. Door hun netwerken te activeren, hun middelen aan te wenden en hun expertise te delen, hebben deze organisaties een gigantische impact gemaakt op de wereldwijde strijd tegen het coronavirus.
  • Elk jaar zet Zoom op Zoomtopia de creatieve en unieke manieren waarop klanten Zoom gebruiken in de schijnwerpers met de Zoomtopia Innovation Awards. De wedstrijd beloont de Zoom-klanten die in hun gebruik van Zoom-oplossingen het meest getuigen van innovatie, inspiratie en creativiteit.
Zoomtopia, mogelijk gemaakt door Zoom Events Conference, omvat ruim 75 educatieve sessies, meer dan 100 inspirerende sprekers, en mogelijkheden om te netwerken, samen te werken en te leren. Registreren kan nog via Zoomtopia.com.

De verklaringen in dit bericht zijn uitsluitend voor informatieve doeleinden. Alle diensten, producten en functionaliteiten waarnaar wordt verwezen die op het moment van publicatie niet beschikbaar zijn, kunnen naar eigen inzicht van Zoom worden gewijzigd, worden mogelijk niet geleverd zoals gepland of helemaal niet. Klanten die aankopen doen bij Zoom dienen hun aankoopbeslissingen te baseren op de momenteel beschikbare prijzen, kenmerken en functies.

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.us en volg @zoom.

Zoom Persdesk
Tijs Manniën
Zoom@Clarity.pr
Laatste van Zoom
Zoom luidt nieuw communicatietijdperk in met geplande innovaties

Neat ontvangt 30 miljoen dollar extra investering van Zoom om innovatie in video-samenwerking voor de hybride werkomgeving voort te zetten

Voor Zoom draait de toekomst van kantoorwerk niet langer om het kantoor
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks