www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Schmitz Cargobull kiest Zscaler voor de beveiliging van zijn cloud-only-strategie

De combinatie van Zscaler Internet Access en Zscaler Private Access creëert een holistische Zero Trust-beveiligingsomgeving die is gebouwd voor de cloud

Amsterdam, 9 augustus 2021 - Schmitz Cargobull AG heeft het Zscaler Zero Trust Exchange-platform gekozen voor de bescherming van gebruikers, applicaties en workloads voor 5.800 medewerkers op 50 locaties wereldwijd. De wereldwijde fabrikant van opleggers, trailers en carrosserieën van motorvoertuigen voor temperatuurgecontroleerde vracht zal Zscaler Internet Access (ZIA) en Zscaler Private Access (ZPA) combineren om een holistische, hoogwaardige zero trust-beveiligingsomgeving te creëren om een cloud-only, work-from-anywhere (WFA) businessmodel aan te sturen.

Schmitz Cargobull implementeert Zscaler als onderdeel van zijn algehele digitale transformatie om de IT-beveiligingsinfrastructuur te moderniseren door deze naar de cloud te migreren. Met ZIA, die veilige toegang tot het internet biedt, en ZPA, die VPN-vrije, veilige toegang tot interne apps levert, wordt de toegang tot applicaties in cloudomgevingen én in het datacenter beveiligd voor ongeveer 40 procent van zijn werknemers die op afstand werken.

Met Zscaler krijgt Schmitz Cargobull een meerlagige beveiligingsaanpak en versleutelde verkeersinspectie om de organisatie te beschermen tegen dreigingen. De implementatie biedt ook een model voor least-privileged toegang, dat gebruikmaakt van beleid en identiteiten om de IT-omgeving van het bedrijf te controleren en te beveiligen. Gebruikers hebben hiermee alleen toegang tot de applicaties die ze nodig hebben, terwijl automatisch netwerkmicrosegmentatie wordt bereikt om de attack surface van Schmitz Cargobull te verkleinen. Bovendien zorgen de meer dan 150 wereldwijd gedistribueerde datacenters van Zscaler voor minder vertraging en verbeterde prestaties voor de werknemers in de buurt van Zscaler-points of presence (POP).

"Het is van cruciaal belang om onze werknemers een veilige werkomgeving met hoge beschikbaarheid te bieden door hen te allen tijde veilige toegang tot applicaties in de cloud en het internet te garanderen", zegt Michael Schöller, hoofd infrastructuur bij Schmitz Cargobull AG. “Dit omvat always-on toegang tot ons bedrijfskritische ERP-systeem, dat voorheen in gevaar kwam door access failures. Om dit allemaal te bereiken, vertrouwen we op een meerlaagse aanpak die de veiligheid verhoogt.”

Door het gebruik van het Zero Trust Exchange-platform kan Schmitz Cargobull bovendien zijn bestaande gedecentraliseerde, handmatig beheerde beveiligingssystemen vervangen door een sterk geïntegreerde zero trust-oplossing die automatisch tot 200.000 beveiligingsupdates per dag toepast, waardoor middelen en kosten worden bespaard. "Omdat we tijdens onze digitalisering het gebruik van onderhoudsintensieve apparaten wilden verminderen, was enkel een cloud-native oplossing geschikt voor ons", aldus Schöller.

Door ZPA te gebruiken in plaats van hardwaregebaseerde VPN's, zorgt Schmitz Cargobull ervoor dat zijn private applicaties nooit worden blootgesteld aan internet, waardoor ze volledig onzichtbaar zijn voor onbevoegde gebruikers. Dit verbetert niet alleen de beveiliging van het bedrijf, maar stelt hen ook in staat om de toegang tot externe gebruikers uit te breiden voor grotere zakelijke flexibiliteit en een veiligere supply chain.

"Door het verminderen van het aantal VPN-apparaten, die regelmatig de krantenkoppen halen door kwetsbaarheden, kunnen we de beschikbaarheid van onze supply chain en de toegang voor onze consultants vergroten", zegt Schöller. "Zscaler houdt onze infrastructuur verborgen voor aanvallers en maakt ons veiliger dan voorheen."
Laatste van Zscaler
Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties

Top 5 'back-to-the-office'-uitdagingen waarmee IT wordt geconfronteerd

Oplichters verleiden Apple-fans tijdens launch event
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler contact

Logo Zscaler

Zscaler sociaal

Zscaler tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix