www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Deel dit nu via
PR: Whizpr

Mercedes-AMG Petronas F1 Team gebruikt TIBCO om de concurrentie voor te blijven

Rotterdam, 2 september 2021TIBCO Software Inc. ontsluit het potentieel van realtime data om sneller en slimmere beslissingen te nemen en helpt klanten de meest complexe datagedreven uitdagingen op te lossen. Aankomend weekend strijden de Formule 1-teams weer om WK-punten tijdens de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort. Zevenvoudig wereldkampioen Mercedes-AMG Petronas Formule 1 gebruikt oplossingen van TIBCO voor, tijdens en na de race om de prestaties te monitoren, aanpassingen door te voeren en net die ene fractie van een milliseconde sneller te zijn dan concurrenten.

Concurrentievoordeel dankzij data
De Formule 1 is een van de meest competitieve, technologie-intensieve sporten ter wereld waarbij gegevens en analyses steeds belangrijker zijn geworden. De auto’s leveren enorme hoeveelheden data via honderden kanalen en het is aan de teams om het volume, de variëteit en de snelheid van hun data te begrijpen en dit om te zetten in een concurrentievoordeel. Het Mercedes-AMG Petronas F1 Team heeft geïnvesteerd in zijn mensen, data, analysetechnologie en computerresources. Het moest meer data verzamelen, begrijpen hoe die data verband hield met racesucces en deze data omzetten in bruikbare inzichten. Dit alles had weer invloed op het auto-ontwerp, de voorbereiding, de racestrategie en uiteindelijk de resultaten. Naast realtime dataverzameling en visuele analyse, gebruikt het team geavanceerde methoden voor dataverzameling en de meest geavanceerde kunstmatige intelligentie en machine learning-technieken.

Anticiperen in plaats van reageren
Het team koos TIBCO als partner vanwege de diepgaande technische expertise in het verbinden van ongelijksoortige systemen (connect), het verenigen van data (unify) en het voorspellen van resultaten met geavanceerde analyses (predict), waardoor het duidelijke resultaten levert via visualisaties. Het team gebruikt TIBCO Spotfire en TIBCO Data Science-software voor visuele inzichten en voorspellingen. Het team kan voorspellende algoritmen toepassen om te begrijpen welke veranderingen er zijn aangebracht tijdens eerdere races, zodat ze kunnen leren en voorspellen wat ze moeten doen bij toekomstige races. Vervolgens voeren ze grote hoeveelheden simulaties uit om de optimale auto-setup te krijgen én prestatietrends te ontdekken die het team helpen te reageren op wat het ziet tijdens een raceweekend. Een van de belangrijkste voordelen van TIBCO Spotfire is dat het team miljoenen simulaties met verschillende parametercombinaties kan uitvoeren – waarbij ook rekening wordt gehouden met omgevingsfactoren zoals veranderingen in het weer of op het circuit – om zich voor te bereiden op een raceweekend. Bovendien kan het team met TIBCO Streaming-software razendsnel realtime data analyseren zodat ze grote datavolumes kunnen doorzoeken om trends te ontdekken en betere beslissingen te nemen.

Voor, tijdens en na de race
“Naarmate de race dichterbij komt, moeten we de specifieke wagen optimaliseren”, zegt Michael Taylor, IT director, Mercedes-AMG Petronas Formula One Team. “Totdat we heel dicht bij de race-datum komen, hebben we moeite om de exacte condities te voorspellen, dus voeren we veel simulaties uit op allerlei parameters – zoals bandengrip, bandentemperatuur, grip op het circuit – zodat we goed voorbereid bij het circuit aankomen”.

Het team probeert niet alleen de beste auto-setup te voorspellen, het moet het strategieteam, de monteurs en de coureurs ook een aantal alternatieven bieden waarop ze over kunnen stappen tijdens de race, mocht dat nodig zijn. Met behulp van realtime data kan het team hierop inspelen, in een fractie van een seconde beslissingen nemen en betere keuzes maken, wat zich weer doorvertaalt in een snellere tijd op het circuit. Na afloop analyseert het team de tijdens de race gegenereerde data om te bekijken of de prestaties waren zoals verwacht en zo niet, waardoor dat dan kwam. Deze data en inzichten kunnen weer gebruikt worden om de volgende races nog succesvoller te laten zijn. Kortom: data wordt omgezet in informatie en informatie in kennis, om zo de betrokkenen tijdig van kennis te voorzien en succesvol te zijn.

Lees hier meer over TIBCO en het Mercedes-AMG Petronas Formula One Team.

Over TIBCO

TIBCO Software Inc. ontsluit het potentieel van realtime data om sneller en slimmere beslissingen te nemen. Ons Connected Intelligence-platform verbindt elke applicatie of databron; verenigt data op een intelligente manier voor betere toegankelijkheid, controle en meer vertrouwen; en voorspelt vol vertrouwen resultaten in realtime en op grote schaal. Ontdek hoe onze oplossingen de meest essentiële zakelijke uitdagingen van onze klanten oplossen op www.tibco.com

Whizpr
Winnie Silvertand / Chantal van Ulft
E-mail: tibco@whizpr.nl
Laatste van TIBCO Software
TIBCO benoemd tot een leader in 2021 Gartner Magic Quadrant for Enterprise Integration Platform-as-a-Service

TIBCO verenigt data op intelligente wijze met een agile datastructuur

Mercedes-AMG Petronas F1 Team gebruikt TIBCO om de concurrentie voor te blijven
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
TIBCO Software contact

Logo TIBCO Software

TIBCO Software sociaal

TIBCO Software tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix