www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet integreert ngfw FortiGate met Dragos voor krachtige beveiliging van OT-omgevingen

Integratie van de next-generation firewall FortiGate en het Dragos Platform vereenvoudigt de implementatie van geavanceerde OT-beveiliging

Utrecht, 31 augustus 2021 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat zijn FortiGate de eerste firewall is die integratie biedt met het Dragos Platform. Daarmee worden de voordelen van het Security Fabric-platform van Fortinet en de speciaal door Fortinet ontwikkelde secure processing units (SPU’s) uitgebreid naar OT-omgevingen. De integratie van de next-generation firewall FortiGate met het Dragos Platform levert een geïntegreerde en robuuste security-oplossing op die eigenaars van industriële omgevingen optimaal overzicht biedt op hun operationele technologie. Dit wordt gecombineerd met beheer van kwetsbaarheden en bedreigingsdetectie.

Vereenvoudigde bescherming van OT-omgevingen
Organisaties hebben moeite met het vinden van de juiste technologieën voor de optimale beveiliging van hun IT- en OT-omgevingen en het ontwikkelen van effectieve security-workflows op basis van technologische integraties. De nfgw FortiGate van Fortinet biedt een oplossing voor deze problemen door integratie te bieden met het Dragos Platform. Alle OT-specifieke bedreigingen die door het Dragos Platform worden gedetecteerd, kunnen direct door de FortiGate worden geblokkeerd. De integratie maakt een einde aan de onderhoudslast en technical debt van organisaties en maakt het mogelijk om de beveiliging van het aanvalsoppervlak sterker te automatiseren. Organisaties kunnen met deze twee brancheleidende systemen die automatisch met elkaar communiceren tijd besparen, fouten als gevolg van handmatige gegevensinvoer minimaliseren en profiteren van naadloze beveiliging.

De integratie van FortiGate vormt een aanvulling op de bestaande integratie tussen het Dragos Platform en FortiSIEM. Gebruikers van Dragos kunnen hiermee sneller toegang krijgen tot telemetriedata ten behoeve van gegevensanalyse en de incidentrespons eenvoudiger automatiseren. Bedrijven kunnen hun FortiGate-implementaties daarnaast efficiënter beheren.

Voordelen van de integratie tussen FortiGate en Dragos
Gebruikers van het Dragos Platform profiteren op de volgende manieren van de integratie met de brancheleidende next-generation firewall FortiGate:
  • Security-drive networking: Fortinet is de enige leverancier die in staat is om te zorgen voor een hechte integratie van de beste netwerk- en security-oplossingen in hun soort. Dit verbetert het overzicht op de bedrijfsbrede beveiliging.
  • Speciaal door Fortinet ontwikkelde SPU’s: Snelheid is van cruciaal belang voor de detectie en preventie van cyberbedreigingen. Dit vraagt om de inzet van een next-generation firewall als de FortiGate, die van kracht wordt voorzien door de speciaal door Fortinet ontwikkelde security processing units NP7 en CP9. De FortiGate ontsleutelt het HTTP-verkeer om ervoor te zorgen dat hackers die toegang hebben gekregen tot het netwerk geen verbinding kunnen maken met een extern command & control center of malware kunnen downloaden.
  • Security-services van FortiGuard: Deze services combineren gecoördineerde incidentrespons met contextuele informatie, iets wat van cruciaal belang is voor het doorbreken van aanvalsketens. De door AI en machine learning ondersteunde indringerpreventie- en antimalware-diensten van Fortinet, content disarm and reconstruct (CDR)-technologie, virus outbreak service (VOS) en integraties met de Fortinet WAF voorkomen cyberaanvallen die misbruik maken van API’s.
Het Open Fabric-ecosysteem van Fortinet
Dragos is als deelnemer aan de Fabric-Ready Technology Alliance Partner Program in staat om integratie met de Fortinet Security Fabric bieden. Dit programma brengt technologiepartners in alle delen van de wereld samen en biedt hen toegang tot informatie en tools die het integratieproces vereenvoudigen. Fortinet werkt samen met partners als Dragos om integrale security-oplossingen af te leveren die gebruikmaken van de brancheleidende Security Fabric van Fortinet.

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) wil bijdragen aan een digitale wereld waarin vertrouwen centraal staat. Dat doet het door mensen, apparaten, applicaties en data altijd en overal te beschermen. Dit is de reden waarom ’s werelds grootste bedrijven, dienstverleners en overheidsinstellingen voor Fortinet kiezen om hun digitale transformatie op veilige wijze te bespoedigen. Fortinet Security Fabric-platform biedt uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde bescherming van het volledige digitale aanvalsoppervlak. Het beveiligt bedrijfskritische apparatuur, data, applicaties en verbindingen van en naar het datacenter, de cloud en thuiswerkomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 530.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor het beschermen van hun organisatie. Het Fortinet NSE Training Institute, een initiatief van het Training Advancement Agenda (TAA) van Fortinet, is aanbieder van een van de grootste en meest uitgebreide trainingsprogramma’s binnen de branche. Het biedt iedereen toegang tot cybersecurity-training en nieuwe loopbaankansen. Ga voor meer informatie naar www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.
Laatste van Fortinet
Onderzoek Fortinet: ruim twee derde van alle organisaties was doelwit van minstens één ransomware-aanval

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Fortinet gaat een miljoen mensen gratis helpen bij opleiding tot security-professional
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix